Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Murkelhund och besöksrekord

Av Sigge Svamphund - 1 april 2008 17:38

Nu blir det jobbiga tider i skogen.

Idag har jag hittat massor med murkelvalpar!

Perfekt för då blir det ännu mer vara i skogen.

Jag vet de syns nästan inte på bilden. Men jag sitter faktiskt och markerar några små murkelvalpar.

Så här ser en murkelvalp ut i närbild.

Alla var för små för att plockas men snart så kommer de att vara tillräckligt stora.

Blir bra tider då. För då kommer matte att packa den där trevliga ryggsäcken som innebär att vi ska vara i skogen läänge. Jag brukar få egna mackor då.

Det är jobbigt att arbeta som murkelhund så det behövs en del avkoppling också. Självklart så grejade jag i en massa spagropar och simmade i en av alla mina sjöar. Så gjorde jag ett nytt fynd vid ett gammalt ödetorp.

Detta har visst varit en hink för länge sedan. Jag hade mycket skoj med den, men fick som vanligt inte ta hem den.

Förstår inte den skulle passa utmärkt i min trofésamling.

I mars så hade jag besöksrekord här på bloggen.

Drygt 1600 så många har det inte varit nån månad tidigare under mina 1,5 år som bloggare.

Senaste tiden har det varit nästan 200 nya besökare varje dag.

Otroligt att mitt hundliv intresserar så många!

Viftar extra mycket på svansen till alla nya så ni känner er välkomna.


 
 
Sacco

Sacco

1 april 2008 18:47

Då får jag vara den första att gratulera, bocka och buga till besöksrekordet!!!

Jo, du Sigge.. Jag tänkte så här; eftersom du har så mycket att lära mig om blommor och bin, murkelvalpar och annat så kan ju du också komma hit. Då kan jag data Moa och du Molly och så kan du ge mig några lektioner. Som utbyte kan du få med dig den där härliga pinnhögen du vet som jag hittade förut och som bonus så har ju jag några trevliga tjejer du kan få data också. Det låter väl bra?

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

molle

1 april 2008 19:54

Bra förslag där av sacco, men han glömde visst en lite detalj... ""jag då"""...
kuliga svampar..
grattis till ett rekord..klart man vill läsa du är ju bäst Sigge

 
Gibson

Gibson

1 april 2008 20:21

Vet du, nu har jag badat färdigt men de var faktiskt riktigt skönt :-)

http://gibson08.wordpress.com

 
Ingen bild

molle

1 april 2008 20:26

PRECIS så ska det vara,, men vem ska säga det till stackars Sacco...

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

1 april 2008 20:48

Grattis Sigge till besöksrekordet på din blogg.
Lycka till i svampskogen nu. Vi kommer att vara lite upptagna nu dom senaste dagarna, har ju en väldigt viktig date på gång
Varma tassar & blöta nospussar

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
 Tim

Tim

1 april 2008 20:53

Min matte låter hälsa att hon tycker att Ni är rätt häftiga som kan så många konstiga svampar, själv vågar hon bara plocka kantareller... Visst är det härligt att få följa med ut i svampskogen men sist blev inte matte glad alls när jag la mig mitt på alla svampar ... Jag har inte riktigt fattat vitsen av att hon är mer intresserad av det på backen än av mig...

Frän hink du hittade...tycker visst din matte ska låta dig få ta med den hem. Glada tasstramp/Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

molle

1 april 2008 20:54

Japp,, det är väl bara att kolla med matte om vi ska åka tåg eller bil...

 
Bella

Bella

1 april 2008 23:33

Grattis, klart att alla är intresserade av vad the one and only svamp dog is doing! Lärde mig den där utrikiskan av matte och jag tyckte att det lät så bra men jag vet inte riktig vad det betyder men hon sa att det var nåt jättebra!
Puss på nosen
Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

2 april 2008 17:54

SJÄLVKLART så är et väll många som vill kika in hos en så go och stiligt kille som dig ;-)
Kram Cilla och Gizmo

http://www.sinna.dinstudio.se

 
Tuna

Tuna

2 april 2008 18:25

Jo, men det är ju för att du är så stilig Sigge. Du är ju bäst på svampar också!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

4 april 2008 12:49

Grattis vilket fynd !!! Du är ju kanon duktig på att hitta svamp !!! Du få gärna komma till berga o leta lite me !! Fast inte mitt kantarell ställe förstås !!! Kram Helena H

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards