Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2016 18:00

Som jag har väntat idag.

Enligt matte skulle det hända nåt riktigt roligt.

Vanlig trist morgonrunda.

Skulle ut igen nu borde det roliga hända.

 

Gick till en hemmaskog och kollade arbetsplatser.

 

Jobbet gick bra, fanns många valpar och en del började trots eländestorkan bli stora.

Kollade några arbetsplatser till men så började svampvattnet falla så jag ville hem.

Inget skoj hemma heller.

Svampvattennedfallet upphörde snabbt.

Gick ut en tråksväng, inget roligt nånstans.

Trodde att matte hade lurat mej.

 

På väg ut igen.

Tänkte hälsa på Rottis Helga och kanske svalka mej efterosm jag inte badat idag.

Skulle jag inte alls enligt matte.

Fortsatte.

Då.....................................

 

TJOHO!!!!!!!!!!!

Väntan är över!!!!!!!

Där kommer mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam.

Nu ska det röjas.

 

Passade på att gosa en massa också mitt i allt ljuvligt busande.

Sen skulle vi gå och göra saker.

 

Jag hade räknat ut bra planer.

Matte sa att vi skulle nåt vilket jag struntade i.

 

Vi busade massor efter vägen också.

Eftersom mina människovalpars mamma var hos Människovalps Astrids mamma så hängde Astrid med oss.

Fler människovalpar innebär ännu mer trevligt bus.

 

Förklarade för Oliver och Adam att det är viktigt med fontänbad.

 

De förstod precis hyur de skulle göra enligt mina instruktioner.

Blev fontänbad.

 

Gick vidare och koppeltraäande Adma en del.

Han går väldigt bra i koppel.

 

Adam har ju fyllt år.

Nu skulle han välja sin present så vi var i en av mina affärer.

Jag kollade noga så det blev rätt.

Smart människovalp för han ville ha saker som används i sjön.

Bra då kan vi bada ihop.

 

Astrid kollade också på en massa saker.

Jag ville köpa små studsbollar men det fick jag inte.

 

Människovalparna ville ha glass.

Jag fick passa hela affären medan de valde sån.

 

Jaha och ni ska äta glass.

Undrar om det är nån som tänker på en mycket glassugen hund?

Fick glass av matte.

 

På väg hem till mej så träffade vi Pinnaffären.

Jag presnterade honom ordentligt för människovalparna.

De måste veta vilka jag umgås med.

 

Hemma hos mej fikc de träffa Kattvalp.

Tror att hon gillar mina människovalpar.

Oliver och Adam har bestämt att hon ska kallas för Leya.

Matte har kallat henne för Trollet och jag anser att hon heter Kattvalp.

Men nu för det bli Leya, människovalparnas ord är lag, tänk om mina ord också var det.

 

Oliver frågade om hon ville bli kammad.

 

Jo det ville hon.

Sen höll de på med henne en stund.

 

Dags att gå tillbaka till Astrids hemma.

Jag koppeltränade Astrid som också gick alldeles utmärkt i koppel.

 

Oliver han lekte trädkramare i jätteträden vid hembygdsgården.

 

Hemma hos Astrid så föröskte jag få människovalparnas mamma Cissi att förstå att hon skulle busa med 

mej.

Men enligt människorna hade jag röjt så det räckte.

Vadå, man kan aldrig hålla igång för mycket.

 

Dags att säja hej då för den här gången.

Men jag hörde minsann att det inte alls kommer att dröja länge innan vi ses igen.

Nåt om åka spårvagn, bada och käka pannkaka.

Borde inträffa i morgon tycker jag.

 

Oliver visade att han är superduktig på att hjula.

Min människovalpar de kan de.

Nu ska jag nog sova en stund tror jag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards