Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 april 2016

Fick i alla fall jobba

Av Sigge Svamphund - 4 april 2016 18:07

Äsch!

Det blev precis som skitmatte sa en fullkomligt onödigt lugn dag.

Inga norskor som skulle visas mer svamp, inga andra trevliga människor som behövde

min guidningshjälp heller.

 

Hade planer på att gå och fika.

Men jag var fånge i onödiga kopplet och matte vägrade.

Skitmatte, hon ska ta hänsyn till mina behov.

 

Här brukar det minsann vara godisservering.

Fortfarande fånge så jag om inte dit heller, det är SYND om mej.

 

Får väl gå och kolla en del arbetsplatser då.

Har i alla fall sluppit fångenskapen.  

Nu händer det saker.

Här har Toppmurklornas mycel börjat dofta.

En massa svampvatten och lite mer värme så kommer det att födas såna valpar.

 

Sist var onödiga isen kvar här, nu fanns det vatten men Vattentjuven jobbar hårt på att stjäla det.

 

Jo det går alldeles utmärkt att jobba.

Notera gärna min markeringskotte mitt i bilden.

 

Små valpar hade fötts.

Blir bra detta.

 

På ett annat ställe var de nästan tonåringar.

Förutsätter mängder med jobb framöver.

 

Efter att ha skött pälsen i mängder med spa så bestämde jag att den här vägen skulle bli bra.

Har inte gått här på evigheter.

 

Bra val.

Skogen var alldeles full med såna här ljuvliga spa.

Min päls är extremt välskött nu.

 

Jobbade ännu mera.

Tyvärr hade jag slarvat bort kotten men det gick lika bra med en pinne.

 

Massor med såna här Svarta vårskålar.

Skönt att kunna variera jobbet lite.

 

Mera arbete.

Fast här växer det en massa nyfödda Stenmurkelvalpar.

 

Tråkkärring!!!!

Det är hallucinationer, skogen står alldeles stilla jag lovar.

Tydligen stannade skogen eller hallucinationerna upphörde för hon reste sej i alla fall från stenen.

 

Kollade av en massa andra viktiga hundsaker.

Hittade fler spa som utnyttjades.

Bäst att passa på nu när Vattentjuven är så aktiv, ingen vet ju när han snott alla.

 

Ute på vägen.

Ibland har jag bra uppfostran på matte.

Vägrade komma, satt bara och tittade.

Lönade sej för helt plötsligt var jag tvungen att städa vägen från godis.

 

Ta mej om du kan!

Jag planerar och har bråttom.

 

Va?

Komma?

Men jag är godissugen och det brukar finnas sånt här.

Skitmatte fångade mej och släpade iväg mej utan att jag fått nåt godis.

 

Fast utanför affären så träffade jag en av mina bästa människovänner.

Då fick jag minsann en massa godis och medlidande eftersom hon läst om det elaka staketet i går.

Gick hem.

Är ett par dagar sen ni fick se nån bild på Kattvalp.

 

Nånting på Facebook roar henne alldeles väldigt.

Hon är för övrigt en mycket datorintresserad kattvalp.

 

Sen började det se ut som om hon funderade på något.

Blir faktiskt lite orolig för att hon ska komma över lösenord till min blogg och annat viktigt.

Har sett hur hon har skrivit långa fullkomligt obegripliga meddelanden till sina uppfödare.

Inser att jag måste vara mycket uppmärksam när hon är nära datorn.

I morgon har jag visst en del att göra igen, låter väldigt bra.

 
 
Kasper

Kasper

4 april 2016 22:39

Förstår att Kattvalp kräver en hel del av dig, man vet aldrig vad såna där kan hitta på! Jag minns allt, fast Myse var förstås ett par månader äldre när jag fick honom.
Oj då, murkeldags. Kanske jag kan locka med mig matte ut i skogen nån dag, där en och annan kan finnas. Men hon ser dom nog inte, och jag, jag struntar ju - förlåt Sigge, men det gör jag faktiskt!
Hoppas dina skogar snart slutar snurra till det för matten din!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

4 april 2016 22:58

Ser att din kattvalp är mycket intresserad av datorer. Akta dej Sigge så hon inte börjar skriva i din blogg. Men hon är ju säkerligen en mycket god vän till dej NU när hon har blivit lite större. Hon ???? Undrar om det är en liten flicka ??

 
mollesnutten

mollesnutten

5 april 2016 05:59

Förstår att du är allvarligt bekymrad över din matte. Nu får hon ta det lugnt en stund så världen slutar snurra.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

5 april 2016 12:23

Härligt med både jobb och spa i skogen men du får allt hålla koll på både kattvalpen och matten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards