Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2016 17:49

Tänkte faktiskt åka nånstans idag.

Men tråkmatte vägrade, min bil ska användas när det behagar mej att åka nånstans!

 

Hur kul är detta då?

Inte en hund eller människa ute,dött och övergivet.

 

Hoppsan!

Hur mår du egentligen?

 

Stackars Hare mådde inte alls för han hade vandrat över regnbågsbron.

Hoppas han har det bra där han är nu.

 

Spårvägen var lika övergiven den.

Mötte bara en av spårvagnarna.

Brukar ha tur och träffa både hundar och människor jag känner här.

 

Kollade en arbetsplats efter Vilda grisvägen.

Inga valpar födda men mycelet doftar mycket.

 

Bestämde mej för att kolla Dunkvägen.

Var ute efter spa till pälsvård men allt vatten var stulet av Vattentjuven.

 

Här inne har jag många viktiga saker.

Förhoppningsvis blir det riktigt bra.

 

Min dunk var inte rörd.

Fanns precis där jag lämnade den senast.

 

Röjde loss med den ett tag,

Inne i skuggiga skogen var det så svalt att det gick att ägna sej åt såna sysselsättningar.

 

Svamphundsarbete pågår.

 

De växer minsann mina valpar trots ökentorkan.

Dessutom hade det fötts ännu flera sen sist.

Kollade lite fler arbetsplatser, på en delställen finns det små, små valpar och på andra doftar mycelet.

 


Blev varmt så jag höll mej i skuggan när jag passerade ängen.

Var skönare där.

 

Mera jobba.

Svamphundslivet känns helt plötsligt väldigt bra.

 

Ännu mera valpar.

Fanns mängder på den här arbetsplatsen.

Så här ska det alltid vara massor med jobb till mej.

 

Hittade en del såna här Sprödskivlingar också.

Mer svampjobb till mej!

 

Gick spårvägen tillbaka.

Har arbetsplatser där också, men de var tomma och alldelea ökentorra.

 

Den där Vattentjuven har hittat min sjö också!

Nu stjäls vattnet i den.

Sist jag var här så var det faktiskt vatten där jag står.

 

Jag badade i alla fall mycket.

Varm var jag så det behövdes och bäst att passa på innan Vattentjuven snott hela sjön.

 

Egentligen på väg hem men jag har faktiskt arbetsplatser här också.

Finns inget sa HonSomIngetBegriper eftersom vi befann oss på Malmköpings torraste ställe.

 

Gjorde det visst det!

Finns mängder på massor med ställen!

 

Träffade en av alla mina bästa människovänner.

Visade kantarellerna och så blev jag bjuden på utsökt godis.

 

Passerade Pinnaffären och Sarah var vänlig nog att ge mej vatten.

Jag var törstig och hemma får jag inget.

Ni ser väl hur lycklig jag blev.

Gick hem och drömde om alla kommande jobb.

Dötrist eftermiddagsrunda, alla mina affärer stängda och inte träffade jag några jag känner heller.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards