Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Människovalpar, jobb och passa huset

Av Sigge Svamphund - 19 juli 2010 17:50

Hård dag.

Matte var tvungen att fixa några mänskliga tråksaker i Eskilstuna idag. Vi åkte dit tidigt innan det blev varmt.

Matte fixade mänskliga tråksakerna snabbt och sen blev det besök hos människovalparna.

Massor med skoj bus med Oliver.

  

Just nu gillar Oliver att mäta saker.

Här är det min bakdel som ska mätas noggrant.

Kommer inte ihåg vad han mätte den till.

  

Löjliga familjen eller Adam och Oliver med sina föräldrar.

Matte säjer att den längst till höger absolut inte är hennes valp.

Måste vara nån underlig typ som smög sej dit just då.

Efter skoj bus och fika så åkte jag hem igen.

Var bara hemma en stund sen var det dags att gå och bada.

  

På allmän begäran (TACK alla ni som stöttar mej ang badbilderna) en bild av

ett av dagens alla underbara dopp.

Kunde inte låta bli att jobba en del också.

  

Dagens skörd ca 2 liter kantareller som jag enkelt letade upp på badudden.

Inte illa med tanke på torkan och det lilla regn som kommit.

På väg hem så hoppades matte på att Pascos matte skulle vara i säkert förvar

i sitt hus.

Hon fattar inte var på badudden jag nosar upp alla svampar och jag har alltid ledigt

när hon och Pasco är med.

Hon var ute och såg oss.

Hörde hur hon utstötte en massa underliga morrande läten när hon såg vad jag

pysslat med under badrundan.

Äsch, det är bara att använda nosen så hittar man dom!

Hemma igen så råkade jag ut för passa huset.

Kommer snart sa matte och försvann.

Jo hem kom hon efter några timmar och roat sej hade hon.

  

Titta här!

Hon hade åkt till Malmköping och träffat människovalparna igen!

Jag fick minsann ligga ensam och övergiven hemma jag!

  

Sånt här hade de pysslat med.

Åkt spårvagn.

Är ingenting för hundar påstod skitmatte, vet hon inget om, jag har aldrig åkt

sån så jag kanske tycker att det är skoj.

Titta noga på spårvagnen ni från Skåne för den har bott i Helsingborg.

  

Oliver han jobbade hårt som spårvagnsförare medan den stod still.

   

Så skulle de ut och åka och Oliver visade styrka genom att bära på Adam.

Tydligen så tyckte båda människovalparna att det var jätteskoj att åka

sån där spårvagn. 

Tror jag att jag också tycker.

  

Så hade det tittat på en massa gamla spårvagnar, bussar och annat krafs.

Matte gillade den här gamla taxin.

  

Ännu mer dekalen i bakrutan, är tydligen lång inkörningstid på Volvo.

För övrigt så kan skitmatte skaffa en egen blogg tycker jag.

Jag ska inte få ha med hur mycket badbilder jag vill, men hon håller på och visar

en massa bilder på saker där inte jag har varit med.

Hörde att människovalparna hade så skoj att de inte ville åka hem sen,

Hm, undrar hur mycket jag egentligen missade?

Idag är det ju en vecka sen jag och matte räddade kattvalpen Askur från

regnbågsbron.

  

Så här uppför han sej nu. Tar sej friheter och ligger och vräker sej i min fåtölj.

Händer att han försöker hänga i min svans också.

  

Ett sunt intresse har han i alla fall.

Misslyckad bild men han gillar vattenkannor!

Matte har gjort många försök att få bild på när han hänger i vattenkannan.

Nästa steg blir alltså att ta med honom till sjön och lära honom bada och kanske

spaa när spagroparna återkommer.

Jag kan säkert göra hund av kattvalpen om jag får hållas.


 
 
Eva H

Eva H

19 juli 2010 19:15

Först måste vi säga att du har en verkligt jättesöt kattvalp! Och skojsigt med en katt som lattjar med vattenkannan! Våran Simon är gärna med och kollar så'na också.
Se'n undrar matte om du, när du inte fick åka spårvagn, testat smalspåret nå'n gång? Matte säger sig ha varit på nå't upptåg med gamla åksaker mellan Sthlm och Malmköping när hon var lite mindre. "Extravanagsa" tror hon det kallades. Fast var det Malmköping eller Mariefred?? Hm...

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Pasco

19 juli 2010 21:18

Matte fortsatte morra och låta konstigt när ni gick hem också, hon förstår ju tydligen inte alls hur du hittar svamp och varför du inte visar henne när hon är med, men hon lugnade ner sig sen och tog en stinkpinne, såna där som jag tycker luktar så illa, så jag fnyser när jag går förbi, då kommer det konstiga ord ur hennes mun till mej också, att jag ska sluta löjla mej, för hon tycker inte heller att allt luktar gott, och inte jag iallafall när jag är blöt säger hon, matte fattar ju ingenting.

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 juli 2010 21:46

Ja du verkar då ha hunnit med både roliga och mindre roliga saker idag. Oliver verkar då ha lärt sig en massa nya saker. Svamp har ni då också hittat. Det här med människosaker är inget för oss heller. Då ligger man hellre hemma och vilar. Söt Kissen var. Ha en fortsatt bra kväll, önskar grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

19 juli 2010 22:28

Tack för senast! Det var kul i Skottvång, fast vi inte kunde stanna så länge. Kul att du fick åka båt också. Visst är det härligt! Tycker att matten gjorde rätt som tog med Askur hem. Tänk om du kan lära honom att kasta pinnar... Jag har badat varje dag på Västkusten, men jag tycker att det känns bäst med tassarna på botten, även om jag tar några simtag ibland. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

19 juli 2010 22:52

Helloooo! jösses har fått backa massor här eftersom jag varit så dålig på att komma in till folk och fä och läsa bloggar nu i värmen! MEN jösses så arg kag blev när jag läste om kattvalparna och när jag läste om yxa och huggkubbe blev jag illamående! HUR FAN tänker människor?? Som din matte säger så gillar hon människorna i sig...MEN, ursäkta... HUR I HELVETE kan man övehuvud taget tänka så om ett djur?? Klart att alla djur har samma värde och ska behandlas med respekt,jösses kan inte din matte säga till dom på skarpen, hon har ju mål i mun;)Usch nää fyyy sådant gör mig upprörd till max! Ha det gott Sigge och vi är alla avundsjuka på alla dina härliga simturer....

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

20 juli 2010 00:24

Nej du Sigge någon spårvagnskonduktör blir du aldrig så håll dig du till alla dina fina sjöar i stället
Vad snälla ni är du och din matte som räddade Askur. Med lite tur och skicklighet så kan du säkert lära upp honom till att bli en riktig svampkatt :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Stella

Stella

20 juli 2010 10:43

Kom hit för sjutton, vi gick 5 km igår och det var härliga DJUPA diken längs hela vägen, otroligt vacker färg var det på vattnet oxå, med en härlig dydoft, du är hjärtligt välkommen!!

Sen får jag erkänna att kattvalpen är väldigt söt, men du, ta inte med den hit :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 juli 2010 15:30

Himmelens söt kattvalpen är. Synd att du inte fick åka spårvagn. Våran Falco kan allt om att åka tåg och buss. När han har bestämt sej så drar han resolut sin matte till stationen och så åker dom en bit. Sedan tillbaka igen. Då är Falco nöjd. När han vill åka cykelkärra får han det också.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

23 juli 2010 20:47

Askur kommer säkert att bli en alldeles ypperlig hundsing när han gått i lära hos dig. Vi tycker redan att han liknar mera en hund än en katt, hihi.

Fisigt att du inte fick åka spårvagn, den hade gjort sig bättre med dig ombord.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards