Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Jag har tråkigt!!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2016 17:48

I går kväll var det fortfarande alldeles vidrigt hett.

Jag låg och flåsade av ovädret och ingen svalka fanns det.

Men räddningen var nära, när jag skulle göra kvällstoalett så gick jag till Rottis Helga.

Där är det minsann service, finns en slang med behagligt svalt vatten.

Svalkade mej ordentligt och sen sov jag gott i natt (till skillnade mot matte som inte kunde sova.)

Hade planer på att svalka mej på morgonrundan men matte gick en annan väg.

 

Har blivit skjutsad till perfekt sjö.

Nu ska jag bada och bada ännu mera.

 

Så där ja.

Nu kan jag fördriva ett par timmar och samtidigt svalka av mej.

Har många badplaster här.

 

Finns det ingen naturlig fukt så får jag väl fixa lite.

Så här ser spindelnät ut när våt hund passerat.

 

Simmade massor.

Mycket skönt och det enda som går att sysselsätta sej med i ovädret.

 

Matte är som bekant inte klok.

Hon tittade på såna här tråkblommor som börjat blomma.

Helt ointressant.

 

Tänk om de här molnen kunde förvandlas till stora åskmoln.

Men mer än så här har det inte blivit.

 

Sluta stirra på sjön.

Bäver tänker inte visa sej men jag är i akut behov av bad.

Fick bada mera.

 

Vid en av mina badplatser står det numer en bänk.

Perfekt jag placerade fender på den så matte inte skulle missa att jag behövde bada mer.

 

Det är så torrt så torrt.

Jag gjorde vad jag kunde för att försöka vattna genom att noga ruska ur pälsen.

 

Nu har jag badat klart och ska göra nåt mycket viktigt.

 

Är du medveten om att jag har suttit här i ett par veckor och väntat?

Ska det ta sån förbaskad tid att handla åt sin hund?

 

ÄNTLIGEN.

En alldeles utsökt glass, precis vad jag behövde.

Sen åkte jag hem och slappade.

Vidrigt hett.

 

Eftermiddagsrunda som jag inledde med att gå till Rottis Helga och svalka mej mer.

Mycket skönt.

Ska ge Helga ett par Grisöron tror jag.

 

Passerade Prylaffären.

Bjöd mej på godis,mycket gott.

Släpade mej runt en kortare runda bara.

 

Pinnaffären har en alldeles utsökt pinne till mej.

Men det var för hett för att busa med den.

Gick hem och slappade.

 

Det är så vidrigt att till och med Kattvalp håller sej stilla, tillhör faktiskt ovanlighterna för hon brukar

hålla igång.

 

Freja är lika slö hon.

Idun och Balder hade gömt sej under sängen, kanske trodde de att det var svalare där.

Jag hoppas att ovädret tar slut nu så jag kan åka till alla mina skogar och ägna mej åt viktiga saker.

Fast jag tänker gå till Rottis Helga ikväll också och svalka mej.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards