Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2016 17:53

Ingen skjuts idag heller.

Alldeles för hett för de där bra rundorna.

 

Jaha de där resterna av det stora pinnmissbruket ligger kvar.

Pinkade på det och gick vidare.

 

Försök inte hitta på nåt.

Jag SKA bada innan jag ens funderar på att göra nåt annat.

 

Simmade mycket och länge.

Skönt och svalt var det, skulle ha kunnat vara här hela dagen.

 

Gå?

Nä jag har nog inte badat klart ännu.

Fast till slut så följde jag med matte.

 

Det här blir väldigt bra det.

För bakom kröken finns det viktiga saker.

 

En av mina andra badplatser.

Badade massor här också.

Bäst att passa på innan Vattentjuven får för sej att stjäla min sjö.

 

Kollade av spårvägen.

Hittade inga nyheter och ingen som jag känner hade gått fär heller.

 

Gick till hasselskogen och käkade mängder med gräs.

Utsökt.

Letade efter trevliga sysselsättningar.

Hittade EN Blek stenmurkla, uselt.

Jag ville jobba mycket.

 

Jaha nu gäller det att fundera ut vad jag ska sysselsätta mej med nu då.

 

Jo jag ska minsann kolla här borta.

Kanske, kanske att det börjar hända saker.

 

Om du nångång kunde lära dej att använda din fullkomligt urusla nos så skulle du känna att det händer

saker här.

Kantarellmycelet börjar faktiskt dofta.

En massa svampvatten så lär valparna födas.

 

Letade reda på min dunk som jag inte använt på väldigt länge.

Busade en del med den, men det blev för varmt för den trevliga sysselsättningen.

 

Vad är detta för larv?

Jag är varm och behöver svalka mej och Vattentjuven har stulit mitt spadike.

Den löjligt lilla pölen som var kvar gjorde varken till eller från.

Men matte förstod vad jag behövde så jag fick gå till sjön och simma massor.

Mycket skönt.


 


WOW!!!!!!

Så här brukar det aldrig se ut vid Tempo.

Men nu stod minsann Stephan (en av ägarna) och grillade korv till behövande hundar.

 

Kan meddela att det var alldeles utsökt korv.

 

Matte skulle handla nåt tråk så jag gjorde en arbetsinsats och passade både grillen, korven och Stephan.

Borde alltid vara så här där.

Gick hem och såg att matte gjorde en massa märkliga saker.

Insåg när jag gick ut på eftermiddagsrunda att hon stulit MITT baksäte i MIN bil.

I stället har hon stoppat fullt med fullkomligt onödiga saker i hela min bil.

Innebär att i morgon så lär jag få passa tråkhus medan matte ska få värmeslag på Heden.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards