Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Uttråkad

Av Sigge Svamphund - 18 januari 2009 18:04

Har varit en sån där eländig tråkdag idag.

Inga skoj saker på hela dagen.

Gick till skogen ett tag och tog med mej en av mina bollar.

Tänkte ju självklart bara ägna mej åt bus med den.

Men matte höll på med såna där mänskliga dumheter som att sätta mej på ett ställe och sen gömma den.

Hon försökte filma när jag letade men eftersom jag är en väldigt snabb hund så blev det typ 2 sekunders filmer bara.

Träffade på min polare Ollie så jag gick en promenad tillsammans med honom.

Fotona blev suddiga så ni får klara er utan såna idag.

Resten av dagen har jag mest fördrivit med att sova.

Sov väldigt hårt ett tag och vaknade av att matte pratade i telefonen.

Hörde nåt om nånting som jag kommer att bli glad över.

Plus nåt om att ses imorgon.

Tro nu inte att matte har haft den goda smaken att berätta för mej om vad det är jag kommer att bli glad över i morgon.

Jag hoppas att det är nåt riktigt bra och att jag får en bättre dag än denna dötrista.

Berättar imorgon när jag vet om jag blev glad för vad det nu är för nånting.

 
 
Åsa

Åsa

18 januari 2009 18:21

Vi HAR en kamerasladd nu!! :D

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

18 januari 2009 18:58

Hoppas det blir nåt riktigt kul i morgon som du och matte ska göra.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

18 januari 2009 20:29

Spännande med en överraskning!!! Du får säkert en kul dag i morgon:-) Natti natti

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

18 januari 2009 21:35

Vad synd att du haft tråkigt, Sigge! Ibland kan det vara skönt att slappa vet du. Det blir säkert jättespännande i morgon! Kramelkram från både Tindra och mej!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 januari 2009 22:43

Helt ok att bara slappa en dag. Det behövs för att ladda batterierna. Det verkar som du får en toppendag i morgon
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tuna

Tuna

19 januari 2009 00:50

Men, hur kan du ha så t r å k i g t ???
Jag har aldrig tråkigt. Du måst hitt på nånting.
I morgon blir det ju förstås riktigt spännande när du ska få din överraskning. Jag gissar att du ska få åka till grisöronaffären.

http://www.tuna08.blogspot.com

 
Truddelutt

Truddelutt

19 januari 2009 09:20

Du får helt enkelt en överraskning. :)
Trevlig dag på dig Sigge!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Acke och Primo

19 januari 2009 13:03

Meeen så spännande det kommer att bli då? Överraskningar är skojigt:) Ikväll är det min ( Primos) kurskväll....undrar vilka tråkiga saker jag måste göra då? hi hi lyda och så där kanske....men matte säger att jag är ganska så duktig...Tjingelitjonk på dig!

 
 Tim

Tim

19 januari 2009 14:15

hmmm undrar vad du ska få göra för skojjigt.... kul med överraskning. Ina hälsar att hon nog gärna skulle kolla in dina pinnförråd...

http://timsevimse.blogg.se

 
lotta

lotta

19 januari 2009 16:20

hoppas att matte o du gjorde nåt riktigt kul idag då som du vart glad åt:D tittar väl in ikväll igen o ser om det kommit någon rapport;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

19 januari 2009 17:39

å hoppas det blir en kulig dejt så du får lite kompispussar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards