Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Passat mattes föräldrar

Av Sigge Svamphund - 19 april 2008 19:57

Så där nu är jag hemma igen.

Intensiv dag.

Fick gå till skogen på morgonkissrundan redan. Mycket trevligt för jag jobbade som svamphund och letade upp en massa murklor.

Sen blev jag skjutsad till Eskilstuna för att passa mina bästa vänner mattes föräldrar.

De är lättpassade och jag bjöd mej på en massa gott och var ute och gick med mattes mamma.

Så träffade jag mina andra bästa vänner Marcus, Cissi och människovalpen Oliver där också.

Matte hon överlevde att dansa med Tony Irving, dyka, hoppa fallskärm, fiska, simma med delfiner, vara på spa, krama vargar, sitta hemma och ha hundfri dag, lyxshoppa eller vad det nu var hon gjorde,

Hon kom tillbaka och var så nöjd för hon hade haft en toppendag,

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge säjs det ju.

Så svaret vad matte har gjort idag kommer om några dagar.

På tisdag fyller matte 18 år (inte alls 21 som den där Paula påstod) och antingen då eller på onsdag så kommer svaret med en massa bilder och kanske en häftig film också.

Idag blir det ett bildlöst inlägg men imorgon kanske det kommer bild på när jag passar hennes föräldrar.

Dessutom vet jag att i morgon så ska jag äntligen få murkelsås.

Kommer visst några och äter då.

 
 
Ingen bild

molle

19 april 2008 20:47

Men va!!!!
Jag vann va??

 
Ingen bild

Sigge

19 april 2008 20:55

Vänta och se Molle..........
Kanske är det så att ingen gissat rätt ännu eller så är det du eller nån annan eller...............

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

19 april 2008 21:38

Åhh.... vad spännande det ska bli att se vad din matte haft för sig idag. Men vi håller fast vid delfinerna. För visst var det dom hon simmade med, eller hur Sigge...;-)

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

19 april 2008 22:24

Ja ... det är jag!!!!
Vad vinner man??

 
Sacco

Sacco

19 april 2008 22:39

Svar om några dagar? Vém vill vänta SÅ länge på svaret?? Fast jag är lika säker som Molle, så vi är egentligen mer nyfikna på vad Molle får i pris:)

Jo du Sigge, det tar sig med badfronten för min del. Ang simlektionerna så har jag räknat efter. I maj badas hela benen, i juni magen, i juli bringan. Därmed är det dags för dina och Molles simlektioner i augusti. Välkomna!

Fast å andra sidan så kan vi ta dem hos dig. Om jag börjar gå Sörmlandsleden när semestern börjar, då borde jag vara framme hos dig i augusti! Du kanske kan möta mig halvvägs?

http://www.bjorkmannarna.se

 
Bella

Bella

20 april 2008 16:34

Japp nu är det spännande. Vad kan det blir för nåt. Spa tror jag fortfarande. Sådan hund sådan matte...
Matte har varit slö några dagar och inte ens tittat åt datorn innebärjatt jag känner mig lite ouppdaterad på vad alla haft för sig...jäkla matte. Ska bita na i benet om det händer igen. Ok då jag fick gå i en hel skog full med spa överallt i dag så det jämnar ut sig lite.....

Puss
Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

20 april 2008 18:01

å murkelsås va dott...spara en slick till oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards