Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Provsimmat ny sjö

Av Sigge Svamphund - 15 april 2008 17:37

Precis enligt planerna så fick jag gå till den nya sjön idag,

Mycket trevligt.

Blev sjö nummer 25 som jag provsimmade sen jag flyttade till min matte för snart 2 år sen.

Här står jag vid Flensjön och tänker ta första provsimminingen.

Första simturen i den sjön.

Behöver jag tala om att den är lika godkänd som alla mina andra sjöar?

Skaffade mej några väldigt bra badplatser. Men sjön är stor så jag behöver gå dit flera gånger och testa flera.

Hittade en massa bra spagropar på väg dit också. En var extra bra för den var så stor och djup att jag kunde simma i den.

Självklart gjorde jag ett fynd också.

Gick förbi ett hus och där hittade jag denna gungställning.

Funderade mycket på hur jag skulle kunna få den med mej. Kunde ju ha gett den till människovalpen Oliver eller så.

Men som vanligt var jag tvungen att lämna kvar mitt fynd.

När jag kom hem så firade jag provsimningen av den 25 sjön med att smälla i mej en smarrig grisknorr.

Får jag hållas ett tag till så kommer det inte att dröja innan jag provsimmat sjö nr 30 eller så.

Mina skogar är väldigt bra eftersom det är så mycket sjöar i dom.

Finns säkert ett helt gäng till som jag behöver kontrollera.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

15 april 2008 18:14

har du numrerat sjöarna? du ska bada inte räkna!

 
Ingen bild

molle

15 april 2008 19:02

Jag är så avis,,, fick springa i nån jäkla slalom backe ...trök

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

15 april 2008 19:36

Vi bara undrar - när tänker du lära kattvalparna att simma? Snart va?

http://tassavtryck.bloggagratis.se/#642285

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

15 april 2008 19:59

Det verkar som om du bor i de tusen sjöars land.
Synd på gungställningen.. undrar bara vad den gör långt ute i skogen...???

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Sacco

Sacco

15 april 2008 20:10

Vilken tur du har som tycker så mycket om att bada! Tänk om du hade bott mitt i stan.. och fått bada bara på helgerna..

http://www.bjorkmannarna.se

 
 Tim

Tim

15 april 2008 20:12

jag tror jag måste försöka få matte och flytta dit du bor så du får lite badkonkurrens....nåja, jag får väl vara nöjd att jag iallafall fick bada igår

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Sacco

15 april 2008 20:36

Nu var du bra snabb din rackare:)
ok, jag fattar, det inte toppar 10 i topplistan på raggningstips!

 
Ingen bild

Acke och primo

15 april 2008 20:58

Detta är så fuskigt!! Vi har bara illaluktnade pölar i skogen..som vi förvisso gillar att gå i ( matte gilla NOT!)Matte har lovat att vi ska åka till "fusk" sjön som Timse vimse badade i igår...
Vilka häftiga fynd du gör i skogen sen då!
Tjingeling på dig!

 
Marianne

Marianne

15 april 2008 23:45

Tur att du som är badtokig inte bor hos oss. Vi har en liten sjö som gränsar till tomten. Inte mycket till sjö egentligen, men tranorna, gässen och andra sorters sjöfåglar gillar den. Ja och alla hundarna också. Men här blir matten tokig om någon hund badar i dypölen som matten kallar den.
Fast det finns en fin sjö med rent vatten 10 minuter promenad från vårt, så bada det får vi allt ändå.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

helena h

16 april 2008 06:05

Hej snygg sigge ikväll ska du få en glatt överraskning i min blogg !!!

Jag lägger oxå in länk till dig
Kram Ronja

 
Ingen bild

Gibson

16 april 2008 14:12

Halloj Sigge! Ja du hittar du allt möjligt :-) Kram på dig

 
camilla

camilla

16 april 2008 16:16

Määäh va alla badar och har skoj ;-)
Vi har ju älven utanför men den är så kall och strid fortfarande så där går inte att bada än på länge jue.
Avis på era sjöar ;-)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

18 april 2008 12:43

Sigge! Jag har fått smak på det där med spagropar! Jag har hittat ett spadike idag och där fanns jättebra klibbiga pinnar. Kamerabevis finns tyvärr inte, men det kommer väl nya spadiken. Vatten och snö - ungefär lika bra.

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards