Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Träffat mina vänner och svampvatten

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2016 17:49

Skulle faktiskt ut och åka idag.

Mycket trevligt eftersom det inte var så där ovädershett.

 

Jaha Engelska skogen.

Fattade ingenting för sist jag var här sa matte att nu var mitt uppdrag som huspassare slut tills

det blir höst.

Dessutom var mitt ljuvliga spadike stulet.

Inte minsta lilla vattendroppe.

 

Inte var det bättre här.

Bara stenhård lera kvar efter Vattentjuvens framfart.

 

Man ska vara glad för det lilla.

Det finns i alla fall lite vatten kvar i bäcken.

Räckte till tassarna bara.

Gick vidare.

Kollade arbetsplatser, alla var tomma.

Min spa var stulna allihopa.

  

Men här hade tydligen skogens varelser stormöte.

Tittar man noga så syns  många, vet inte vad han i mitten vrålar om.  

Kollade felr arbetsplatser eftersom hoppet är det sista som överger svamphunden.

Men det var lika övergivet här som på de andra.

 

Lika bra att gå och titta till huset då så inga korkade tjuvar varit där igen.

 

Titta!!!!

Det här kommer att bli superbra!!!!!!

 

Hej Reidun!

Trevligt att träffas igen.

Vi har inte setts på många många månader.

 

Om jag sätter mej och väntar så kommer nog världens bästa engelska buskompis ut till mej.

Jag har hittat den perfekta pinnen.

 

Chris kom och det blev massor med trevligt busande.

Perfekt eftersom matte och Reidun bara pratade en massa tråk.

 

Jag roade mej ordentlig geom att springa efter en massa pinnar.

Mycket skoj.

Mina engelska kompisars första minne av mej är när jag släpade fram en större gran som jag ansåg att

vi skulle busa med.

 

Chris var tog du vägen?

Jag vill busa mera.

  

Aha det skulle grejas med saker i bilen.

Behöver du några hjälpande tassar?

Jag kan säkert hjälpa till med nåt.

Sen påstod matte att det snart skulle börja falla svampvatten så det var bäst att gå till min bil.

 

Hej då Chris.

Tack för allt trevligt busande.

Jag kommer snart tillbaka.

 

Hej då Reidun.

Vi ses snart igen, kanske kan jag visa er en massa svamp senare.

 

Hej då matte!

Jag stannar kvar här.

Det är mycket roligare än tråkhemma.

 

Eller förresten vänta!

Risken är överhängande att du går vilse på väg till bilen så det är lika bra att jag visar vägen.

 

Titta!

Svampvattendroppar!

De är numer extremt sällsynta trodde faktiskt att de var utrotade.

Klarade mej till bilen och då var det lika bra att sätta sej i den-

Om jag gått tillbaka till mina engelska kompisar så hade jag kunnat bli skadad av nedfallet.

 

Svampvattnet har börjat falla!!!!

Underbart.

Jag var njöd med att åka hem och slappa eftersom jag roat mej så mycket.

Har fallit ett stilla regn i många timmar nu, men det behövs mycket, mycket mer.

Var ute på en kortare eftermiddagsrunda när det just då inte föll nåt.



 
 
Kasper

Kasper

16 juni 2016 20:09

Fascinerande stormöte, finns många mindre betydande där, men åtminstone tre av högsta potens och rang ser matte utan vidare. Tror att han i mitten vrålar "en i taget, annars hörs ju ingen!!"
Kul att träffa vännerna, ser att de trots vindsvinen har det fint på sin tomt.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

16 juni 2016 21:54

Det var väl bra att det kommit en bra pinnkastare. Hoppas dom stannar hela sommaren... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

17 juni 2016 10:28

Tryggt se stormöte pågår! Antar det handlar om vattentjuven som den där i mitten skriker ;)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards