Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Vård av sjuk matte

Av Sigge Svamphund - 9 april 2008 17:26

Riktig tråkdag det här.

Matte är fortfarande dålig så jag har inte fått göra alla för mej viktiga saker.

Mest ägnat tiden åt att hålla henne sällskap på soffan.

Molle skickade ju hit en massa snö så jag inledde dagen med en massa snörullning.

Men du Molle oss emellan.......matte är jättesur för att den kom och muttrar om hämnd typ skicka alla fästingar till dej eller så.

Lyckades släpa med mej matte till skogen ett tag.

Tänkte att vi skulle gå till sjön men inte. Tydligen inte tillräckligt sjuk för att låta mej bestämma vägen inte.

Jag fick busa alldeles på egen hand. Fast här håller jag på och letar korv.

När jag skulle gå ut på eftermiddan så tänkte jag gå in igen.

Det hade börjat regna så jag hade absolut inget behov av att vara ute.

Men människor är underliga, trodde att matte skulle bli tacksam för att jag ville in. Inte alls, hon skulle i alla fal släpa runt mej i äckliga regnet.

Såg att Sacco hade kollat listor så jag var också tvungen att göra det.

Oj vad jag är populär!

Idag ligger jag på plats 38 av drygt 6600 bloggar!!!!!!

Tänk att så många vill läsa om mitt trista hundliv!

Innehar plats 9 bland de mest kommenterade bloggarna och min omröstning  ligger på plats 56.

Viftar extra mycket på svansen till alla mina besökare så ni känner er välkomna!!!!!

Nu ska jag återgå till att vårda matte igen.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

 
 
Basta & Fixa m matte

Basta & Fixa m matte

9 april 2008 18:29

Men stackars matte då ........
Du vårdar väl henne ömt hoppas vi!!??
Här vårdas det oxo ikväll ...... sk hårvård eller rättare sagt pälsvård!!!!
Pussa på matte nu så hon blir lite piggare , så hörs vi ......
Toodelooo

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
molle

molle

9 april 2008 19:09

Men vadå!!! snö mot fästingar,, funkar ju inte.. men snö mot vatten kan funka.!!

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sigge

9 april 2008 19:19

Tänkte så här Molle............
Jag ville inte ha snön du skickade oh du vill väl inte ha fästingar?
Då blir det ju rättvist om jag skickar dom. Förresten är det så dyrt porto om jag ska skicka vatten!

 
Ingen bild

molle

9 april 2008 19:39

Vad tror du portot var billigt på snön eller!! men vad gör man inte för en vovve som du.. Skicka hit odjuren då... dom lär ju frysa ihjäl

 
Sacco

Sacco

9 april 2008 21:19

Nä, Molle är alldeles för snäll. Skicka både snön och fästingarna till Mr Naivproduktion, han gör sig väl förtjänt av båda delarna.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Sigge

9 april 2008 21:46

Ibland är du bra smart Sacco!
Självklart ska hn ha både det och allt annat vi inte vill ha!

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

9 april 2008 22:07

Va trist med en sjuk matte, hälsa henne att hon ska krypa ner under en filt och kurera sig så hon blir frisk. Du får krypa nära och ta hand om henne lite extra, de brukar jag göra. Svansviftningar/Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

9 april 2008 22:49

Inte konstigt alls att du ligger högt på listorna Sigge. Du har en underbart rolig blogg. Och ni är ett störtskönt team ihop du och din matte.
Nospussar & nosgnugg från Cavvetjejerna med matte

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

10 april 2008 10:10

krya på sig matte, tur att du har sigge pigge, vi håller vår matte sällskap på golvet idag där hon ligger o ojar sig om diverse leder...

 
Ingen bild

helena h

10 april 2008 17:49

Uscha ja ,, förstår matte Sigge inga människor vill ha snö nu !!! Hundar älskar att rulla sig i det men vi vill bara krypa inomhus då brrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards