Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 20 maj 2016 18:03

Hade en lugn och alldeles normal morgonrunda.

Inga "vuxna" idioter som spottade på mej.

Träffade Rottis Helga men hon får ingen mat hemma hon heller så hon var mest intresserad av

mattes godisficka.

I går pratade matte om att vi kanske skulle ha målat på Sörmlandsleden idag.

Men det var så kvavt och fanns chans till svampvatten så det är uppskjutet.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Kollade om det hänt nåt sen sist, hittade inget av värde.

 

Stöld efter stöld upptäcker jag.

Min bra bäck hade inte många vattendroppar kvar.

 

Gick vidare i jakten på nåt skoj.

 

En mumifierad riska sen förra året gör ingen svamphund glad.

Ingen människa heller för den delen.

 

Bestämde mej för att gå och bada.

Frömjölet gör verkligen intressanta mänster i vatten, ser ut som om det går vågor.

 

Var ett märkligt djur ute och simmade i sjön.

Men det verkade så fridsamt så jag bestämde mej för att bada.

 

Gick alldeles utmärkt, vi störde inte varandra djuret och jag.

 

Nu ska jag kolla hur mina kantarellvalpar mår.

Jo de lever men hade inte växt nåt.

 

Käkade massor med gräs.

Med tanke på att jag sällan eller aldrig får mat så är det tur att det finns sånt att äta.

 

Ån var i alla fall i mycket bra skick.

Badade massor i den.

Bäst att passa på innan den blir stulen.

 

Trevligt.

Jag träffade människor jag känner.

Blev en massa bus ett tag, precis vad jag behövde i min tråkiga tillvaro.

 

Nu ska jag jobba.

Ingen idé sa matte som i vanlig ordning inte begriper nånting.

 

Min kantarellvalpar lever.

De hade inte växt så mycket men det hade fötts flera.

 

Firade med bad i andra sjön.

Väldigt skönt eftersom det var kvavt och otäckt.

 

På väg till min bil så insåg jag att det är midsommar.

Nu börjar Midsommarblomstren att blomma.

Åkte hem och hade tråkigt.

 

Eftermiddag och ÄNTLIGEN nåt att äta.

Bra med välfylld godisburk vid Prylaffären.

 

Nästa stopp Rosa elefantaffären.

Blev godis där också.

Gick en sväng och träffade en del människor jag känner.

Gjorde mitt dagliga besök i Pinnaffären och provade ut pinnar

 


På väg hem och över fjället (jo Malmköping har ett fjäll) är himlen alldeles svart.

Hann precis hem innan svampvattnet började falla.

Sen har det fallit en del, utmärkt eftersom jag har varit inne och inte blivit skadad.

Hoppas mina svampar växer av detta.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards