Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 24 juli 2010 17:47

Har inte så mycket att berätta idag.

På förmiddan så följde jag med matte till Eskilstuna.

Passade bilen på ett par ställen medan hon gjorde mänskliga tråksaker.

Det mest intressanta som hände var att ett par ölburkskramare utanför

Rudis mattes jobb tyckte att jag visst skulle få bada i fontänen.

Fick jag INTE för skitmatte!

Sen var jag bara hemma en liten stund, matte läste att det skulle komma massor

med hälsovådligt regn under dagen.

Alltså var det bäst att ta skogen på en gång innan det började eftersom jag

skadas av det.

Blev skjutsad till den bra skogen där jag har två sjöar.

Badade massor i första sjön.

  

Efter bad är det alltid skönt att torka sej i blåbärsriset.

Ägnade en del tid åt att fortsätta barka av ett träd och lite andra vanliga

hundgöromål.

  

Kan bli uttråkad också.

Ok, blåbär är gott men när matte bara står och stirrar på dom blir det tråkigt.

Hörde nåt om att det måste komma regn så de blir större.

  

Hann med ett större antal dopp i den andra sjön också.

Men då började det komma hälsovådligt regn.

Alltså avslutade jag baden och ville hem innan jag skadades.

Hemma igen så har jag slappat, och det försöker hela tiden komma hälsovådligt

regn.

Gick ut på eftermiddan men ville inte vara ute eftersom det regnade.

Matte påstod att jag var fjantig för det kom bara lite regn.

Spelar ingen roll om det är lite eller mycket, jag skadas av det!

  

Kattvalpen Askur måste uppfostras.

Kom på honom idag igen när han lekte med vatten i tortyrkammaren!

Han måste lära sej att toryrkammaren är farlig och ska undvikas på alla sätt.

Fast just nu så hoppas både jag och matte att det stämmer att det ska komma

massor med regn här i kväll och i natt.

Tänk att kunna spaa ordentligt igen och jobba som svamphund om nån vecka.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards