Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Sigge Svamphund - 25 juni 2016 17:53

Fortfarande vidrigt oväder och Åskar han håller sej tyvärr borta.

Var 23 äckelgrader redan när jag gjorde morgontoalett vid 7.30

Var hemma och slappade ett tag så skulle jag ut.

 

Bra, jag fick min fender med mej.

Alltså skulle jag gå och bada, för övrigt det enda som det går att ägna sej åt i ovädret.

 

Detta är inte sjön!!!!!!

Det är gräsmattan vid hembygdsgården, har absolut ingen användning av min fender här.

Tillbringade minst hundra år här, enligt matte ca fem minuter.

 

Fast vi har en ovanligt vacker midsommarstång här.

Så ÄNTLIGEN hände det saker.

Mattes mamma kom och jag skulle ut och åka bil.

 

Perfekt.

Bästa fiket med bästa badet.

Kommer att bli perfekt detta bara människorna kommer nån gång.

 

Hade lektioner med mattes mamma i konsten att kasta fender till badsugen svamphund.

Hon klarade det bra.

 

Badade massor.

Mycket skönt och ännu har inte Vattentjuven snott så mycket vatten att det inte går att simma.

 

Hade fler lektioner vid andra badplatser.

Bra att ha nån att träna för det blir extra mycket bad då.

 

Tog en sväg i skogen vid sjön.

Badade ännu mera från alla noga utvalda ställen.

 

Ska vi ta några lektioner till i kasta fender?

Jag behöver bada mera.

Fick bada mer.

 

Lykades jobba också och hittade kantarellvalpar på flera ställen.

Men alla var för små för att plockas.

Badade mer och bestämde mej för att det var dags för glass.

 

Jaha nu ska det fikas och jag ska ha min glass.

 

Lika utsökt god och svalkande som alltid.

Mer glassar till mej!

 

Ännu bättre.

Vegetariska matte hade en köttbullemacka och jag fick alla smarriga köttbullar.

 

Hm, ni äter fortfarande nåt.

Tror faktiskt att jag är mer hungrig.

 

Mattes mamma käkade räkmacka.

Funderade på om jag gillar räkor.

Provade ett par stycken, men nä jag föredrar korv, köttbullar, blodpudding och sånt.

 

Ska NI äta glass?????

Jag då??????

Var minst en halvtimme sen jag käkade sån sist.

Fick lite av mattes.

Skulle gå till bilen men på väg dit.............

Jag har en arbetsplats där och sist var den tom men nu............

 

Mycket bra arbetsplats.

Fina Bleka kantareller som dessutom nått stadiet stora nog att plockas.

Blev ungefär 1,5 liter såna.

Men ingen macka till mej av dom, mattes mamma fick alla.

Jag kan hitta nya.

 

Åkte en annan väg hem.

Stannade på ett ställe för mattes mamma skulle plocka blommor.

Funderade på om jag skulle hjälpa till, men kom på att blomplockning inte riktigt är min grej.

 

Där emot fanns det mängder med smultron. 

Tvingade matte att plocka åt mej.

Åkte hem och slappade.

Släpade mej ut på en vidrigt het eftermiddagsrunda.

Tråkrunda, alla mina affärer är stängda och inte träffade jag nån jag känner heller.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards