Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Sigge Svamphund - 14 juni 2016 18:01

Blev faktiskt en mycket bra hunddag detta.

Jag blev skjutsad precis om matte hade lovat.

 

Aha, sjön vid världens bästa fik.

Nu ska jag bada och käka glass eller.................

 

Kände mej grundlurad när matte släpade iväg mej på andra sidan stora vägen och påstod att jag skulle gå en

annan runda.

Vadå, jag skulle bada och käka glass!!!!

 

Passerade den stora masugen.

Fullkomligt ointressant idag.

Men i slutet av augusti är jag specialinbjuden hit och ska beräatta om mitt svamphundsjobb och ställa

ut en massa svampar jag kan.

Ja, alltså under förutsättning att det fallit mängder med svampvatten tills dess.

 

Ta av mej onödiga kopplet jag har precis hitta nåt.

 

En ny sjö som jag aldrig badat i.

Nu ska den provsimmas och godkännas.

 

Lite svårsimmad precis här eftersom det var väldigt långgrunt men fullt badbar.

Alltså godkände jag den.

 

Hittade en trevlig väg som följer sjön.

Innebar att jag skulle kunna leta efter fler badplatser.

 

Titta på lönnen det ser nästan ut som om den har fått höstfärger i juni.

 

Här borde det gå att jobba.

Om det nu inte hade varit ökentorka så hade jag nog kunnat jobba.

Mycelet doftade så mängder med svampvatten borde det födas en massa här.

 

Här der det väldigt bra ut.

Jag är expert på att välja ut bra badplatser.

Var en utmärkt badplats där jag simmade mycket.

 

Kom in i ny skog.

Verkar vara en mycket bra sådan där det borde gå att jobba med många olika svampar.

Men i dag var det dött.

 

Långt inne i skogen hittade jag en lada.

Funderade på om jag behövde en sån, men kom fram till att inte i dag i alla fall.

 

Hm, den här verkar ha använts som grill.

Kollade men det fanns inga smaskiga rester till sugen svamphund.

 

Gick vidare.

Kände en massa mycledoft men det råder ökentorka även i den skogen.

Om det möjligen kommer ett par hundra millimeter svampvatten så kan det nog löna sej att jobba där sen,

 

Till slut kom jag till en stor väg så då var det bara att vända och gå tillbaka.

 

Titta vad jag hittade!

Ett spadike!

De är utrotninghotade så jag använde det mycket.

Badade mycket från alla badplatserna i nya sjön

 


Fastnade i onödiga kopplet.

Jag hade väldigt bråttom och enligt långsamma skitmatte skulle jag inte alls rusa över stora vägen på

fria tassar.

Dessutom står det en fartkamera där så hon påstod att jag troligen skulle ha fått böter också.

 

Nå???????

Jag behöver min glass i förra veckan!!!!

 

Lika utsökt god som alltid.

Alla hundar borde käka glass vid Café Björndammen.

 

Självklart så badade jag en massa i den sjön också.

Simvänligheten kunde ha förändrats sen sist.

Åkte hem.

 

Eftermiddagsrunda.

Började väldigt bra.

Serverades kyckling, ris och godis vid Prylaffären.

 

Gick vidare till Rosa elefantaffären.

Bjöd mej på smaskigt godis, mycket gott.

 

Lika bra att hälsa på Pryl 7:an också.

Är viktigt att mina affärer inte glömmer bort mej.

 

Mötte Chihuahua Dee Dee som var väldigt sugen på godis.

Bjöd henne på en del av mitt, man ska vara snäll mot sina kompisar.

 

Service utan för nästa affär.

Här brukar jag mest hitta torra löv när jag vill busa.

Nu fanns det minsann en rejäl pinne.

Alldeles perfekt.

Var in till Pinnaffären och provade ut ett par bra pinnar också.

Kände mej mycket nöjd med rundan.

Och jag var för en gångs skull mätt också, händer alldeles för sällan.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards