Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Vanlig hunddag

Av Sigge Svamphund - 3 april 2008 17:34

Haft en alldeles vanlig hunddag.

På förmiddan så var det dags för en annan skog och murkeljakt igen.

Här sitter jag på en sten i skogen.

Har paus i murkelletandet och funderar över hundlivets väsentligheter typ om jag ska testa den där spagropen jag nyss såg.

Vad vore en skogspromenad utan ett dagligt fynd?

Ja, självklart så hittade jag ju en massa murklor men de räknar jag inte till fynd.

Detta är vad jag kallar fynd.

Matte säjer att det är nån slags foderautomat för rådjur och älgar.

Kan hon ju tro då.

Jag tycker att det är mitt nya träningsredskap.

Kämpade mycket med det men lyckades aldrig rubba det.

När jag skulle gå ut på eftermiddan så hade jag tur och fick gå till min sjö.

En dag utan simturer känns inte fullständig.

Alltså simmade jag massor från många av mina badplatser.

Tycker att jag snarast borde få åka till min etapp på Sörmlandsleden och simma i de där fyra sjöarna som jag missade förra veckan när onödiga isen låg på dom.

Trodde att jag kanske skulle få den där murkelsåsen idag men inte.

Alla murklorna hamnade i svamptorken och ska fortfarande ätas nån annan gång.

Får väl vara glad för all korv jag får när jag letar upp dom.

 
 
Sacco

Sacco

3 april 2008 19:19

Torka murklor.... låter lite hm, TORRT?
Raka motsatsen mot min dag om jag får säga det själv:) Men visst Sigge, du får gärna ge mig en lektion i att ragga tjejer när murklorna har torkat klart. Kaffepannan är påslagen..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

3 april 2008 19:21

Är det inte väldigt kallt i vattnet??
Kram

http://www.sinna.dinstudio.se

 
Ingen bild

molle

3 april 2008 20:19

men vad var det i tunnan,,, mat!!!!

 
Ingen bild

Sacco

3 april 2008 21:14

Gamla ben smakar bättre än nya, det var därför jag grävde ner det. Och det måste ju gömmas väl så ingen annan tar det medan det gottar till sig:)

 
 Tim

Tim

3 april 2008 22:42

Matte säger att hon inte tror att jag skulle kunna lära mig att leta svamp för att jag bara skulle äta upp dom eller rulla på dom...tycker hon är lite dömmande av sig. Jag vill ju bara vara snäll och markera svampen tydligt (läs ligga på). Voff!/Timse

ps...härlig simtur, är inte alls avis....Yyyyllllll...

http://timsevimse.blogg.se

 
Basta & Fixas matte

Basta & Fixas matte

3 april 2008 22:49

Din tossiga vovve !!!!!!! *asg*
Akta så du inte blir förkyld ......... fast du är väl van förstår jag!!
Simma lugnt ...

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
maki

maki

3 april 2008 23:59

Halloi Sigge!
jag hoppas verkligen att Din matte vet, hur man ska göra med murklor! Om inte, får Du be henne att kontakta maki!
Skönt att få vara ute så mycket.
Ha en bra natt.

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dina&Vovven Kajsa

4 april 2008 02:49

Hej! Fin du är Sigge :o)) Nu väntar vi med spänning på lite uppdatering i bloggen.
Mycket fina bilder det finns här hos dig också. Nospuss från Vovven Kajsa.

 
Ingen bild

Dina & Kajsa

4 april 2008 02:54

Voff igen! *Haha* Matte läste fel på datumet, du har ju uppdaterat under 2008 ;o))
Så är det när matte har för bråttom.
//Vovven Kajsa

 
Ingen bild

helena

4 april 2008 07:22

Idag vet jag !!!!!

Men nu ska jag iväg återkommer senare !!
Ha de nu gött snygg sigge

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

4 april 2008 09:49

Som vanligt har du haft fullt upp ser vi.
Sacco var en riktig gentleman må du tro. Hade bara ögon för mig "Molly"
Simma lugnt nosbuffar från Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Bella

Bella

4 april 2008 10:55

Kan du kanske spara korven du får, byta ut dom mot murklorna. Avled din matte lite slugt så kanske inte märker nåt och torkar korven istället....Då får du ha dina egenhändigt inletade murklor ifred.....ett litet tips bara..:-) Och voalá, så småningom kanske du får korvsås på maten istället.....

Puss
Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

4 april 2008 15:13

Tänkte väl att du var nyfiken på vad vi fick av Sacco. Vi glömde ju helt bort att öppna våra paket när vi var där.
Kommer senare i kväll, du får hålla dig en stund till.
Puss på nosen

 
Ingen bild

malte o snoken

4 april 2008 15:18

å vilken härlig skogsdag med ett fynd! extra tjusig bild på dig på stenen där tycker vi! borde du kunna ha som foto till dina tjejer!

 
jocke

jocke

4 april 2008 17:08

Fyfan vad läskigt, jag har alltid velat ha en bloggande hund, men är allergisk :(

Ps, du var väldigt söt.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

4 april 2008 17:26

nu har vi fått iväg vår sega klena matte på promenad det var mest en förevändning så hon skulle få pröva sina nya skor som nu går att beskåda...suck...mattar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards