Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 april 2016

Av Sigge Svamphund - 29 april 2016 17:59

Blev en bra hunddag idag.

Hamnade i min bil och trodde att jag skulle till nån trevlig skog.

 

Märkligt blev bara skjutsad till en av mina hemmaskogar.

I alla fall så hade fulvintern regnat bort under natten.

 

Blir nog vår, nu har Vinbergssnäckorna vaknat.

Eller i alla fall en.

 

Svampvattnet har i alla fall gjort enorm nytta.

Underbara spa överallt, perfekta för pälsvård.

  

Här blundade jag.

Fulvintern försökte leva, men den lär nog vara död nu.

 

Jobbade en del, men det var ganska dåligt med arbetstillfällen här tyvärr.

 

Matte som alltid ska glo på allt ointressant hittade ett hjärta av sten.

 

Jag jobbade och hittade några Rökslöjskivlingar.

De växer normalt på hösten men visar sej ibalnd på våren.

Mycket god matsvamp men de här räcker tyvärr inte till nån macka.

 

Firade genom att hitta ett underbart spa.

Drog runt jobbade lite mer men det var trögjobbat.

 

Käkade självklart massor med gott gräs.

Sen såg jag nån som jag hade tänkt umgås med.

Men den oartiga typen ville inte träffa mej.

 

Kan du säja åt den där oartiga Räv att komma upp ur sin bostad och vara artig?

Matte vägrade och hänvisade till att Räv nog ville vara ifred i sitt hemma.

Drog runt en stund till.

 

Sen såg himlen ut så här.

När jag satt mej i min bil så kom det svampvatten.

Men jag slapp ju bli skadad av det.

 

Äntligen har jag hamnat på rätt ställe.

Men det har varit andra hundar här och handlat.

Tänk om de köpt allt jag ska ha?

 

Fanns i alla fall en massa smarrigt godis bakom disken.

Så drack jag massor av det extremt goda vattnet de har.

 

Valde noga ut vad jag skulle köpa till mej.

Borde ha egna pengar för då skulle jag handla mycket mer.

Men det blev en del smaskigt i alla fall.

Åkte hem och provsmakade en del, såg att mina katter också fått diverse.

 

Eftermiddagsrunda och jag städade bort ett par pinnar i min ena fontän..

Ska vara ordning i dom.

 

Hälsade på i Prylaffären och bjöd mej på en massa godis.

Precis vad jag behövde.

I morgon ska jag visst få jobba enligt matte.

Hoppas hon håller sitt löfte.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards