Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Mest vanliga hundgöromål

Av Sigge Svamphund - 23 juni 2016 18:17

Har inte hänt så mycket idag.

Ovädershetta och kvavt redan i morse, alltså inta trevliga skogar.

 

Blev i alla fall skjutsad till ställe med bra badmöjligheter.

 

In i fiendeland alltså komonsterhage.

Men det var fritt från såna idag så jag kunde vara där utan att riskera livet.

 

Kollade för säkerhets skull.

Litar inte alls på mattes omdöme. men det fanns inte ett spår.

 

Båven var i alla fall inte stulen.

Alltså skulle jag kunna bada ordentligt.

 

Lyckades faktiskt hitta en Kremla.

Men den hade sniglarna haft fest på så den är kvar.

 

Eftersom alla mina bra arbetsplatser är tomma är det lika bra att gå och bada .

 

Skönt, mycket skönt.

Badade mycket och länge.

Vem vet i morgon kan sjön vara stulen.

 

Bad ger energi så jag kollade fler arbetsplatser.

Tomt och övergivet överallt.

 

Vid människornas badplats så mäter de vattentemperaturen.

Börjar vara snudd på för varmt nu, jag föredrar svalare vatten som svalkar rejält.

 

Testade ytterligare en badplats.

Borde kunna simma här, men det gick inte efter Vattentjuvens härjningar.

 

Dessutom satt det en fågel i ett träd och var sällsynt upprörd över min närvaro.

Den hade nog fågelvalpar i närheten.

Skulle åka igen.

 

Nästa stopp.

Ska kolla mina arbetsplatser.

  Kollade alla arbetsplatser.

En del valpar hade dött torkdöden tyvärr.

 

Titta!

Några få är nästan vuxna och lever.

Tyvärr för få för att räcka till mackor.

 

Va?

Ska jag åka igen?

Jag kommer för det lät som nåt bra.

 

Mycket bra.

Jag hamnade hos Siri.

Öppna jag ska in och fika!!!!!!!!

 

Hej Siri och Sirimatte!

Jag är fikasugen, finns det nåt till mej?

 

Käkade både korvar och fikabröd.

Utsökt gott precis vad jag behövde.

 

Titta på himlen vilka vackra svarta moln.

Men inte kom det nåt svampvatten inte.

Hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Eftersom jag är en mycket artig hund så tänkte jag hälsa på i alla mina affärer.

 

Äsch då!

Prylaffären var stängd, jag som var så sugen på Frolic och wienerbröd.

 

Rosa elefantaffären var öppen.

Där hade jag tur och fick välbehövligt godis.

 

Bla, bla, bla.

Hälsade på vid Pryl 7:an och människorna bara pratade tråk.

Kvavt och äckligt så jag slappade.

Var in i Pinnaffären också och provade ut lite pinnar.

TREVLIG MIDSOMMAR till er som firar.

Jag och matte ska dansa svampvattendanser hela helgen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards