Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Försökt jobba

Av Sigge Svamphund - 12 juni 2016 17:56

Idag blev jag skjutsad till bra skog.

Verkligen på tiden.

 

Hamnade på min före dett Sörmlandsledsetapp.

Här brukar jag ha många bra arbetsplatser  och massor med trevliga spa.

 

Kollade noga om det hade hänt nåt av värde.

Dofter fanns det men inte från nån jag känner.

 

Undrar om jag hallucinerar.

Det finns faktiskt lite vatten kvar i spagropen.

 

Provade, det var ingen hallucination, det fanns lite vatten.

Enligt matte beror det troligen på att det är en ytlig källa där och därför blir vattnet kvar längre.

Men det är så lite så det lär vara stulet när som helst.

 

Hittade mycket intressnata dofter på ett ställe.

Ägnade lång tid åt dom HonUtanLuktsinne begrep inte vad osm var så intressant.

Om hon lärde sej att använda nosen så skulle hon begripa.

 

Här har jag en arbetsplats och jag är som vanligt jobbarsugen.

 

Alldeles nyfödda valpar fanns det, men de lär väl dö torkdöden eftersom det vägrar falla svampvatten.

 

Passerade ett antal andra arbetsplatser.

Tomt dött och övergivet bara ruskigt knastertorrt.

 

Bestämde mej för att ta den här vägen.

Var länge sen jag var i den här delen av skogen och med tur så................

 

Här ska det finnas ljuvligt doftande vatten.

Tomt och inte en droppe, bara äckligt torrt.

 

När ormbunkarna inne i skuggiga skogen och vid "fuktiga" marken håller på och dör av torka då är det

inte roligt.

 

Gick vidare i skogen och hoppades på underverk.

Bakom mej ska det vara ett spa som sällan torkar ut, nu är det borta.

 

Sist jag var här så porlade bäcken och det fanns ljuvligt inpackningsskum.

Nu var det alldeles uttorkat.

Skitväder!!!!!

 

Försökte jobba.

Hade skaffat mej en bra markeringskotte men det var alldeles övergivet överallt.

Knappt att mycelet doftar.

 

Tänkte, trodde, hoppades men Vattentjuven hade hittat hit också.

Här som det brukar vara så perfekt.

 

Efter massor med slit och mängder med tomma arbetsplatser så lyckades jag hitta några få nyfödda valpar.

Undrar om de kommer att bli vuxna eller om torkdöden tar dom?

 

Om jag offrar min markeringskotte så kanske Vattentjuven återlämnar MITT vatten.

Försökte hypnotisera fram det men hade ingen framgång alls.

Hoppas att mitt kottoffer blidkar Svampvattenguden så det faller enorma mängder över alla mina skogar

och alla andra ställen som måste ha det.

 

Tydligen dags att gå till min bil igen.

Men ok jag var nästan tre timmar i skogen så jag får väl vara nöjd då.

 

Var törstig, men matte har alltid vatten med till mej.

Drack mycket innan jag åkte hem.

 

Detta är en liten lerinpackning.

Den skaffade jag i den där lilla, lilla kvarvarande spagropen.

Enligt matte skulle jag inte ha den.

Jag ska visst ha den kvar för vem vet när jag får tillfälle att göra en ny?

Gick på eftermiddagsrunda.

Tänkte hälsa på i Rosa elefantaffären men den var stängd, tycker att de kunde ha öppet när jag passerar

och är sugen på umgänge och godis.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

14 juni 2016 14:51

Hoppas att Ni har fått svampvatten. Här har det regnat och jag skickade regnet vidare till Malmköping. Ha en bra dag. Kram och puss på nosen. hälsa matte Helena.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards