Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Lite etappledarjobb

Av Sigge Svamphund - 21 april 2016 18:01

Blev som planerat en del jobb idag.

Hamnade i min bil och så skjutsade matte mej till Sagostigen.

 

Hm, stora parkeringen fast Sagostigen fortfarande är stängd för människovalpar.

Insåg att jag skulle vänta på någon eller några.

Händer att jag möter mina svamphundselever här, men det dröjer ännu ett tag innan det är dags för dom.

 

Matte ägnade sej åt märkliga saker.

Hon stod och vickade på Sörmlandsledsskylten och efter en stunds vickande drog hon upp den ur marken.

Människor gör märkliga saker ganska ofta.

Ungefär då kom min och mattes chef, tänkte att han skulle hindra matte från mer förstörelse av

viktiga skyltar.


 


Nä det blev ännu värre.

Hasse fortsatte med förstörelsen genom att ha sönder den alldeles.

Jag trodde att de blivit helt galna.

 

De var inte så galna som jag trodde.

Det sattes upp en ny mycket snyggare tavla.

Mycket noga med att den hamnar alldeles rakt, så ska det upp en tavla med karta och information också.

Övervakade att en gammal markeringsstolpe blev ordentligt utbytt också.

 

Sen hamnade jag här.

Ville till skogen omgående eftersom jag antog att Hästmonster Billy var i närheten och sugen på att

käka upp mej igen.

 

Så mycket bättre att vara inne i skogen där inga hästmonster hittar mej.

Nu sulle jag övervaka ett annat mycket viktigt arbete.

 

Titta vilken fantastisk chef jag har.

Han tänker minsann gräva ut mer spa till mej.

Eller nä det var visst en önskedröm för den vattenintresserade fyrbente etappledaren.

De här spängerna har sjunkit och lutar farligt mycket mot ett ljuvligt spa.

Männisor begriper ju inte det där med spa.

 

Nu gick det inte som människorna hade tänkt och planerat.

Det är tio år sen spängerna byggdes medan jag övervakade.

 

Hittade en gammal bild, så här såg det ut när de byggdes.

Våran förra chef Olle och underhållsansvarige Calle.

Jag Kollade självklart noga att de byggde rätt.

 

Dett borde bli ett perfekt spa till mej.

Strunta i spängerna, det är en korkad mänsklig uppfinning.

Men människorna påstår att det inte alls ska vara bottenlös lera utan att alla ska kunna gå med torra

skor där.

 

Nödlösning i väntan på bättre verktyg och mer virke och annat onödigt krafs.

Hasse provgick och halkade inte av.

Jag var upptagen med att bevisa att det faktiskt går mycket bättre att gå i vatten och lera.

 

Tydligen blev det inte riktigt godkänt för det stoppades in mer brädbitar under.

Nu var de tydligen nöjda med den provisoriska lösningen.

Ordentligt ska det göras nån  annan dag när rätt grejer är med.

 

Tror faktiskt inte alls att jag gillar det som människorna tänker göra nu.

Har en mycket obehaglig änsla av att de tänker gå en fullkomligt vidrig väg tillbaka.

 

Tyvärr hade jag alldeles rätt.

Fångad i onödiga kopplet och jag är i monsterhagen där Hästmonster Billy håller till.

 

Fårskallarna föder en massa valpar just nu.

Passerade precis bredvid de här.

Men jag bryr mej inte, vet ju att de inte käkar hundar.

Såg Hästmonster Billy på långt håll men han upptäckte aldrig mej.

Skulle inte förvåna mej om han käkar Fårskallevalpar också.

Åkte hem nöjd med mitt arbete.

Slappade.

Gick på eftermiddagsrunda och provade ut lite nya pinnar i Pinnaffären.

I morgon ska jag förhoppningsvis besöka en skog med bra arbetsplatser.



 
 
Ludde

Ludde

22 april 2016 19:17

Bra att du håller koll på Hasse så han gör rätt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards