Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

Utmaning

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2007 17:22

Mattes nätkompis Paulahar skickat en massa frågor till mej.Är tydligen nån utmaning så jag ska svara på dom efter bästa förmåga.Var är du född?Jag är född 2 mars 2004 i Grängesberg. Föddes hos en som sålde både mej och alla mina syskon alldeles för tidigt för 50 kr/st. Människan skulle ha pengarna till att köpa nåt man missbrukar Bara jag och en bror överlevde. När jag var valp flyttade jag till en familj i Eskilstuna. För snart ett år sen så ville de inte ha mej längre och matte kom och hämtade mej.Hur många halsband koppel har du?Två halsband och tre koppelHur ser ditt förhållande till vatten ut?Förhållande????Vatten????Vilken fråga!!!!!!Finns inget bättre än vatten, spelar ingen roll om det är en vattenpöl, ett dike, en bäck eller sjö. Allt vatten är underbart!!!! Tänk nån av alla mina provbadade sjöar och en rejäl simtur, eller min favoritbäck i Rosmossen, eller allt grävande och plaskande i diken och större vattensamlingar. Det är LYCKA!!!!!Har du några kläder? (täcken t ex)Inga kläder för mej inte!!!!Jag är försedd med bra päls.Fast ok, reflexvästen då. Den har jag bara för att synas när det är mörkt och för att jägarna inte ska ta fel på mej och andra djur i skogen.Har du något speciellt kännetecken som skiljer dej från andra hundar av samma ras/färg?Näpp, inte vad jag vet.Är ju liksom blandras så det finns bara en alldeles unik jag.Hur reagerade resten av flocken när du flyttade in?Flocken är ju inte så stor här.Katterna svor åt mej (det gör ju för övrigt Penny fortfarande), marsvinen brydde sej inte.Men mattes släktingar som ju är min flock och mina bästa kompisar också gillade mej. Fast jag vet inte om de räknas eftersom de inte bor här.Vad är den bästa belöning du kan få?Hm, är det godis så är Frolic en höjdare eller ett smaskigt grisöra.Annars är det att få åka till favoritbäcken eller en av alla badsjöar.Vad är det bästa du vet?Oj, svårt.Finns många saker.Vara i skogen, smöra för snygga tikar, umgås med mänskliga bästa kompisar osv......Vad är det värsta du vet?Äckliga fullkomligt onödiga duschen, fast passa huset ligger inte långt efter.Har du någon speciell egenhet?Självklart!!!Extremt duktig på att leta svamp.Jag är ju inte så bra på att räkna men matte säjer att jag kan ca 12 olika sorters svamp.Så mitt paradnummer, leta reda på ett svampställe plocka en svamp och läman den till matte. Sen visar jag var resten växer.Tror inte att så många hundar plockar svamp.Något hyss du pysslar med?Nä, inte direkt.Kanske hör lite illa ibland när jag inte vill.Annars är jag så snäll och väluppfostrad så.Var sover du på natten?Ständiga problemet.......Från min första natt här har jag utsett platsen under mattes säng som min.Men sängen är allt bra mysig, men förbjuden.Lyckas ju vissa nätter att sova i den.Vad får du för foder?Torrfoder men ofta utblandat med maten som blir över efter matte.När katterna av någon anledning käkar Whiskas så tackar jag inte nej till det.Hur reagerar du på några dagars vila?Va???Vila????Är det nån ny uppfinning?Har inte tid att vila, livet är alldeles för händelserikt.Vad tror du är din drömtillvaro?Nästan den jag har nu.........Fast ok, få bada varje dag i nån mysig sjö, leta svamp dagligen, plaska i bäcken och träffa en massa snygga tikar varje dag det vore drömmen. Men jag får ju göra allt ovanstående även om det inte blir varje dag.Jo jag har nog en drömtillvaro.Så nu har jag svarat på alla frågorna.Utmanar några cyberhundar på detsamma. Minou och Tilda, Tuffa, Tuna, Orginalvovven och Bortbytningen svara gärna på frågorna så ska jag surfa runt hos er och läsa.

 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

28 februari 2007 19:01

Du är allt en pålitlig jycke du Sigge! Snabbt, med raka självklara svar! Inga krusiduller här inte. Nu tänker husse o matte basta igen, men vi jyckar stannar hemma...vem vill ha 80 grader i pälsen och sen bli tvungen att duscha också?
Kram

http://paulaz.se

 
Ingen bild

Minou o Tilda

1 mars 2007 08:08

Var är du född?
Minou: född nov -98 i Stockholm, mamma illegal invandrare m pappa hederlig svensk…
Tilda: född sep -03 i Uppsala, mamma o pappa m tjusig stamtavla
Hur många halsband koppel har du?
Vi har nog bägge två omgångar av vardera, halsband har vi bara när vi har koppel
Hur ser ditt förhållande till vatten ut?
Minou: OK, tillräckligt hett på sommaren så kan jag tänka mig att doppa tassarna o kanske en kortare simtur
Tilda: Älskar att bada o simmar gärna, men gärna lite tempererat vatten
Har du några kläder? (täcken t ex)
ALDRIG I LIVET!!!!
Har du något speciellt kännetecken som skiljer dej från andra hundar av samma ras/färg?
Minou: Mitt ena öra pekar upp o det andra pekar ner
Tilda: Kanske för rultig för min ras… *generat*
Hur reagerade resten av flocken när du flyttade in?
Alla älskade oss fr första stund, förutom jag Minou som hade lite svårt för Tilda i början. Såg nog mer henne som inkräktare, men upptäckte snabbt at man kunde reta den lilla o då var det bara kul.
Vad är den bästa belöning du kan få?
Slippa stanna ensamma hemma, annars rökt tjurmuskel m även vanl levergodis
Vad är det bästa du vet?
Få vara ute med matte o husse i skogen, få följa med precis överallt!
Vad är det värsta du vet?
Passa huset…
Har du någon speciell egenhet?
Minou: Superexpert på fjäsk, ingen kan stå emot mig
Tilda: Lura till mig mat… o pratar massor när jag träffar min familj igen
Något hyss du pysslar med?
Tilda: Stjäl husses strumpor…
Var sover du på natten?
Från första stund så har vi sovit med matte, aldrig hos husse… för det får vi inte
Vad får du för foder?
Vi är en aning kinkiga enl matte. Vi lever enl mottot ”Endast det bästa är gott nog för oss”. Foder för kinkiga hundar blandat med lite viltkött är vår superfavvis.
Hur reagerar du på några dagars vila?
Bara nyttigt så man får mer energi
Vad tror du är din drömtillvaro?
Den har vi nog nu, sen vi flyttade hit ut på landet. Detta är ju paradiset, inga hissar, kan gå ut precis när man vill. Massa att nosa o skälla på… himmelriket det har vi nu!

 
Nina

Nina

2 mars 2007 00:13

Nu har vi, Originalvovven och Bortbytingen, svarat på dina frågor. De finns i mattes andra blogg då hon inte kom in i den första.

Läs och begrunda, Sigge.

http://ninadenfina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards