Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 11 maj 2016 18:01

Mycket bättre väder idag.

Svalt och skönt när jag gjorde morgontoalett så matte bestämde att jag skulle få åka till

nån trevlig skog.

 

Döda älgenskogen blev det.

Inte så länge sen jag passerade, men nu skulle jag åt andra håll och kolla annat.

 

Eländige Vattentjuv!

Här ska det vara ett utsökt spa, mest bara lera och ytterst lite vatten kvar.

 

Gick till sjön istället och badade massor.

Matte vägrade att fotografera alla mina bad.

 

Sen fattade jag ett ytterst bra beslut.

Gick över den nya snygga bron och vidare en bit.

 

Jag jobbar och skitmatte idiotförklarar mej.

Inget att bry sej om hon ser inte skillnad på pälsmössor och Bäver så jag förväntar mej ingenting

av henne.

Fick höra att jag var för tidigt ute och en massa annat skitprat.

 

HA!!!!!

Svamphunden har ALLTID rätt.

De små vita prickarna kommer att bli kantareller.

Måste hit ofta och hålla koll.

 

Trodde att jag hittade en massa trevligt inpackningsspa i sjökanten men det var frömjöl.

Blev bra pälsinpackning av det också.

 

Kom fram till att jag passar alldeles utmärkt i nästan utblommade Vitsippor.

 

Gick vidare.

Otroligt så grönt och fint det blivit snabbt nu.

Badade en massa i bäcken.

 

Nu kommer det mycket goda hundgodiset granskotten.

Åt många, väldigt gott.

 

Jag ska jobba mera.

Här borta brukar det gå alldeles utmärkt.

Stoppade kottar i öronen så slapp jag höra mattes korkade förolämpningar.

 

Jag jobbar.

Nu gäller det bara att få skitmatte att begripa att det finns nåt här.

 

Så klart det fanns, min nos ljuger aldrig.

Nyfödda Blek kantarellvalpar.

 

På ett annat ställe satt det några till.

Strålande tider väntar alltså.

Firade genom att bada i andra sjön, inga bilder på det.

Matte försökte få en Kopparödla med på bild men den ville inte alls.

 

Snart kommer de vackra Daldockorna att börja blomma.

 

Om jag ser korkad ut?

Absolut inte!

Kameran ljuger för så här ser jag aldrig ut.

Gick till bilen och åkte hem.

 

Om nån funderar på varför jag rotar i en banankartong så beror det på att i den ligger Balder.

Hans öron var i akut behov av rengöring.

 

Men här kunde det ha slutat illa, mycket illa.

Pinnaffären försöker förgifta mej!!!!!!

Först serverades jag en del gott och ätligt.

Men här blir jag bjuden på sallad!

Dessutom isbergssallad som är alldeles extra giftig.

Tur jag genomskådade mordförsöket och överlevde.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards