Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Skrämt småhundar

Av Sigge Svamphund - 18 september 2007 18:28

Precis det har jag gjort idag.

Så här var det.

Jag var på väg till en av mina nya sjöar.

På håll så såg jag två stycken såna där småhundar.

De började genast bjäbba och morra åt mej.

Jag som är vänligt inställd till allt och alla tänkte hälsa på dom.

Men det gick inte de blev så rädda att de försökte gömma sej bakom sin matte!!!!

Som om jag skulle vara farlig??????????

Jag skäller aldrig ut mötande hundar viftar bara på svansen och ser glad ut. Begriper inte varför småhundar ska skälla ut oss som är större och sen bli rädda när man vänligt försöker hälsa.

Fast den ena av de där små stod bakom sin matte och morrade åt mej.

Ganska fegt beteende.

Hade ju kunnat busa med dom och haft skoj istället.

Jag gick till sjön och tog ett antal bad från lite olika badplatser.

Människor är bra klena.

Matte skulle fixa till en pinne åt mej men inte klarade hon det. Jag var minsann tvungen att hjälpa till och gnga av pinnen för att få nån.

Hittade faktiskt en del svampar i sjökanten också.

Tack Cathrin för tipset om jord.

Tror jag ska se till att matte tar med en påse och häller ut om det inte finns tillgång till lera i pölarna.

 
 
Ingen bild

Idolens Elfie

18 september 2007 23:36

Mått skit hela dan. Har mest legat i ett hörn, för jag har varit till veterinären på morgonen... hade urinvägsinfektion + problem med de där onämnbara analsäckarna. Och fastän de minsann förökte bedöva mig, så kämpade jag emot för allt jag var värd. Dormitor-sprutorna jag fick, tog inte riktigt så bra, för jag bev för uppstressad. Till slut blev det munkorg, mild men stadig fasthållning och undersökning/åtgärd iallafall! Men jag säger bara det; Jag tänker aldrig, aldrig mer gå dit -så det så! Men matte säger att chansen är större att jag slipper, om jag tar min medicin ordentligt. Och hon är dessvärre rätt skicklig på att lura i mej "medusin". Hoppas alla ni andra mår bra. Se till att inte bli kalla i rumpan, bara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards