Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Ledig dag

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2011 17:59

Har faktiskt haft ledig dag.

Efter morgontoalett och slappande så var jag ute och åkte.

Men inget jobb väntade utan jag hamnade minsann här.

 

Hos Nelly.

Matte skulle plocka en massa bönor.

Ointressant, jag busade med Nelly istället.

 

Hittade äpplen och funderade på om jag skulle träna och bli julgris.

La ner de planerna.

 

Hjälpte matte som var tvungen att vattna alla salvblommor och bönor.

Behövs mängder med hälsovådligt regn!

Efter ett par trevliga timmar så åkte jag hem igen.

Blev bara hetare och hetare ute.

När det var dags för eftermiddagsrunda så tog jag en liten sväng i en skog här.

 

Kände för att jobba, men inte en endaste svamp hittade jag.

Markerade däremot på några ställen så matte tror att bara det behagat regna så

kommmer det att komma svampar där.

Hittade en flaska istället.

 

Gick till sjön och badade och där.......................

 

Kolla en snygg sheltiebrud!!!!!

Första gången jag träffar en annan hund där.

Kämpade mycket med att få henne att fatta att det är livsnödvändigt att bada.

Men det fattade hon inte alls.

Enligt människorna så doppar hon möjligen tassarna.

Kunde ha varit kvar mycket längre men matte släpade iväg mej.

 

Var väldigt länge sen jag fick glass, men idag var turen med mej och matte

köpte en åt mej.

Mycket gott!

 

Medan jag smällde i mej min glass så blev det liv på campingen.

En helikopter höll på flög runt köpingen ett par varv sen landade den och

hämtade nya människor.

Var aldrig aktuellt att jag skullle prova.

Har man inte vingar så ska man inte vara i luften enligt matte.

 

Gick hemåt och fyndade en låda.

En av de allra sista resterna av helgens kaosmarknad.

Fick inte ta nåt.

 

Dagens andra fyndlåda.

Fanns mycket braattha saker för fyndsugna hundar.

Fick inte ta nåt nu heller.

Äsch, en pryl mer eller mindre i lådorna hade väl inte gjort nåt!

I morgon hoppas jag att jag får jobba igen.

Vet bara att det däremot blir sen uppdatering för mattes ska ägna sej åt

årets sista torghäng.


 
 
Marie Ström

Marie Ström

2 augusti 2011 18:53

Det är fräckt att åka helikopter! I övrigt håller jag med din matte om att hålla sig på marken! Denna här har blivit flygrädd på gamla dar!

http://www.marieofsweden.se

 
Kasper

Kasper

2 augusti 2011 18:59

Helikoptrar LÅTER - du har väl läst hos matte om den där som kom till oss vid halv-tre-tiden på natten!

Den där länken som jag fick - varken jag eller matte är med på facebook, och känner inte för att bli det heller.
Kan du inte kopiera och mejla? Vill ju gärna veta!

PS. Söt sheltie!!!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

2 augusti 2011 22:24

Det tar sig Sigge! Två snygga brudar hos dig idag! Jodå, Mölntorps gård heter stället, alldeles rätt!
Jag tycker allt också att någon liten grej hade du väl fått ta med hem från lådorna. Snålt!

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

2 augusti 2011 23:17

Skönt med ledig dag! Då vet du hur jag har det, men i morgon ska jag börja jobba som rehab-hund, för då kommer matten äntligen hem till mig! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 augusti 2011 00:02

Hoppas du får lite regn snart då så du inte blir arbetslös :(
Vilken tur du har som träffat 2 brudar idag :)

Verkligen tur det finns ställen att bada på i den här hettan.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Malin

Malin

3 augusti 2011 00:10

Så gott med glass :) Perfekt en varm sommardag! Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

3 augusti 2011 10:30

Va fisig matten var som inte lät dig ta med något fynd ur lådorna, hade väl inte spelat någon roll fanns ju så mycken bröta i dem ändå, hihi.

Taxpussar.

http://www.taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards