Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Prisa mjölkguden!

Av Sigge Svamphund - 7 april 2008 08:44

En liten rapport om kattvalparna.

När matte skulle ge dom välling på morgonen så var dom inte alls hungriga.

Matte blev orolig och trodde att det höll på att sluta illa för dom.

Men inte alls.

De har tuttat så mycket på Paddis att hon har fått mjölk!!!

Jättebra för nu kan de äta från henne och fortsätter det så här kommer ju allt att gå bra.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

7 april 2008 09:19

å hurra för mamma paddis! vilken supermorsa hon är!

 
Gibsons matte Linda

Gibsons matte Linda

7 april 2008 09:30

Men åh vad bra!!! Så skönt att allt går bra. Ja jag blir så förbannad på sånna människor som gör på detta viset. Hur kan dom? De handlar ju om liv! Massor med kramar till ER

http://gibson08.wordpress.com

 
Tuffa

Tuffa

7 april 2008 09:49

Men det är klart att man blir en "padda" om man har en mamma som heter Paddis... Det är säkert därför den fått sånna fläckar! Vad duktig hon är din kattkompis som adopterat kattvalparna så fint! Jag fick för övrigt köttfärs istället för tårta. Det tycker jag var helt OK!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

7 april 2008 10:08

Så bra Sigge, nu får ju du lite mer tid över för dina egna aktiviteter, och så slipper du att vispa välling hela dagarna.
Vad duktig hon är Paddis
Kramiz från Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Ingen bild

Bella

7 april 2008 11:34

Härligt! Japp nu får du lite rast och ro i kattvalpsuppfostrandet ett tag. Du har ju massor av sjöar som behöver inspekteras och provbadas, svampar som behöver plockas och pinnar som behöver samlas in. Jamenar du har ett fullspäckat schema....
Hälsa Paddis och kattvalparna..

Puss min hjälte
Bella

 
skogsfrun

skogsfrun

7 april 2008 12:22

Naturen är underbar! Vi hade en katta som fick mjölk till en halvvuxen främmande unge.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

7 april 2008 17:23

Skönt, ge katten en stor slick ifrån mig...

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

7 april 2008 17:33

Det var härliga nyheter! Tim skickar en nospuss till Paddis och hoppas att hon får en extra godbit för sitt slit.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sacco

Sacco

7 april 2008 19:33

Så häftigt! Naturens underverk!
Hoppas de är snällare mot dig nu Sigge. Det är ju trots allt dig de har att tacka livhanken för.

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards