Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Intressanta upptäckter

Av Sigge Svamphund - 9 januari 2011 17:56

Tyvärr så hade det hälsovådliga regnet den dåliga smaken att upphöra.

Kunde gärna ha hållit på hela natten om jag fått bestämma.

Men det hade i alla fall en del effekt och idag har det varit en massa plusgrader hela dagen.

Min långa runda blev runt min närmaste sjö.

  

Jag tror att badsäsongen närmar sej!

En massa trevligt öppet vatten, men jag satt fast i onödiga kopplet annars hade

jag kastat mej i.

Matte muttrade nåt om strömmande vatten och badförbud just där.

Äsch, jag vill ju bara simma lite.

  

Jag ansåg att vi kunde ta den här vägen eftersom det ibland blommar

köttbullebuskar där.

Skitmatte vägrade.

  

Fick hålla mej på vägen istället.

Trodde att det kanske hade tinat fram grankottar, men hittade inte en endaste.

  

I brist på bättre en liten löjlig gren, men finns det inget annat så..........

  

Snödjupet är fortfarande alldeles för djupt.

Men fortsätter plusgraderna så sjunker det ganska snabbt.

Alltså har jag bestämt att nu ska det vara vår så mitt hundliv blir normalt igen.

  

På väg över sjön.

Det här är väldigt positivt,

Finns öppet vatten vid spängerna som leder över sjön.

Lyckades bara doppa framtassarna, men bara känslan av sjövatten var

underbar.

Snart kan jag nog simma igen.

Matte som alltid ska vara så negativ pratade om att smälter det snabbt så

går det inte att gå runt sjön för spängerna ligger under vattnet/isen precis där.

Struntar jag i, jag ser ljuset badsäsongen närma sej med stormsteg!

  

Ute på ön hittade jag en plankbit som jag "lånade".

Ja, ja det är kott och pinnbrist så vad ska jag göra?

Det var ju här vi inte kom fram när det var snöstorm, idag gick det men det var inte

alldeles enkelt att gå där.

  

Över på andra sidan så tyckte jag att vi skulle gå efter sjön.

Tyckte inte skitmatte, hon hade sett flera tecken på synnerligen opålitlig

is och ville inte att jag skulle ge mej ut på den.

  

Andra vägen var bättre för titta vad jag hittade!!!

En spagrop med rejält med vatten i!!!!!!!

Underbart att ÄNTLIGEN kunna göra en rejäl inpackning av pälsen.

Känner mej genast mycket snyggare.

  

Nästan hemma så träffade jag min kattpolare Bagheera.

Trevlig typ som gärna umgås med mej.

Inne igen så sa matte att det var nästan 4 plusgrader ute.

Perfekt, då bildas det mer spa och snöeländet sjunker.

  

Jag var ute på balkongen och lyckades hitta en boll som jag inte sett på

ett par månader.

För övrigt så föredrar jag en snöfri balkong där jag kan ligga och slappa.

  

Askur verkade väldigt nöjd med att han kunde vistas ute utan att få snö på

tassarna.

Efter dagens intressanta upptäckter så har jag bestämt att det ska vara plusgrader

för alltid.

Har börjat drömma om enorma spagropar, isfria sjöar och murkelhundsjobb.

Matte pratar om att om vädret har den goda smaken att fortsätta så här så

kommer vi snart att kunna ta oss ut på Sörmlandsleden och fixa papperna i

de där gästböckerna.

Imorgon så behöver jag och matte tum och tasshållning.

Ska prova att besiktiga min bil och hoppas på att den går igenom nu.

Matte ser fram emot en spännade resa till Eskilstuna.

Bilen har ju körförbud eftersom den inte blev ombesiktigad i rätt tid.

Fast närmaste vägen till besiktningen får vi åka.............

Premiär för matte att ut och åka med bil belagd med körförbud.

Så snälla håll alla tassar och tummar ni hittar


 
 
Marie Ström

Marie Ström

9 januari 2011 18:38

Du skulle ju helt enklet bo här i Skåne för du hade du kunnat bada i havet idag! Vid Åhus på östra sidan var det öppet hav...

http://www.marieofsweden.se

Sigge Svamphund

9 januari 2011 20:31

Se mitt svar till Saika........
Så har matte en massa åsikter också handlar visst om stora folktomma sörmlänska skogar

 
Ingen bild

Saika

9 januari 2011 18:54

Det där har jag också försökt med, fast jag lockade med Öresund. Jättestor spagrop som ALDRIG torkar ut på sommaren! Men inte är du här för det inte, Sigge... :-)

Härligt att du har haft en bra dag med spagrop och lite skogspromenad. Själv har jag mest vägrat gå ut alls, för nu smäller de i Danmark igen - fyrverkerier idag. Och i morse, när jag tyckte att det kunde funka, så vägrade matte gå nån långrunda. Något om att det låg två centimeter is över allt med en centimeter vatten ovanpå. Kanske lika bra det, för jag kunde inte heller stå på benen då. Nån som fattar vad matte menade med att det var som att vara ute och gå med Bambi på isen???

Håller som vanligt alla tassar, egna och kattens, plus mattes och husses tummar - på begäran!

Sigge Svamphund

9 januari 2011 20:30

Ja men jag kommer ju i augusti.
Så säjer matte att det är så dåliga skogar nere hos er och jag är ju beroende av de milsvida så jag stannar allt här.
Men komma på besök och testa havet kan jag göra.
Som valp var jag med min första familj på Öland, jag var vattenintresserad redan då och blev sjuk av allt saltvatten.

 
Rudi

Rudi

9 januari 2011 21:11

ÅH ja, vi hittade också vattensamlingar idag. och smältvatten på isen och dricksvattenpölar i skogen. Det var lite annorlunda!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Buttons o Floridatjej

Buttons o Floridatjej

9 januari 2011 21:12

spagropar finns det hur mycket som helst här året runt, nackdelen är att det kan finnas alligatorer i dom. INget problem för en stor kille som du tror jag...........men dumt att chansa. Skog får du förstås leta efter och svamp ? .......blötpuss till dig och hälsa matte

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret  & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 januari 2011 22:01

Vilken tur du hittade en lite spa grop när du inte fick bada i sjön för matten. Fast jag tror hon har rätt i att du ska vänta lite.

Kan inte riktigt hålla med dig om att det är skönt snön försvinner. Är ju lite tidigt för det än, och inte är det kul att halka omkring ute heller :(

Hoppas att du hittar några kottar nu då om det fortsätter att smälta ute.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

9 januari 2011 23:12

Det dröjer inte länge förrän du kan simma omkring som vanligt. Förvånar mig lite att katterna inte är rädda för dig. Så fort dom ser mig får dom klättersjuka... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Giah me flock

Giah me flock

9 januari 2011 23:52

Håller tassar och tummar för bilen i morgon!!!
Du behöver ju den om du ska komma hit någon gång... Jag löper inte och tror alyza inte kommit igång än ;)
Puss Giah med flock

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

10 januari 2011 00:24

Så där mycket vatten som hos dej finns det minsann inte hos mej! Men snön har krympt en hel decimeter! Och lilla gårdsplanen är glashal. Vägarna också.
Här hålls allt som går att hållas, för att bilen ska gå igenom!!!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

10 januari 2011 11:21

Det är klart Sigge att vi håller alla tummar och tassar vi hittar, ser jag räven ska jag be henne hålla tassarna oxå. Jädrar i mig va glad du ser ut vid spa-gropen, så glad har jag inte sett dig på hela vintern. Ja, här har vi haft mildgrader i natt, med bara minus 0,4 grader men nu har det klarnat upp och är minus 2,5. Det är rena rama vårvärmen, så jag tog med husse på en runda på morgonen, för han behövde gå ut, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

10 januari 2011 13:15

Hoppas din bil blev godkänd idag. Vår bil ska snart bytas ut den.
Jo jag förstår att du gillar plusgrader, men här har det varit plusgrader, och sedan frös det på så det var inte skojigt alls att gå ut på promenader.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards