Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 april 2016

Av Sigge Svamphund - 8 april 2016 17:48

Bra hundag.

När jag skulle på långrunda så blev jag skjutsad.

 

Perfekt för här har jag inte varit på väldigt många månader.

Har massor med bra skogar att besöka.

 

Mindre bra.

Framme vid dagens skog och det öser ner svampvatten.

Men det upphörde snabbt så jag kunde kliva ur min bil och ta itu med alla viktiga hundgöromål.

 

Efter många, många månaders frånvaro så har jag massor att undersöka.

Måste noga kolla att allt är i sin ordning.

 

Inne i skogen.

Gäller att noga undersöka alla nya dofter.

Hade hänt en hel del sen sist.

 

Det är mest tallskog, men de få granar som finns markerade jag som mina.

Använde ett par av dom också.

 

Väldigt vad det sprungit runt en massa djur överallt.

Tog tid att ta reda på vilka och när, tur att jag har bra nos.

 

Nån som är sugen på att plocka lingon?

Finns ganska mycket kvar i skogen.

 

Men nu ska jag pyssla med riktigt viktiga saker.

Har bråttom.

 

Ser mycket bra ut detta.

Ingen Vattentjuv och ingen onödig is heller.

 

Underbart, sjön är lika perfekt som alltid.

Simmade en del och provade alla mina noga utvalda badplatser.

 

Dessutom var det alldeles vindstilla.

Alltså alldeles perfekt badväder.

 

Tänk att det aldrig är nån som använder de här båtarna.

De ligger alltid uppe på land.

Bra på ett sätt eftersom jag har en badplats precis där.

 

Jobbade lite.

Nån som vill ha Blek taggsvamp?

Ovanligt välbehållen för att vara årgång 2015 och det fanns flera stycken.

 

Fortsatte och kollade en massa viktiga hundsaker.

Kände att mycelet doftade på en del ställen så jag måste åka dit och jobba framöver.

 

Usch!

Skogsskövlarna har varit i farten och drällt en massa saker omkring sej.

 

Fast idag höll de på och samlade ihop en massa ris till enorma högar.

 

Valde en annan väg och rotade fram en bra markeringspinne.

Brukar ha en massa arbetsplatser här.

 

Ska du komma?

Jag har jobbat och vill ha min belöning.

 

Satt massor med små Stenmurkelvalpar överallt.

Kändes väldigt bra med rejält jobb.

 

Undrar varför den här varelsen bevakar sin stenhög.

Kanske finns det nåt viktigt gömt i den.

 

Detta är en svamphund i arbete.

Alltså jag funderar på hur jag ska lägga upp mitt jobb och om jag känner några trevliga dofter.

Inspekterade ganska många ställen och hittade fler valpar.

Men så sa matte att det kom väldigt mörka moln så vi nog skulle gå mot min bil.

 

Glömde alldeles det där om de mörka molnen.

Om jag fortsatt på vägen till vänster så hade jag kommit till ytterligare två sjöar.

Men dit fick jag inte gå idag.

Matte sa att den rundan som är lång ska vi ta nån annan dag och ta med fika.

Hann bara till bilen så började svampvattnet falla.

Åkte hem nöjd med att jag hann tillbringa några timmar i skogen.

Eftermiddagsrundan ägnade jga åt lite trevliga affärebesök bland annat.

Så är jag kurad av Kattvalp!

Tänkte att eftersom hon fick låna utrymme här i går så skulle jag som tack få tvätta hennes öron.

Nädå jag har inte lyckats, men kattvalpseländet låter minsann Freja tvätta både öron och hela henne.

Livet är djupt orättvist!!!!!!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards