Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 september 2007

Av Sigge Svamphund - 5 september 2007 18:05

Hann bara bo några dagar här så hände det saker.

Matte packade en massa och jag funderade på om vi skulle flytta igen.

Men vi åkte till Sagostigen.

Dit kom flera av mina bästa vänner.

Normalt så brukar jag ju inte vara i husen där men nu fick jag vara i ett av dom.

Mycket underligt.

Alla mina bästa vänner hade en massa saker med sej.

Fast bäst av allt var att min bästa vän Evus hade grisöron med till mej. Inte nog med det jag fick en ny frisbee också.

Jag visade fler av dom hur det ser ut i Rosmossen. Men min älskade bäck är alldeles torr eftersom det regnat alldeles för lite här.

När det blev kväll var jag fortfarande kvar i huset och det visade sej att både jag och matte skulle sova där.

Jag övergav matte och höll Evus sällskap under natten. Tänkte att hon kanske hade grisöron under kudden eller så

Dagen efter så skulle alla ut i skogen och leta svamp.

Jag tänkte ju visa vilken duktig svamphund jag är men det är inte lätt när det är så torrt att det knappt finns nån svamp.

Fick i alla fall bada ordentligt i min sjö.

Var kvar till sena kvällen på Sagostigen men sen åkte jag och matte hem och sov.

Fast dagen efter så åkte vi dit direkt på morgonen.

Blev inget vara i skogen den dagen. Alla mina bästa vänner åkte hem igen.

Idag har jag varit och badat i min nya favoritsjö.

Visar en bild av den.

Jag behöver bara gå en liten bit så har jag jättebra badplaser.

Den sjön skulle ng passa min beudrarinna Elfie att bada i.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards