Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 4 mars 2012 17:47

Inledde min dag med en upptagen morgontoalett.

Först gick jag och tittade till Whippet Scillas katter, eller matte letade katter och jag Scilla.

Resultat: matte hittade en katt av två möjliga och jag ingen Scilla eftersom hon inte kommit hem.

Fortsatte morgonrundan och träffade Ziva så jag hade sällskap med henne.

Senilmatte hade självklart kameran kvar hemma.

Slappade ett tag hemma och sen skulle jag ut på långrunda.

Innan jag nådde skogen så såg jag en annan hund som höll på och tränade med sin matte.

Hunden tittade mer på mej än på den där apporten som den tydligen skulle ta.

Hundens matte vrålade åt stackars hunden och SLOG den på nosen med apporten!!!!

Min matte är inte känd för att hålla tyst när nåt är fel så hon frågade vad i h-e människan gjorde.

Men se det skulle vi skita i och det var hennes hund som behöver lära sej att veta hut!

Stackars, stackars den hunden med en sådan matte, kan tala om att min mådde riktigt, riktigt dåligt över

vad vi såg.

Våld föder våld och man ska inte slå NÅGON oavsett människa eller djur.

Fortsatte mot skogen med en muttrande matte.

Vadå gå på vägen?

Jag skulle bara kolla vattennivån eller nåt.......

Bestämde att jag ville gå en sväng i Vilda grisskogen.

Har inte gått där på länge eftersom det varit för mycket lappmögel.

Det hade inte hänt något av värde i den.

Flyttade runt på några mindre träd bara.

En etapp av Sörmlandsleden går där så jag ansåg att jag behövde hjälpa den etappledaren.

Hittade i alla fall en spagrop.

Dagens enda för övrigt för bäcken räknar jag inte som spa.

Sen kom jag på att jag inte alls hade lust att vara kvar i skogen, hade andra intressen.

Var nära den där trevliga nästansjön som jag och Whippet Scilla hittade.

Tänkte att kanske.............

Nä, bara en massa onödig is och dessutom hade den krympt!

Men i kanten av ängen så blommade det en korvbuske.

Finns inga korvblommor på den busken numer.

Sen var turen med mej.

Snygga schäfer Freja  var ute och rastade sin husse.

Mycket trevligt med dejt!

Ännu bättre att Freja hade gått en för mej okänd runda, men matte har fått beskrivning så den

ska jag testa inom en mycket snar framtid.

När männsikorna var klara med allt tråkprat så var vi tvungna att skiljas.

Jag fortsatte att dra runt ganska planlöst och ägnade mej mest åt vanliga hundgöromål.

Hamnade vid sjön, men inte är badsäsongen här inte.

Såg faktiskt att Eskilstunaån var befriad från onödiga isen igår så jag trodde att kanske........

Fast det dröjer nog inte innan den dött på mina sjöar.

Kolla färgen, den börjar mörkna och det var ett väldigt liv på den också.

Gick hem och slappade medan matte försökte bota en envis huvudvärk som vägrar att släppa.

Var ute igen på eftermiddan utan att det hände nåt skoj.

Är lovad att jag nog ska få prova den där vägen Frejas husse pratade om i morgon. 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards