Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2016 17:57

Äckelhettan fortsätter.

Innebär att det inte händer så mycket i mitt eländiga liv.

 

Klockan är strax efter nio på förmiddagen och redan är det varmt.

Lika bra att inleda rundan med fontänbad.

Svalt o skönt vatten där.

 

Tog en sväng i näramste skogen.

Tänkte att det kanske skulle finnas nåt skoj där.

 

Inga spår efter några hundar jag känner.

Undrar om de fått värmeslag allihopa?

 

Snart kommer det goda hundgodiset granskotten.

Matte brukar ju plocka en massa såna och då håller jag mej framme och käkar.

 

Hittade lite, med betoning på lite, spa nedanför skidbacken.

Gäller att passa på för nu snor Vattentjuven allt vatten som tillhör mej.

 

Nu händer det grejer.

Gör det inte alls sa matte som påstod att jag var överoptimstisk.

Var jag inte alls, jag vet minsann vad jag sysslar med.

 

Ni ser de vita pricarna.

Det kommer att bli Föränderliga tofsskivlingar.

Alltså hade jag som vanligt rätt.

Svampvatten sen dröjer det inte innan jag serveras maca med smörstekta såna.

 

Stackars Ostronmusslingarna har dött torkdöden.

Om de hade levt så hade jag fått macka för det fanns massor.

Skitväder!!!!!

 

Vi ses sen, jag har bråttom.

Hade så bråttom att jag passerade en liten hund utan att ens märka den.

 

Underbart!

Simmade massor och ännu svalkar vattnet.

 

Bara det att matte började hojta om att det minsann var invaderat att Vithajar.

När hon försökte få med dom på bild var hon övertygad om att det skulle hoppa upp och bita henne.

 

Titta, jag står i vattnet och de söta fiskarna äter inte alls upp mej.

Matte håller ju på så med mej när jag ser ko och hästmonster, påstår att det är söta och trevliga djur.

 

Bestämde mej dör att gå och bada på andra ställen.

 

Inga människor i närheten så jag passade på att utnyttja deras badplatser.

Jag måste faktiskt passa på när det inte är invaderat.

 

Passade på att bada vid hundbadet också.

Tur att jag har nära till sjön.

 

Tog en sväng i en liten skogsdunge.

Men det fanns inget skoj där.

Så kom jag på att jag skulle annat viktigt.

 

Äsch!

Alltså jag lyckades ta mej till Siri utan att matte hann fånga mej.

Men inte var det nån hemma inte.

Jag som inte har fikat på flera år.

 

Det är service i Malmköping.

Varma hundar blir vattnade vid Pinnaffären.

Mycket skönt.

 

Så klart jag behövde vattnas när det var så här vidrigt i solen.

Slappade och matte idiotförklarade Kattvalp som låg och sov på balkongen i denna vidriga temperatur.

Eftermiddagsrundan då gick jag och svalkade mej i fontänen igen.

Var välbehövligt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards