Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Jag har problem

Av Sigge Svamphund - 7 maj 2008 17:46

Känns som om jag har ganska allvarliga problem nu.

Var i en av alla mina skogar idag.

Mycket bra skog för jag har tre sjöar att bada i.

Badade mycket i två av dom men den tredje fick jag inte gå till för där höll de på och tog ner skogen.

Var glada att ni inte hörde mattes långa ramsor med fula ord och uppfinningsrikedom för att paja såna där skogsmaskiner.

Men det är inte mitt problem, mitt problem är mina spagropar.

Titta här!!!!!

Detta är katastrof!!!

Sist jag var här så var detta en alldeles utmärkt spagrop med massor med mysigt lerigt vatten.

Så här der den ut nu!

Inte en vattendroppe och alltså inget grejande i den.

Samma sak hade hänt med flera av mina andra bra spagropar. Det är inte vilka gropar som helst som jag utser till bra spagropar. De ska uppfylla en del av mina krav vad det gäller vatten, lera, plaskvänligthet osv.

Efter mycket letande så hittade jag denna med lite vatten i.

Hm brukar vara massor med vatten och ibland går det nästan att simma i den.

Gillar inte alls detta.

Det är så att jag som avskyr att gå ut i äckligt regn hoppas på sånt så mina spagropar blir återställda.

Självklart så letade jag svamp också. Hittade en svamp som mest växer på hösten. Matte tog bilder men de blev inte bra så jag visar såna en annan dag istället.

Nu till dagens viktiga meddelande.

I MORGON SÅ KOMMER JAG ATT MEDDELA VEM SOM VUNNIT I MIN TÄVLING.

Inte nog med det, troligen så kommer jag att visa bild på den där hunden som jag tänker använda för bytsaffärer med Sacco också.

 
 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

7 maj 2008 22:05

Det låter allvarligt att det håller på att torka ut en massa mysiga vattenställen! Kanske är det samma sak som håller på att hända med vår stora sjö Storsjön. Det är stenar och stenar hur långt ut som helst. Men matte muttrar över något som kallas kraftverken högre upp - kraftverk?? Låter starkt, inte ätbart och läskigt.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

7 maj 2008 22:25

Det är visst katastof både här och där idag! Vi får glädjas åt Malte och Snokis istället som äntligen har hittat sitt ny hem!

Vi väntar med spänning på morgondagen, men jag vill inte idka byteshandel, jag vill ha vinsten vet du väl!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

7 maj 2008 23:10

Det måste kännas svårt för en badhund som du när vattnet sinar.
Blir spännande att se vem som vunnit tävlingen i morgon.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

7 maj 2008 23:11

Inte lätt det där när dom torkar, men du verkar ju ändå ha gott om fina ställen att gå på. Jag är bara liiite avis... Jag har ju inte så många gropar här hemma och nu har dom gjort fårhade av mitt favvoställe där jag brukar plaska runt.... suck!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

8 maj 2008 08:58

du får släpa med den häliga blå dunken med vatten i o fylla på din spagrop så du kan göra fler härliga lerinpackningar! nosgos o nafs i örat

 
Bella

Bella

8 maj 2008 10:41

Ja du Sigge....jobbigt det där med ickeexisterande spagropar. Mina tassar tycker att det är lite väl blött nu ett tag. Det regnade när matte släpade ut mig i morse. JAG VILL VARA INNE DÅ! Men salvan husse köpte känns skön för nu kliar inte tassarna så mycket längre. Men jag är ju så killig...
Du kan komma hit och hämta vatten till spagropar här och hälsa på lite....

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

8 maj 2008 17:14

Nu har det varit "imorgon" väldigt länge. Var det kanske Molle som vann en badleksak den här gången?

http://www.bjorkmannarna.se

 
Kasperhunden med matte

Kasperhunden med matte

8 maj 2008 17:38

Du Sigge, Eftersom min bästa kompis matte hittade några murklor häromdagen försökte matte göra det idag. Jag hjälpte förstås till, inspirerad av dig, men matte kallade dom ibland för ´kotte´, ibland för ´löv´ och när jag VERKLIGEN tog i mumlade hon ´stubbe´. Otacksam är hon! Och inte hade hon med sig några köttbullar heller. Och ingen kamera. Undrar hur jag ska bära mig åt för att uppfostra henne… Har du tips, så dela med dig! Vad är det förresten för fel på kottar och löv!!?? Fast jag hävdar bestämt att de VAR murklor!
Kasper med matte Berit Elisabet

http://www.belof.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards