Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Shoppat loss

Av Sigge Svamphund - 1 april 2016 18:03

I morse så vaknade jag av att matte uppfann en ny ordlista.

Tänker INTE upprepa vilka ord hon kunde.

 

Ja ni ser ju.

Jag är på väg ut för min morgontoalett och fulvintern har anfallit.

Fullkomligt bedrövligt, nu börjar ju min jobbarsäsong.

 

Titta på min stackars bil.

Den ska inte ha en massa vitt elände på sej.

 

Tack o lov så försvann fulvintern snabbt igen.

Matte använde min bil men jag hamnade bara i Spökskogen.

Var ganska länge sen jag var i den senast.

 

Fulvintern trodde tydligen att den skulle få leva vidare där.

Men jag hoppas att den har försvunnit.

 

Drog runt och kollade om några jag änner hade passerat.

Jo jag hittade spår men ingen var ute.

 

Lyckades jobba.

Men de där Vinterskivlingarna borde ha dött nu.

 

Nu ska jag kolla viktiga saker.

Har jag tur så...................

 

Jadå ljuvligt spa!

Använde det mycket och länge.

 

Tror att vädret ägnar sej åt aprilskämt.

Helt plötsligt började det hagla.

Ville till min bil, fick gå till bilen.

 

Perfekt!

Blev skjutsad till min allra bästa Grisöronaffär.

Hade minsann varit andra hundar där, tänk om det shoppat allt jag behövde?

 

Funderade på om jag skulle köpa en frisbee, men jag har flera så jag handlade en massa gott godis i stället.

Umgicks med personalen, käkade en torkad korv och tiggde godis bakom disken.

 

Blev törstig så jag drack en massa vatten i den trevliga vattenfontänen.

Åkte hem.

Sulle provsmaka mina inköp.

Fick en bit trokad anka och matte tappade en på golvet,

Snabbare än blixten var Kattvalp där och snodde den.

Hon försvann högljutt morrande.

 

Nähä Kattvalp får inte alls försöka svälja 1 dm kycklingfilé hel.

Matte tog den så fick hon nåt kattgodis istället.

Inser att jag måste bevaka mitt godisförråd med kleptoman i huset.

 

Eftermiddag och jag hälsar på i Pinnaffären.

Syns inte men jag har faktiskt en ros i munnen.

 

Ännu bättre en av alla mina bästa människovänner kom dit och hade godis till mej.

Precis vad jag behövde.

Så har jag hört att det börjar vara ute med datorer.

 

Funderar allvarligt på att sköta bloggen från denna supermoderna skrivmaskin.

Den har tillhört mattes morfar och är från slutet av 20 eller början av 30 talet.

Fungerar kanske bättre än dator, eller vad tror ni?

Imorgon har jag en hård dag framför mej.

Kommer människor från Norge som jag ska guida i skogen till alla sällsynta svampar.



 
 
Ingen bild

Anders

1 april 2016 18:35

Jobbigt med kleptomaner Sigge! ;)

 
Eva H

Eva H

1 april 2016 18:39

Hahaha!
Vad månde bliva av den kattvalpen när hon blir fullstor? :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

1 april 2016 23:17

Kleptomankatter ska hållas kort... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

2 april 2016 06:47

Ja den kattvalpen kommer att gå långt,örontvättare och kleptoman. Redan i unga år.Tror du får ta mycket fika med till skogen idag,alla bombmurklorna som ska fotas.Kontrollräkna också rökpipsvamparna efter norgebesöket.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards