Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

Hittat årets första

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2016 17:59

I dag behagade matte skjutsa mej när jag skulle på långrunda.

Ska faktiskt skjutsas varje dag till bra skogar.

 

Trevligt här har jag inte varit på ett tag.

Alltså mycket att kolla, verkade inte ha passerat andra hundar i alla fall.

 

Lika bra att kolla av alla mina viktiga ställen som jag har hät.

Lite tråkväg först men det går att stå ut med.

 

Sen kommer jag in i trevliga skogen.

Brukar kunna jobba här, men skogen är knastertorr så jag hade inte så stora förväntningar.

 

Äsch!

Här brukar det vara ett alldeles ypperligt vägspa men det var självklart stulet.

Till och med den välgörande leran var torr.

 

Om nån funderar på vad jag gör bland ormbunkarna så kollar jag en arbetsplats.

Tyvärr var den tom.

 

Nu SKA jag bada.

Tycker faktiskt att du ska kasta i den här lilla pinnen åt mej.

 

Den här lilla sjön har så fint alldeles kristallklart vatten.

 

Precis lika simvänlig som sist.

Badade massor.

 

Lika bra att snabbt fortsätta till alla andra badplatser.

Litar absolut inte på Vattentjuven just nu.

 

Hittade några Kantarellvalpar i sjökanten men de håller på och dör torkdöden.

 

Hade badsällskap.

På andra sidan sjön så var nån urtidsödla på väg att ta sej ett dopp.

 

Kollade flera arbetsplatser, men de var tomma.

 

Sista badplatsen som ska provas.

Att det ligger båtar här beror enligt ryktet på att et finn såna där ädla Vithajar i sjön.

Det var inget rykte, kommer till det.

 

Matte tog bild på näckrosen som börjar blomma.

Jag är övertygad om att det är Vattentjuven som syns bredvid den.

 

Alltså skära sönder dunkar är avancerat dunkmissbruk.

Men jag funderade på att ta den med mej tills jag kom på att den var oanvädbar.

 

Jag planerar för mitt bad.

Matte tittade på ett par Trollsländor som var så vackra.

Då hände det.

En Vithaj som enligt matte var 37 meter lång vägde 14 ton och hade 3 meters huggtänder kastade sej upp ur vattnet och slukade Trollsländorna.

Matte hoppade typ 100 meter rakt upp och gjorde diverse volter på väg ner fullt övertygad om att

Vithajen hade henne på sin lunchmeny.

Det där med ädla Vithajar var inget rykte det var sant,

 

Men titta här.

Vithajen är borta och de käkar inte hundar (gör de visst enlig matte).

Det går alldeles utmärkt att bada.

Matte höll sej långt från vattnet övertygad om att den skulle återkomma.

 

Gick in i skogen.

Skulle kolla hur hjortronen mådde.

De mår inte alls, bara blad och inte en endaste blomma eller litet kart i år.

Skitvädrets fel.

 

Titta matte jag har jobbat!!!!!!

 

Detta är en Tegelröd strävsopp.

En helt ok matsvamp.

Fick mängder med beröm och matte trodde att hon drabbats av allvarliga hallucinationer efter

Vithajen.

Men svampen var alldeles riktig.

Ett under att den har kommit i rådande ökenklimat.

Den fick stå kvar i skogen för en räcker knappt till mackor och matte trodde att den var full med hyresgäster.

 

Jag tog en markeringspinne och planerade för fler fynd.

Men det fanns inga, torrt och dött överallt.

 

Vadå åka hem?

Jag tror att jag har en massa mer viktiga saker att göra här.

 

Men titta på himlen, trevliga svarta moln.

Med tur så skulle det komma en massa extremt välbehövligt svampvatten,

Lika bra att gå till bilen då eftersom jag inte vill utsätta mej för skador.

Åkte hem, kom inget svampvatten.

Gick på lönande eftermiddagsrunda.

I Prylaffären käkade jag både godis och ett grisöra.

Sen gick jag till Pinnaffären och skaffade mej pinne och drack vatten.

Men fortfarande inget svampvatten.

Fast nu påstår matte att hon har hallucinationer för asfalten är prickig.

Kanske kommer 15 droppar då.



 
 
Kasper

Kasper

10 juni 2016 19:28

Min altan fick några ,mörka prickar häromdagen, men dom bleknade illa snabbt. Mig gör det ju inget, jag och matte har sjövatten i ett par kranar. Men om en del andra är det synd.
Va tuff du är förresten, som inte är det minsta rädd för vithaj! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards