Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Väntat på Åskar

Av Sigge Svamphund - 3 juni 2016 17:58

Ännu vidrigare oväder idag.

Inte tal om att jag skulle få åka till nån bra sjö.

 

Undrar om jag skulle gå och fika?

Var väldigt länge sen jag gjorde det senast.

Men eftersom jag var fånge så gick inte mina planer i lås.

 

Var väl egentligen väntat men en lunchmacka hade inte varit fel.

Alla Föränderliga tofsskivlingar hade dörr torkdöden i ovädret.

 

Här har det minsann gått nån som jag känner.

 

Men hej Siri det var dina dofter jag kände.

 

Bara att slänga sej i och simma då.

Så hett och kvavt att nåt annat gick inte att göra idag.

 

Det är trevligt med badsällskap och bollar att simma efter.

 

Det ÄR olidligt när till och med badkrukaemänniskor vistas i vattnet.

 

Undrar om jag fått värmeslag och allvarliga hallucinationer?

 

Det var inte en hallucination!

Matte stod en bit ute i vattnet!!!

Då är det hett när hon gör sånt.

 

Siri var så godissugen att hon tiggde godis medan hon badade.

Eller så var det för att kolla om det verkligen var min badkrukematte i vattnet.

 

Är du färdig snart?

Jag behöver dölja dina spår så inga andra hanar hittar dej.

 

Tikar är märkliga varelser ibland.

Ligga och rulla sej på en knastertorr gräsmatta.

 

Gick hem till Siri så jag fick det där fikat och korven som jag verkligen behövde.

 

Hemma hos Siri var det minsann svalt och skönt.

Nästan i svalaste laget.

 

På väg hem.

Vid Prylaffären så fick jag tömma godisburken på allt som var kvar.

Mycket gott.

 

Eftersom det var så svalt hos Siri tänkte jag slappa på sval balkong.

Ångrade mej efter nån minut.

 

Fortfarande skugga och 28 avskyvärda PLUSgrader.

Siris 30 minusar hade varit bättre.

Blev kvavare och kvavare


 

Har släpat mej ut på eftermiddagsrunda.

Nå Pinnaffären tänker du komma eller?????

Jag behöver dagens pinne.

 

Det är minsann service.

Jag blev vattnad också, behövdes verkligen.

Släpade mej runt på en kort runda bara,

 

Titta så fin himlen blev!

Sen kom Åskar och han mullrade ordentligt och det blev svalare.

Men bara 5 droppar svampvatten.

Sen blev det lika vidrigt hett igen.

Jag vill ha tillbaka fina vädret med svalka och svampvatten så jag orkar med mina skogar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards