Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 29 maj 2016 18:05

När jag gjorde mmin morgontoalett så såg jag till att passera hembygdsgården.

Tänkte att Sirihusse kanske grillade korv där nu också.

Fanns inte minsta lilla korvsnutt!

Usel service jag hade gärna käkat korv till frukost.

Sen skulle jag faktiskt bli skjutsad till skogen, inte en dag för tidigt.

 

Jag ska INTE kliva ur min bil, jag tänker sitta här och leka osynlig.

Det vräkte ner välbehövligt svampvatten.

Till och med skitmatte insåg för en gångs skulle att det var bäst att vänta lite.

 

Det slutade  jag kunde vistas ute.

Bestämde mej för at jag skulle kolla arbetsplatser.

Här har jag alldeles utmärkta såna.

 

Det doftar och doftar mycket på många ställen.

Men ännu bara mycelet, inga kantarellvalpar födda.

 

Kollade en del andra ställen men det var alldeles dött ännu.

 

Fast jag hittade ett trevligt spa som jag utnyttjade maximalt.

Bäst att passa på för det ska bli oväder igen och då lär de försvinna.

 

Drog in i skogen.

Uppsökte gran och andra viktiga saker.

 

Sen gjorde jag ett mycket bra fynd.

 

Titta!!!!

En liten nästansjö som Vattentjuven inte har hittat!

Dessutom med alldeles ljuvligt doftande vatten.

Ruttnande mossa och andra växtdelar det är grejer det.

Tillbringade mycket tid här.

 

Kollade fler arbetsplatser.

Tomt men doftande mycel, borde födas valpar inom en snar framtid.

 

Nu fanns det bara såna här små broskingar.

Ingen matsvamp och inget skoj alls.

 

Tro inte att du ska blåsa mej.

Jag ska åt det här hållet, kan mina skogar och vet vilka vägar som är bra.

 

Solen försökte visa sej.

Bra då skulle jag hinna med det jag planerat.

 

Nu ska jag ta igen alla bad jag missat de senaste två dagarna.

Alltså borde jag tillbringa resten av dagen här.

 

Skönt, mycket skönt!

Jag badade och badade.

 

Onödiga isen har gjort sitt bästa för att döda bryggan.

Den lutar åt alla möjliga håll.

 

Tror faktiskt att jag stannar i vattnet resten av dagen.

Vem vet när jag kommer till en sjö nästa gång?

Skitmatte påstod att jag hade badat klart, sånt vet inte badkrukan nånting om.

Men så kom det svarta moln och jag vill inte bli skadad av svampvattennedfall.

 

Bara så du vet så finns det ingenting här heller.

Fast mycelet doftar.

Irriternade att inte kunna jobba ordentligt.

 

Hittade ytterligare ett ljuvligt spa, självklart så utnyttjade jag det ordentligt.

 

Gå till min bil?

Nä det känns onödigt, jag tror jag stannar i skogen.

Fast sekunden senare så ändrade jag mej.

Svampvattnet började falla så det var tur att jag hade nära till bilen.

Åkte inte hem, matte körde en annan väg.

 

Detta ger mej störtblödande magsår.

Se matte försvinna in i flera tusen kvadrat affär.

Jag var övertygad om att jag skulle få tillbringa minst en månad i min bil medan hon var hopplöst vilse.

Men tydligen hittar hon där inne för hon kom ut snabbt igen.

 

Hemma på min gata.

Hade tur för flera av människovalparna var ute så det blev en massa bus med dom.

Mycket trevligt.

Gick in och hade tråkigt.

Eftermiddagsrundan var synnerligen händelselös.

Alla mina affärer var stängda och inte var det marknad heller.

I morgon väntar visst en ovädersdag med äckelhetta.

Men matte har lovat att skjutsa mej till ett ställe där jag inte badat i år.

Hon hade sett att det är befriat från komonster där.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards