Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Sigge Svamphund - 8 mars 2007 18:59

Dagen började mycket bra.Jag träffade min tjej Sessan på morgonpromenaden.Var länge sen jag umgicka med henne så det var mycket trevligt.Kanske ska bli traktens Casanova?Men sen.......Matte tänkte tydligen åka nånstans, självklart ska jag med då.Nix, passa huset!!!Hon kom i alla fall tillbaka ganska snart och hade inte varit på nån smygträff med Milou.På dagen så ägnade jag mej åt intressanta utgrävningar i ett gäng med nya vattensamlingar.Så kom jag på en ny sysselsättning.På ett ställe rann vattnet på ett synnerligen intressant sätt.Jag la en liten pinne i vattnet, pinnen forsade iväg under en massa is och kom ut på andra sidan.Mycket skoj!Kunde ha ägnat hela dagen åt det.Men så satte matte stopp för det vi var tvugna att gå hem påstod hon.Jo visst, väl hemma så märkte jag väl att nåt var på gång.Hon tänkte ge sej iväg igen!Passa huste två gånger på en dag är absolut två för mycket!Fick ett grisöra och hon skulle bara åka till den där konstiga sjuka gymnasten.Vill fortfarande med och kolla vad det är för skum typ.Fattar inte matte att jag är vallhund och i mina uppgifter ingår att hålla ihop flocken. I detta fall är flocken matte och jag måste hålla koll på henne.Tro nu inte att jag rörde grisörat under hennes frånvaro.Nä,nä så lättmutad är jag inte!När hon kom hem så åt jag upp det.Bara för att markera att jag inte tolererar så här mycket passa hus.Nu tänker jag inte släppa henne ur sikte på några dagar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards