Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under maj 2007

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2007 19:05

I natt slapp jag vara ställföreträdande kattvalp och fick sova i lugn och ro.

Men imorse kom Paddis ner från vinden.

Hon stirrade på mej sen började det!!!!

Jag är ingen kattvalp och det är jobbigt med en katt som gör allt för att jag ska följa med och leka sån.

Men Paddis lockade o kurrade och försökte få med mej upp på vinden.

Kanske bra att hon bor där uppe med ungarna så jag i alla fall får vara ifred ibland.

Men de där fyra kattvalparna blev fem fast de bara är fyra.

Paddis gömmer nämligen sina kattvalpar och när matte hade hittat dom igen imorse så hade det kommit en till.

Men en av dom som föddes igår var så liten och ynklig att hon hade vandrat över regnbågsbron under natten.

Har hört att det nu är tre killar och en tjej och så jag då om Paddis fr bestämma.

Nu ikväll har jag gjort ett fynd!

Matte var upptagen med att prata i det där som kallas telefon så jag var ute och kollade lite på egen hand.

Hittade ett rådjurben!!!

De ni!

Gissa om det är smaskigt att gnaga på.

Ska genast gå ut och fortsätta med det innan matte kommer på nån dum idé om att jag inte ska ha det.



Av Sigge Svamphund - 15 maj 2007 17:41

Nu har det kommit kattvalpar här.

Men Paddis var inte klok innan de föddes.

Jag gick och la mej under sängen igår kväll för att sova min skönhetssömn.

Mitt i natten så blev jag väckt av Paddis som gjorde allt för att adoptera mej.

Tänk er själva att ha en högravid katt som tror att man är en kattvalp!

Hon ville att jag skulle stå ut med att hon tvättade på mej medan hon förde ett väldigt liv genom att jama o locka.

Till slut kände jag mej tvungen att väcka matte för att få hjälp att komma undan den galna katten.

Ställde mej vid sängen och gnydde lagom ynkligt.

Matte vaknade och fick för sej att jag behövde ut. Alltså släpade hon ut mej mitt i natten.

Ja,ja jag kissade men visade tydligt att jag ville in igen.

Jag var ju trött efter människovalpens besök och ville sova!

Väl inne så rusade Paddis direkt till mej och började locka. Hon la sej i min fåtölj och ville att jag skulle ligga där med henne.

Känns lite förnedrande med en katt som envisas med att tvätta mej på ben o tassar.

Till slut så lugnade hon sej så jag fick sova.

Men imorse skulle jag inte få gå ut för henne.

Hjälp, jag är hund och inte kattvalp!!!!!!!

När jag kom in så försökte hon locka med mej upp på vinden.

Men tillslut så födde hon sina kattvalpar utan min inblandning.

Matte säjer att det är fyra stycken två tjejer och två killar.

När de är lite större så ska jag självklart visa bild på dom.

Ser framemot att få uppfostra dom så  jag hoppas att Paddis inte tänker ha dom på vinden hela tiden.

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2007 21:14

I dag har jag äntligen fått träffa människovalpen Oliver igen.

Alldeles för länge sen sist.

Människovalpar är konstiga.

Nu är han nästan två månader och det går fortfarande inte att leka med honom.

När jag var två månader hade jag ju lämnat min mamma sen länge och lekte för fullt.

Han mest bara ligger och tittar på en massa saker.

Så såg jag nåt konstigt.

Människorna bytte nåt som kallades för blöja på honom.

Märkligt, jag trodde att människovalpar och tränades att bli rumsrena. Typ att de blev burna till det där som kallas toalett eller så.

Fattar inte alls det där med blöja såg väldigt konstigt ut.

Så är jag bjuden på människovalpens dop i sommar.

Vet jag inte heller vad det är så det ska bli spännande.

För övrigt har jag bara ägnat dagen åt vanliga hundgöromål.

Av Sigge Svamphund - 13 maj 2007 19:41

Inget ont som inte har nåt gott med sej.

Det är problem med vattnet här.

Igår hade vi inget varmvatten och idag så stängde hyresvärden av vattnet helt.

Matte är jättearg eftersom de inte talade om det.

Men jag hade tur.

Vi åkte till Milous matte och hämtade vatten.

Perfekt det var ganska länge sedan jag träffade henne.

Milou kom rusande till grinden direkt när hon såg min bil. Alltså hade hon också längtat efter mej.

Vi busade mycket och länge väldigt trevligt.

Tyvärr så tyckte matte att vi skulle åka hem igen. Kunde ha varit kvar mycket längre.

Så i min värld gör det absolut ingenting att vi inte har vatten. Jag kanske kan få åka och hämta mera vatten hos Milou om jag har tur.

Resten av dagen har jag ägnat åt vanliga tråkiga saker.

Fast jag har varit ute på ett par ordentliga promenader också men det hände inget intressant på dom.


Av Sigge Svamphund - 12 maj 2007 19:22

Som vanligt så var jag i skogen idag.

Gick en ganska lång runda.

På ett ställe så hittade jag en mycket intressant vattensamling som jag grejade mycket med.

Jag skäller ju en hel del medan jag grejar med vattnet.

När jag var klar och vi skulle gå vidare så satte matte kopplet på mej.

Hörde nåt om att det var bäst ifall jägarna var i sin stuga.

Jägarna var på vägen och grejade med några träd.

En extra grinig jägare frågade matte vad jag hade jagat.

Matte fattade ingenting och inte jag heller.

Jägaren talade om att de minsann hört nåt som hette ståndskall från det håll som jag kom.

Nu fattade matte..........det var mitt skällande när jag grejade med vattnet som de hade hört.

Hon talade i alla fall om för som att jag inte är jakthund utan vallhund.

Jag ägnar mej inte åt jakt. Eller jo det gör jag ju när rävuslingen är i faggorna. Men den räknas inte tycker jag.

Hörde att jägarna muttrade nåt om Sörmlandsleden som inte var positivt.

Jag borde kanske ha lagt mej i och försvarat den fast matte klarade det bra.

Sen blev det väldigt trevligt.

Jag fick gå till en av mina sjöar och bada.

Matte ansåg att jag behövde bli av med all lera i pälsen. Tog ett antal uppfriskande simturer.

Tänk om jag fick göra det varje gång hon anser att jag är smutsig och slippa tortyrkammaren duschen.

Bara det att när vi skulle gå till bilen så satte hon koppel på mej varje gång vi närmade oss nån av mina vattensamlingar.

Hörde nåt om att eftersom jag var ren så behövde jag inte alls lera ner mej igen.

Hon har tydligen inte insett hur bra lerinpackningar är för min päls.

Av Sigge Svamphund - 11 maj 2007 18:49

Jag blev ju utsedd till fyrbent etappledare på Sörmlandsleden i går.

Detta uppdrag tar jag självklart på allra största allvar.

Så jag inledde min nya karriär idag med att guida mina tjejer Minou och Tilda i Rosmossen.

Hörde hur matte pratade med deras matte om en massa oväsentliga människosaker. Typ naturen, var stigen går o sånt.

Jag däremot visade stora intressanta pinnar, en del stora som mindre träd.

Min speciella grop för lerbad och annat som kan vara intressant för hundar att veta.

Borde faktiskt vara speciell skyltning till de saker som är speciellt sevärda för oss hundar. Människorna har ju fått flera i mina ögon ointressanta informationstavlor.

Nån rättvisa ska det väl i alla fall vara.

Jag funderar över en annan sak.

Tittade i min besöksstatistik.

Varje dag är det minst 50- 60 unika besökare.

Tydligen är ni många som vill läsa om mitt hundliv.

Några skriver hälsningar till mej. Sånt gillar jag.

Alla ni andra kan väl också skriva nåt så jag vet vilka ni är och kanske kan besöka er också.


Av Sigge Svamphund - 10 maj 2007 18:31

Idag har jag haft en mycket intensiv dag.

Inledde dagen med att umgås med Sessan.

Sen kom min bästa kompis mattes mamma och hälsade på mej.

Efter det så var jag på en snabbvisit hos min brudar Tilda och Minou. Försökte stjäla bollen igen men som vanligt la sej matte i. Fick åka därifrån utan boll!!

Så åkte jag till Sagostigen.

Där var alla mina bästa vänner plus mina två brudar Lisa och Betsy.

Så skaffade jag mej nya bästa kompisar.

Var flera stycken från Sörmlandsleden där.

Fast de började med att skratta ut mej!!!!!

Personligen så tycker ju jag att jag är ovanligt snygg med mina oranga och ljusblå fläckar i pälsen.

De tyckte mest att jag såg rolig ut.

Jag var med i skogen och hjälpte till med alla möjliga saker som vara i vägen

och bära på olika saker.

Självklart så informerade jag nogrannt om alla intressanta vattensamlingar och min älskade bäck. Visade även ordentligt hur skoj man kan ha där.

Eftersom jag är vacker eller om inte annat sällsynt med mina färger så blev jag fotograferad.

Inte nog med det i nästa nummer av Sörmlandsledens tidning så kommer det att vara bild på mej.

Hörde att de pratade om att jag skulle utses som etappledare för delen genom Rosmossen.

Låter alldeles utmärkt tycker jag. Sörmlandsledens första fyrbenta etappledare.

Alltså kollega till matte och inte bara medhjälpare.

Läste nyss nåt väldigt tråkigt.

Mitt nätfan Paula har mist sin gamla hund.

Larissa var gammal och hade ont så hon har vandrat över regnbågsbron.

Ni som vill veta mer om regnbågsbron klicka HÄR det är en väldigt fin sida.


 

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2007 18:27

jag blåsa???????

Ja alltså i den där skojiga saken som polisen har.

Var ute och åkte bil med matte idag.

Polisen ville visst prata med oss för vi blev invinkade.

Personligen så tycker jag att poliser verkar vara trevliga typer för de brukar berätta att jag är fin.

Ha, som om det vore nån nyhet!

Som vanligt var det matte de ville prata med.

Titta på hennes körkort och så skulle hon blåsa i den där skumma saken.

Jag vill också prova att blåsa i den!

Men polisen säjer alltid att jag inte får utan det är matte som ska göra det.

Försökte idag också men nädå, jag fick som vanligt inte göra det!

Matte hade körkort och var nykter så vi fick åka vidare.

Resten av dagen har jag ägnat åt mina vanliga hundgöromål.

Var i skogen ett tag och grejade mycket i en av mina spagropar medan matte plockade granskott.

Har hört nåt om att vi ska till osmossen imorgon. det hoppas jag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards