Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 april 2016

Av Sigge Svamphund - 7 april 2016 17:52

Försökt komma en massa välbehövligt svampvatten idag också.

Men det hade den goda smaken att hålla sej borta när jag skulle på långrunda.

Blev sjutsad idag.

 

Jaha ska vi titta på de där Rökpipsvamparna idag igen?

Skulle vi inte alls enligt matte som tittat på dom så det räcker för i år.

 

Min bäck ser alldeles oemotståndlig ut.

Full med underbart vatten.

 

Vi kan väl stanna här några timmar eller?

Fick välja antingen vara kvar i bäcken eller fortsätta och kolla arbetsplatser.

Valde faktiskt att jobba för enligt matte skulle svampvattnet återkomma senare.

 

Efter den här vägen brukar jag ha bra arbetsplatser.

 

Jodå jag hittade några små valpar.

Borde födas massor nu när svampvattnet kommit.

 

På väg mot nästa ställe med arbetsplatser.

Nån storm hade kastat en gammal gran över vägen, men den hindrade inget.

 

Här är det lite mer utmaning att jobba.

Jag måste klättra i vägkanterna för att kontrollera arbetsplatserna.

 

Min nos hade självklart rätt.

Det föds minsann en massa Stenmurkelvalpar här också.

Kollade många ställen och överallt är de på gång.

Bra, innebär mycket jobb framöver.

 

Här brukar jag hitta Toppmurklor (eller Toppmilitärer som mattes mobil envisas med att kalla dom för).

Mycelet har börjat dofta så de bör födas inom en ganska snar framtid.

Bestämde mej för att kolla några andra arbetsplatser också.

 

Hann bara med en snabbkoll och hittade ett par nyfödda valpar.

 

Egentligen hade jag både tänk jobba mer och bada.

Men................

 

Det faller svampvatten, mycket svampvatten över min sjö.

Alltså ville jag till min bil och åka hem innan skadorna av nedfallet blev dödliga.

Fick åka hem.

Nu är det så här......................

Jag har lovat Kattvalp att hon ska få skriva lite i min blogg och presentera sej.

OBS jag tar inget som helst ansvar för hennes eventuella onstiga uttalanden.

Ordet är Kattvalps.

Som den dator intresserade katt jag är så tackade jag självklart ja till erbjudandet om att få skriva i

hundeleländets menar svamphundens blogg.

Jag har ju bott här i två veckor nu och har fått ordning på min tillvaro.

 

Detta är min vackra mamma Lady coons Dark Princess

 

Detta är min pappa Ylletrollets Trötter

 

Och detta är jag Lady coons Orchid alldeles ny i världen 18 december 2015.

Växte upp tillsammans med min mamma en syster och en bror.

Mycket roligt hade vi.

Så flyttade mina syskon till nya slavar, bara jag kvar.

Funderade på om jag skulle bo med mina föräldrar resten av livet, men det fanns en slav som väntat på

en sån som mej sen vikingatiden ungefär.

En dag hamnade jag i otäcka bilen och åkte i hundratusentals mil till nåt som heter Malmköping där min

nya slav bor.

Konstigt ställe.

Bland det första jag såg var ett stort svart monster som luktade underligt, flåsade och mumlade om

nya öron att tvätta.

Höll mej på avstånd från den typen.

Hittade tre andra katter som jag svor åt, visste inte om de var vänligt inställda.

Insåg snabbt att slaven var enkel att få ordning på både med matservering, lek och gosande.

Hade bara bott här ett knappt dygn när jag såg hur det där svarta eländet försökte sluka en av de

andra katterna.

Hörde hur han mumlade om att tvätta kattöron är underbart.

Lärde snabbt känna Freja, Idun och Balder, faktiskt mycket trevliga katter som jag har mycket skoj med.

Fick veta att den där svarte heter Sigge Svamphund och är helt ofarlig.

Hans stora intresse är tydligen att tvätta katters öron.

Passade på en gång när han sov djupt och nosade igenom honom rejält.

Numer så umgås vi, men jag har inte tillåtit att han tvättar mina öron.

Ni skulle höra hans böner om att bara tvätta lite grann, bara prova osv.

Håller mina öron rena på egen tass jag.

Slaven hon uppför sej bra för det mesta men visst finns det saker att invända mot.

T ex så får jag inte alls burkmat bara för att jag sätter mej på köksbordet och vrålar 15 gånger per dag.

Får höra att jag minsann kan käka torrfoder också.

Så har hon underliga matvanor, jag har provsmakat hennes mat flera gånger men aldrig finns det sånt

som passar mej typ kött, fisk eller fågel.

Däremot är Sigges mat god, brukar sno en eller annan kula för honom.

Slaven har märkliga vanor också, som anse att man ska sova på nätterna.

Vadå, om jag är sugen på gos eller lek eller mat eller.............så är det väl bara att väcka henne.

Hon försvinner ut ganska mycket med Sigge, då röjer jag med de andra.

När Sigge kommer hem så brukar han försöka tråka ut mej med en massa ointressanta berättelser om

alla svampar han hittat, var han badat eller lerat ner pälsen och annat märkligt.

Fast jag har förstått han han också är missnöjd med tillgången på mat.

Han har berättat om hur han brukar tigga godis i affärer för att stilla hungern.

Hm inser att det blir bekymmer för mej att kunna göra det eftersom jag inte får gå ut.

Har varit på nåt som heter balkong och är ute, superläskigt tänker undvika den.

Nu ska jag alltså tillbringa mitt liv här och som ni förstår har jag en hel del att ta itu med.

Ni kommer säkert att höra av mej fler gånger.

Berätta inte för byrackan menar Sigge men jag jobbar på att komma över lösenordet hit.


 




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards