Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2016 18:06

Inget åka vilse på motorvägen och vara övergiven utanför IKEA idag inte.

Men jag blev skjutsad till skogen.

 

Var nån månad sen jag var här så jag hade en hel del att kolla.

 

Fanns inga spår av att några andra hundar hade gått här sen sist.

Märkligt, undrar om andra hundar aldrig är i skogen.

Jag möter i alla fall nästan aldrig några.

 

Som vanligt.

Mitt spadike är stulet av Vattentjuven.

Dags att allt stöldgods återlömnas min päls kommer snart att vara i katastrofalt skick.

 

Markerade in granarna.

Visst jag kan låna ut nån till behövande hund men de tillhör mej.

 

Ser ni mej?

Jag sitter faktiskt en bit bort och försöker bli ett med naturen.

 

Alltså sist var det ett ypperligt spa här.

Inte en droppe kvar knastrade nästan under tassarna.

 

Efter att ha letat ganska länge så hittade jag i alla fall lite vatten.

Sist gick det nästan att simma här, men det var då.

 

Det var förskräcligt vilket liv det är på de där Tranorna.

Tror att det var nåt de inte gillade längre bort.

 

Jag fortsatte i skogen.

Kollade en del arbetsplatser men det var tomt och övergivet överallt.

 

Blåbärsriset blommar alldeles otroligt.

Hoppas att det blir massor med blåbär.

Mycket smarrigt hundgodis.

 

Passerade den obadbara sjön.

Kunde i alla fall doppa tassarna i den.

 

Inte är det mycket med bäcken heller.

Fanns i alla fall lite vatten till mej.

 

Titta en svamp!!!!!

Heter Hagtronsrost men finns på enar nu på våren.

Lyser vackert orange på långt håll.

 

Drog vidare.

Hittade inget av värde.

Arbetsplatserna tomma och mina spa uttorkade.

 

Man ska vara glad för det lilla.

Hittade en flaska som nån korkad människa kastat i skogen.

Den hade jag mycket roligt med.

 

Dagens andra svamp.

En klibbticka de är så vackra med de klibbiga dropparna.

Blev faktiskt inte fler svampar idag.

Inte ens Stenmurklor som dött torkdöden gick att hitta.  

På väg mot bilen.

ÄNTLIGEN nåt som påminner om ett rejält spa.

Gjorde underbara inpackningar här.

Sen var det dags att åka hem igen.

Slappade några timmar.

 

Eftermiddagsrunda och jag har letion med en liten Chihuahua utanför Pinnaffären.

Ansåg att den skulle lära sej vilka bra pinnar man kan komma över där.

Smart hund som omgående fattade.

 

Hallå Rosa elefantaffären.

Jag är så hungrig så hungrig.

Är nog nån månad sen jag fick nåt att äta sist.

Susanne hon förstår mej så jag fick mitt mycket välbehövliga godis.

Tur att mina affärer finns så jag får lite att äta ibland.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards