Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 februari 2007

Mord

Av Sigge Svamphund - 12 februari 2007 18:46

När jag skulle gå ut sista gången igår kväll så hände det.Precis när jag satte tassarna utanför dörren så skrek en hare ett sånt där otäckt dödsskrik.Självklart tänkte jag göra en insats för att försöka rädda livet på haren.Stack vilt skällande iväg ut på åkern.Rävuslingen ska inte ägna sej åt att mörda harar på mitt revir!Såg räven med den mördade haren i käften.Jagade den långt bort, nästan in i skogen.Stod kvar och muttrade ett tag för att den inte skulle våga återkomma.Matte påstod att rävar faktiskt tar harar.Jaha, den var kanske hungrig men den ska i alla fall inte ta dom på mitt revir.I morse så visade jag matte var det hänt.Såg en massa spår i snön och lite päls.Resten av dagen har jag inte ägnat åt så mycket.Ja, de vanliga sakerna förstås.Favoritassistenten jobbar så jag har ju haft en del pyssel med att försöka komma ut och hålla koll på henne.Så kom det en stor otäck sak flygande.Den var jag bara tvungen att ut och hålla koll på.Skällde ut den rejält, fast lite läbbig var den också.Fick veta att det var nåt som heter helikopter som flög ovanligt lågt.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

12 februari 2007 19:53

Hej Sigge o matte! Här har vi haft det så väldans kallt att rumpan nästan frusit fast i trappan! Matte badade bastu igår o hade tänkt slänga sig i en snödriva, men hon har ingen finsk sisu, har nog bott för länge i Sverige! Påstod att fotsulorna höll på att frysa fast i snön, o sprang tillbaks in i den hemska heta bastun!
Hoppas räven är frisk o inte har rävskabb! Här finns en del sjuka rävar, byborna brukar ordna jaktdagar ibland för att få bort dom. Dom kan ju smitta jyckar också, men kanske inte nu på vintern.
Hälsningar från pörtet!

http://paulaz.se

 
Tuffa

Tuffa

12 februari 2007 21:25

Du ska ha cred för att du försökte Sigge! Den räven som smyger runt här har jag inte sett ännu, bara spåren den lämnar. Hoppas den inte ger sig på mina rådjur bara!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

13 februari 2007 16:12

Oj,oj,oj Sigge vilka äventyr du får vara med om. Du var jätteduktig/snäll som försökte rädda haren. Men det är som du säger, räven var säkert hungrig, men han behövde ju inte vara på ditt revir....
Snart kommer jag och hälsar på dig Sigge, och det ser jag fram emot......jag tar med mig något till digsom börjar på "GRI....och slutar på RON".....nu får du gissa vad det kan vara.
Ha det så bra Sigge!

PS. Vad duktig du är som lyckats lura matte så du kan ligga i sängen.....hi,hi.
Eva

http://www.evaslekstuga.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards