Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Överlevde monstren idag också

Av Sigge Svamphund - 4 maj 2009 18:16

Idag har jag ju varit hos mattes äldsta valp Mattias.

Ni vet det där stället med alla ko och hästmonster.

På väg dit så såg jag först en hel hage full med äckliga komonster som stod nära vägen och stirrade hungrigt på  min bil.

Skällde ut dom ordentligt.

Sen skällde jag ut det där hemska komonstret som utger sej för att vara konstgjort också.

Upptäckte en bil bakom min bil så jag skällde ut den också, tänkte att lömska konstgjorda monstret kanske satt i den.

Min mycket oförstående matte bara skrattade åt mej och påstod att jag är löjlig.

Är jag inte alls!

Hos Matias så hade matte den goda smaken att inte parkera hos monstren så jag hoppade alldeles frivilligt ur bilen.

Bjöd mej på en del mackor.

Sen gick jag och matte till skogen för att leta murklor.

På väg mot murkelställena så hittade jag en ny sorts vägkon.

Var väldigt länge sen jag hittade nån kon så jag hade mycket skoj med den.

Passerade ett hus och fyndade en tunna modell mindre.

De stora är ju mer utmaning, mne jag roade mej ordentligt med denna också.

Jobbade en del som murkelhund.

Fanns god korv som belöning idag.

Jag tyckte att vi skulle gå den här vägen.

Det tyckte absolut inte matte.

Nåt om alldeles för lerigtoch där vöxer det inte murklor.

Lyckades i alla fall göra underbara inpackningar i spagroparna som skymtar bakom mej.

Det är dåligt med sjöar i Mattias skogar.

Men detta är en sån där nästansjö.

Jag lyckades faktiskt simma lite i den. Till mattes stora lycka så simmade jag bort lerinpackningarna,

Tillbaka hos Mattias igen.

Kolla vad jag är modig.

Jag närmar mej faktiskt hästmonstren. Fast precis efter att bilden togs så ångrade jag mej.

Gick åt ganska många korvbitar för att få mej förbi hästmonstren.

Såna här gillar jag.

Kattvalpar är trevliga typer.

Inne i monsterhuste fanns det ännu flera.

Jag trodde ju att alla monster var ute så jag gick in och tvättade kattvalpar.

Hade jag vetat detta så hade jag aldrig satt min tass i monsterhuset.

Två hemska hundätande kovalpsmonster!!!!!!

Trodde att min sista stund var kommen.

Matte satte onödigt koppel på mej inne i monsterhuset så jag sökte skydd bakom Mattias.

Tänkte att han nog skulle försvara mej om kovalpsmonstren skulle gå till anfall.

Men så slapp jag kopplet så jag kunde kasta mej ut och komma i säkerhet.

Gick ytterligare en promenad i skogen bara för att lugna ner mina upprörda känslor och få tankarna på lite annat genom att jobba mer som murkelhund.

När jag kom från skogen andra gången så hade alla människovalpar kommit hem.

Roade mej mycket med de två halvstora som Mattias tjej har.

Passade på att ha lite kurser med människovalpen Liam också.

Än kan han inte kasta så långt men får jag fortsätta min kursverksamhet så blir nog han också duktig.

När jag skulle åka hem var jag så trött att jag somnade i bilen och alldeles missade att skälla ut alla monster efter vägen.

Matte hotar med att imorgon ska jag ha en mycket lugn dag eftersom jag haft så mycket att göra i två dagar nu.

Låter mycket onödigt tycker jag.

 
 
Giah

Giah

4 maj 2009 19:18

Vilken tur att du överlevde :)
Jag har haft en tråkdag i dag :( ingen Sigge att leka med...
Fast Dahro och jag har varit ute och lekt ganska mycket så det har ju inte varit så illa ändå;)

Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Torsten

Torsten

4 maj 2009 19:58

Tack Sigge för att du inte tycker att jag är förskräcklig...Jag tycker i gengäld att du inte är ett dugg löjlig när du skällde på monstren!!! Du ser för härlig ut när du ssetter där på den leriga vägen som ni INTE skulle gå....Den där lille Liam....han var söööt han!
Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

4 maj 2009 20:05

Du är inte alls löjlig - har din matte inte hört talas om den trojanska hästen! VEM vet vad som kan finnas inuti det där konstgjorda monstret!
Och nån KAN nog komma på idén att göra trojanska bilar också.
Fast kattvalpar - dom är allt bra rara dom... :-)

http://www.belof.se

 
Myrra

Myrra

4 maj 2009 21:50

Huvvaligen vilka ruskiga ställen du far till, Sigge! Tur att det finns mackor och människovalpar där också!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

4 maj 2009 22:28

Ja du Sigge, det gäller att vara på sin vakt, monster ska man inte leka med. Tur att du klarade livhanken
pussar

http://lagottoflickorna

 
Marie

Marie

4 maj 2009 23:04

Men du Sigge - kovalpsmonstret är ju egentligen så himla söt! Tror du verkligen att den skulle äta upp dig??? Nä det tror inte jag! Vad jag har hört så äter de inte Siggehundar till middag! Men det är ju bara vad jag har hört!

Ta det nu lugnt imorgon - det kan du behöva! Snart är det fullt ös igen!

http://hundblogga.blogspot.com

 
lOTTA

lOTTA

4 maj 2009 23:12

TUR ATT DU ÖVERLEVDE;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

4 maj 2009 23:40

Hahahaha....min matte skrattar åt dig Sigge...Kovalpmonster!!! ;)
Så skönt att du kunde lugna ner dig i skogen sen. Men Bada gör jag aldrig!! Inte ens som utmaning ...bara så du vet!

http://marno.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

5 maj 2009 01:11

Du gjorde rätt i att skälla ut monstren, de är verkligen livsfarliga. De kan hoppa fram och attackera vilken sekund som helst. Tur att du klarade dig.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

5 maj 2009 08:39

Det var en mycket händelserik dag du hade hos Mattias. Och du det där lilla valpiga kalvmonstret var ju hur gulligt som helst.
Puss på nosen från Molly & Moa

 
Acke och Primo

Acke och Primo

5 maj 2009 11:47

Men jisses Sigge klart du ska skälla ut alla "monster" om dom så är riktiga eller oriktiga eller sitter i en bil!! Vi är så avundsjuka på dina fina sjöar överallt...här måste matte stoppa oss i bilen och åka iväg...men det är ju inte fy skam det heller:)

Dom där bullarna på bordet....INTE ETT DUGG AVUNDSJUKA nähe då!! Suck så gott:)

Hörrö murkelmannen nu ska vi snart få lite folk och fä här hemma, matte ska bjuda på lite lunch, kycklingsallad.....hmmm kanske man får smaka:)

Tjenixen på dig!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

5 maj 2009 15:13

Hua jobbigt att behöva träffa massa ko och hästmonster!!! Måste vara trevligare med kattungarna. Vilken fin bild på dig när du tvättar kattungen såå fint!!!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

5 maj 2009 17:05

Men vilken söt kattvalp=), kovalps monstret var ju riktigt söt den med=)
TUR du överlevde iaf=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

6 maj 2009 17:55

va modig du var sigge som gick in i monsterhuset!!1 söta kattvalpar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards