Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Sigge Svamphund - 12 april 2016 17:57

Blev lovad skjuts till skogen i morse.

Mycket bra eftersom jag har massor att inspektera.

 

Skitmatte!

Jag ska åka ståndsmässigt i MIN bil, men titta så den ser ut.

Halva MITT baksäte är stulet och fullt med däck i hela bilen.

Nu behövde jag inte befinna mej i denna röra speciellt länge, åkte bara till Siri eftersom mina

vinterdäck ska bo där i en massa månader nu.

Medan matte återställde min bil till normalt skick så bjöd jag mej på korv och skinka.

Bra energi inför skogsrundan.

 

Ännu bättre.

Jag fick sällskap av Siri och hennes matte i dagens skog.

Siri har aldrig varit i den här skogen så jag hade massor att visa och berätta om.

 

Den eländiga Vattentjuven har tyvärr hittat den här skogen också.

Finns tydligen ingen hejd på hans framfart.

Sist var det massor med vatten här, nu räckte det till tassarna.

 

Fortsatte att visa en massa trevliga hundsaker i sogen.

Kollade arbetsplatser, men de var tomma.

Behövs en massa svampvatten.

 

Fanns en massa andra intressanta dofter.

Jag måste ha koll på allt i mina skogar.

Hittade några spa som Vattentjuven hade missat så de utnyttjade jag ordentligt.


 


Sen kom vi hit där fyra socknar möts.

Sirimatte hade aldrig varit här fast hon har bott hela livet i Malmköping.

Jag har varit här massor med gånger.

 

Nu gäller det att vara snabb i tassarna.

Sist så vände matte vid sockengränserna när jag ville fortsätta.

Då skyllde hon på sina hallucinationer om skogen som vägrade stå still.

Men nu skulle jag faktiskt fortsätta.

 

Passerade den här vackra sjön.

Siri tog ett dopp men den är inte alls badvänlig tyvärr.

 

Jag tröstade mej med ett trevligt spa istället.

Gick nästan lika bra med det som bad.

 

Varför sitter du där?

Vadå vila?

Har ju bara gått några kilometer.

  

Nu är det bäst att jag ser till att vara först.

Sirimatte har ingen aning om vilken väg vi ska men jag kan mina skogar jag.

 

Tänker ni komma nångång?

Kan finnas viktiga saker längre fram så jag har faktiskt lite bråttom.

 

Kollade arbetsplatser.

Hittade några Svarta vårskålar men inga murkelvalpar.

Men en sån här snigel hade vaknat efter vintersömnen.

 

Underbara ljuvliga spa.

Detta lervatten ger fantastiska inpackningar.

Hoppas att Vattentjuven aldrig hittar hit.

 

Ute på vägen och Siri har bråttom mot mion bil.

Tror hon hade hemlängtan.

 

Fullkomligt unik bild.

Jag vägrar kliva ur min bil för att fika hos Siri.

Kände inte alls för nåt fika, fast jag fick korv och skinka i bilen.

Blev hemskjutsad.

Ertappade matte när hon torterade Kattvalp.

Insåg att Kattvalp är skvatt galen.

Hon låg på rygg i mattes knä och spann för många katter medan matte amputerade hennes tassar.

Jo jag vet att det brukar kallas för kloklippning men jag är övertygad om att matte tänkte ta hela 

tassarna.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!

Kommunen har insett att jag behöver fontänbada och har körtigång min ena fontän.

Verkligen på tiden.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards