Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Sigge Svamphund - 10 april 2016 18:19

Enligt matte så skulle jag ju ha mycket att göra idag.

Förväntade mej skjuts till nån av alla mina skogar, jobb och helst provsimning av sjö.

 

Jag är blåst och lurad som vanligt!

Detta är Heden och inte har jag blivit skjutsad nånstans.

 

Titta vad fin sjön är.

Nu ska jag roa mej.

 

Underbart.

Gäller att passa på att bada innan badkrukemänniskorna invaderar sin badplats.

 

Simmmade en hel del vid hundbadet.

Hade hört att jag skulle på födelsedagsfika senare idag.

 

Ett säkert vårtecken, nu börjar de jobba med spårvägen.

 

Fortsatte på spårvägen.

Fanns inget av intresse.

 

Matte höll på och plockade en massa tråkblommor.

Som den hjälpsamma hund jag är så hjälpte jag till och markerade blåsippor.

Litar inte på att matte ser dom.

 

Det finns mer blommor här om du ska ha.

Fick beröm för mitt jobb som blomhund.

 

Roade mej med min dunk en stund.

 

Den den här buketten jobbade jag ihop.

Tycker att jag jobbade bra.

 

På väg hem  så träffade jag en av alla mina bästa människovänner.

Blev en massa trevligt bus och så blev jag bjuden på gott godis.

Var hemma en stund och så skulle jag ut och åka.

Då började eländet.

 

Detta är min bilj*vel.

Skulle ha åkt till Eskilstuna, men bileländet ansåg att det skulle den inte.

Den tyckte att oljelampan skulle hålla på och blinka.

Vad matte sa det vill ni inte veta.

Men det finns änglar. matte ringde till Rottis Helgas husse som är duktig bilveterinär.

Min bil dumpades där och jag och matte fick låna en av Rottis Helgas bilar så vi kunde åka.

Nästan i Eskilstuna fick vi köra en omväg eftersom det var trafikolycka och avstängd väg.

 

Så framme och jag åker med den där underliga hissen.

Vet inte riktigt vad jag tycker om den.

 

Mattes mamma flyttade igår så nu bor hon i den nya lägenheten.

Hittade inga köttbullar idag heller.

 

Mattes brors människovalp Viktor och hans tjej var där.

Du Viktor jag tycker att den där tårtan ser alldeles utsökt ut.

 

Bra med en matte som tycker att tråta är äckligt.

Jag fick hennes bit, utsökt gott.

 

Kan jag få smaka av din tårta också?

Tänkte att jag fixade ju födelsedagsblommor till dej.

Sen skulle jag åka hem igen.

 

I Rottis Helgas bilar finns det minsann utrustning som visar precis var man befinner sej.

Sån här skulle matte ha för att låta bli att köra vilse bland gator.

Åkte hem och drabbades av passa huset.

 

Matte försvann till Rottis Helga.

Helga ansåg tydligen att ett grisöra var för lite att döma av blicken.

 

Bilveterinären Stefan undersöker min bil.

Matte hade haft en massa mardrömmar om att nu var det dags för bilhimlen för den.

Men enligt uppgift så är det troligen bara en enkel kontakt till nåt som ska bytas.

Fast det ska mätas nåt tryck först o lite annat.

Medan jag hade tråkigt så hade matte dessutom lyckats med att vara hos Siri.

Skulle hämtas däck som tillhör min bil.

Nån gång i morgon så är det förhoppningsvis ordning på den igen.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards