Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Vanlig skogsdag

Av Sigge Svamphund - 24 maj 2009 18:16

Idag har jag inte behövt passa huset.

Istället så blev jag skjutsad till en av alla mina skogar.

Började med att fynda en sån där skoj orange snöpinne.

Såna kan man ha mycket roligt med.

Självklart har jag gömt den på ett säkert ställe för kommande behov.

Passerade Krokodilsjön så jag badade massor.

Jobbade faktiskt lite som murkelhund också.

Matte trodde att de var slut för i år men inte, några lyckades jag nosa upp.

Matte och hennes granskottplockande.

Detta är min åsikt om att plocka granskott.

Ska man göra nåt ska man göra det effektivt, inte som hon stå och ta lite här o där.

Mycket bättre att ta hela grenar med skott.

Var väldigt länge sen jag var vid min bäck i den skogen.

Mycket nedslående.

Här ska det forsa fram massor med vatten så jag kan greja ordentligt.

Löjligt lite vatten!

Ja,ja en del kunde jag i alla fall roa mej men inte alls som jag tänkt.


Min jättestora superbra spagrop håller också på att torka ut.

Fast lite inpackningar fick jag i alla fall till.

Under de timmar jag och matte var i skogen så hade någon roat sej med min bil.

Så här såg den ut när vi kom tillbaka.

Någon hade jobbat hårt med att stoppa gran och björkkvistar överallt på bilen.

Precis överallt där det går att fästa såna så hade någon gjort det.

Undrar vem som lägger så mycket energi på sånt?

Resten av dagen har jag mest slappat och ägnat mej åt vanliga hundgöromål.

Imorgon blir det lite senare uppdatering.

Ska åka med matte till Eskisltuna för hon ska till nån människoveterinär och vaccinera sej mot fästingar igen.

Innan dess så ska jag ut i skogen.

Hörde nåt om att få provbada en ny sjö.

 
 
MICKAN

MICKAN

24 maj 2009 18:44

Hehehe ... det var nog någon som kände dig väl Sigge som roat sig med den dekorationen. Vilken superhärlig bäck du har att besöka, bäckar är bara sååååå roligt. Jo någon murkla blev det här också men våran matte äter inte den sorten så vi får ge dem till vår granne när vi hittar dom. Ha en bra kväll Sigge och du med matte :)

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
camilla

camilla

24 maj 2009 19:13

Hoppsan hejsan!
Nån vän som haft en rolig stund medans ni var i skogen? *skratt*

Jag tyckte bäcken såg jätte trevlig ut även om det inte var så mycket vatten i som det brukar.

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

24 maj 2009 20:04

Skönt att halsbandet är tillbaka till slut! Vilket knas med dekorationerna på bilen! Någon hade väl gott om tid tydligen!;)
Jag har nosat på murklor i helgen. Matte hittade sisådär fyra stycken:) Alltid något!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

24 maj 2009 21:47

Jag är lite avis på din bäck! Annat än min fjuttiga vattenstril till dike. Och ingen sjö har jag heller. Det är såååå synd om mig! Men till helgen ska nog jag och Matte åka till våra gamla grannar och hälsa på. Där finns en sjö - och min kille Enzo. Han gillar också spagropar. Ganska lik dig faktiskt
Granskott var ju skitäckligt! Men matte blev lite nyfiken på att testa att sylta. Hur gör man då?

http://www.kattarina.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

24 maj 2009 22:29

Vilken dekoration, haha. Kanske är det någon som hjälpt matte med att plocka det naturen ger. Mamsen bara tjatar om granskott.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

24 maj 2009 22:42

Säkert nån beundrarinna som ville överraska dej med att göra din bil rikigt fin! Bra att du räddade undan den där snöpinnen, en vacker dag blir den väldigt bra att ha! Då kan matte tacka dej för att hon inte körde i diket, åtminstone inte just där!
Bäckar och diken och sånt blir mindre, men sjöarna finns ju kvar! Huvudsaken, tycker jag.

http://www.belof.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

25 maj 2009 00:07

hi hi hi man skulle kunna tro att jag själv varit i farten:;) typiskt en sådan "barnslig" grejj jag skulle kunna göra mot en kompis!! Men vaddå bilen är ju uppiffad och färdig inför midsommar:) ja ja kanske att du får vattna "beklädnaden" lite då och då:)...
Sov sött!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

25 maj 2009 00:13

Asså sånna där snöpinnar är ju värsta kul att busa med, och skulle man råka tappa bort en är det bara att "råka" plocka en ny. Fast husse brukar säga att man inte får göra det.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Giah

Giah

25 maj 2009 00:41

Matte och jag tog en lååååång tur utan dig... Men det var faktiskt inte så illa ändå ;)
Hittade en ynklig spagrop annars var det torrt överallt!!!
Smakade på granskott mm inte så illa jag åt några stycken...
Matte hade köttbullar i fickan :) jobbade lite för att få dom...Inte svårt alls, det enda hon ville var att jag INTE skulle dra i kopplet när det var på och ta ögonkontackt med henne ofta...Lätt som en plätt...
Nja jag glömde mig och höll på att dra ikull matte när vi tog oss ner för ett berg...kom ju rådjur nedanför och jag fick liksom järnsläpp och glömde att jag satt fast i matte då... HMMM!!! Som tur är fick hon tag på balansen och ramlade inte...
Jag hörde att vi ska få ses i veckan...LÄNGTAR!!!
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ville

Ville

25 maj 2009 14:35

Jag har kommit fram igen och fick presenter av matten. Skötte mig bra i skogen åxå så nu är vi kompisar igen. Du har som vanligt fantastiska dagar Sigge och vad bra att du fick tillbaka ditt snygga halsband..

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards