Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under mars 2016

Av Sigge Svamphund - 15 mars 2016 15:57

Insåg att jag hinner berätta om min dag innan jag ska åka till det där Vingåker.

Blev inte skjutsad nånstans för enligt tråkmatte ska jag åka så det räcker ikväll.

 

Där borta ser jag minsann nåt trevligt.

Nu tänker jag gå och roa mej en stund.

 

Ett gäng med människovalpar är alltid skoj.

Hade kunnat umgås med dom i massor med timmar om inte matte påstått att jag skulle göra annat.

 

Växte i allafall godis i trässtammen.

Bäst att passa på, för jag vet att det snart kommer att upphöra, lite mer jobbarsäsong då är det slut.

 

Nu har myrorna vaknat och det ordentligt.

Kryllade i alla myrstackar så det är nog vår.

 

Bestämde mej för att jobba.

Enligt matte ska jag visa några av alla svampar jag kan i kväll.

 

Vadå, skulle det vara nåt fel på Trattkantareller årgång 2015?

Otacksamma människa.

 

Hittade en del spa, bra eftersom jag behövde vårda pälsen lite mera.

Måste vara i toppskick till kvällen.

 

Nu dör Vinterskvlingarna.

Fast jag hittade några snygga som ska med ikväll.

 

Såna här Kotteskivlingar ska jag också ha med mej.

De växer på kottar som är begravda i marken.

 

Var är badsäsongen?

Trodde faktiskt att det var dags nu.

Men inte det inte.

 

Kollade många ställen men hittade bara en skosula som kan vara bra att ha till nåt.

Fast sen gömde jag den för kommande behov.

 

Titta!!!

Jag har sjövatten om än lite under tassarna.

Alltså borde jag kunna simma inom en snar framtid.

 

Så blev det väldigt trevligt.

Hamnade hos Siri.

Matte behövde tillgång till nåt wifi för att uppdatera nåt i mobilen.

Vid Siris hus så finns det sånt.

Jag ansåg att Sirihusse skulle underhålla mej med dunken.

 

Ännu bättre.

Blev hundfika också, precis vad jag behövde.

Har inte fikat på extremt många dagar.

Nu ska jag se till att matte inte glömmer alla viktiga saker som ska med till Vingåker.

Hon är just nu inte närvarande för det kom mail för en stund sen om att det troligen kommer väldigt

mycket folk och lyssnar på mej.

Berättar imorgon om hur det gick



Av Sigge Svamphund - 14 mars 2016 18:03

Matte höll sitt löfte om att skjutsa mej till skogen idag.

Jag ska faktiskt få åka varje dag.

 

Ta av mej onödiga kopplet NU!!!!

Jag har kommit till Sagostigen och Hästmonster Billy stod och blängde extremt hungrigt på mej.

Han trodde säkert att han skulle ha mej till frukost.  

Äntligen på fria tassar i skogen, här kommer inga hästmonster åt mej.

Nu tänker jag ägna mej åt diverse trevliga jobb.

 

Mycelet doftar men det hade inte fötts några Stenmurkelvalpar ännu.

Kommer säkert vilken dag som helst.

 

Äsch!

Här är minsann inte fulvintern haft vett att dö.

Tror inte att vandrande hundar uppskattar att den är kvar på min Sörmlandsledsetapp.

 

Fast det finns hopp.

Hade tinat fram ett bra spa.

Jag var i akut behov av pälsvård, måste vara extra snygg i morgon när jag ska hålla föredrag.

 

Jag har bråttom, tänker du komma den här veckan eller?

Varför ska människor alltid gå och glo på en massa ointressanta saker?

 

Min allra bästa bäck.

Befriad från onödiga isen är den också.

 

Grejade mycket med den.

Höll på länge i vattnet både för att vårda min päls och se till att den är i bästa skick för

vandrande hundar.

Börjar bli vår och då kommer det säkert hundar som behöver använda den.

 

Så blev det fulvinter en stund igen.

Den borde vara död nu.

 

Stirrade extremt elakt på den odödliga isen.

Tänkte att min blickar skulle bränna hål på den.

Hade ingen framgång.

Hade faktiskt behövt spaa här, dessutom är det mitt viktiga uppdrag som fyrbent etappledare att se till

att alla spa på mina etapper är i bästa skick.

 

Men sluta läs den ointressanta gästboken.

Har väl i alla fall inte vandrat nån.

Fast enligt matte hade det vandrat nån och den måste ha varit precis innan oss.

 

Min allra bästa spagrop har fortfarande inte tinat fram.

Bedrövligt eftersom vattnet i denna doftar alldeles extra ljuvligt.

 

Konstaterade att Trädormen har vaknat efter vintersömnen.

Den stör inte nån.

 

Om det nu varit normalt så borde det ha fötts murkelvalpar här.

Men fulvintern lever så det fanns inga.

 

Hm, det här gillar jag inte.

Jag har alltså span på nåt på marken.

 

Jädra Hackspett!

Den har minsann försökt sno färgen på markeringen.

Tänk om inte vandrande hundar hittar om den försvinner.

Enligt matte så får vi ta med färg nån gång och måla på lite.

 

Så förstörde fulvintern mina planer igen.

Här borde det ha funnits Jordstjärnor i och för sej från förra året men med tur snygga.

Hade tänkt ta med och visa i morgon.

Hittade inga.

 

Elände igen.

Odödlig is.

Fast jag hittade några andra användbara spa.

Nu är pälsen riktigt snygg.

 

Finns det möjligen nån köttbulle till mej?

Jag är hungrig och har varit i skogen i flera timmar.

Fanns köttbulle.

 

Jag ser att du står och smyger på mej ditt eländiga hästmonster.

Nä jag ska INTE bli din lunch!

Berättade det högljutt och hotfullt.

 

Tror att Hästmonster Billy vet när jag närmar mej för titta så han smög.

Tur att det där otäcka staketet som slår oskyldiga svamphundar var mellan oss.

 

Där borta står min bil.

Obehagligt nära hagen som innehåller Billy.

Tänk om det är andra monster på fria hovar eller klövar?

Men matte som i vanlig ordning ingenting begriper släpade med mej ocj påstod att jag var larvig-

Träffade inga monster utan kunde åka hem med livet i behåll.

På eftermiddagsrundan ägnade jag tid åt umgånge.

Först med en av grannhundarna, sen träffade jag lite människor jag känner.

Så gick jag och hälsade på Rottis Helga.

Hennes matte ska följa med mej i morgon och lyssna på allt jag ska berätta.

Matte pratade med Helgas husse om att operera min bil.

I morgon vet jag inte om det blir nån blogg.

Får se om jag hinner innan jag ska åka till Vingåker, annars återkommer jag på onsdag.


Av Sigge Svamphund - 13 mars 2016 18:08

Äsch!

Dumma mänskliga påhitt!

Här har jag haft många bra dagar med en massa olika jobb och var självklart inställd på att det

skulle bli så idag också.

Nähä, matte vägrade skjutsa mej nånstans, var kallt enligt henne.

Så tyckte hon att jag kunde ha en vilodag, har vilat klart medan fulvintern förströde allt skoj.

 

Jaha tråkrunda väntar 

Inte några jag känner ute heller.

Blääää!!!!!!!!

 

På spårvägen hade det minsann gått tikar som doftar alldeles ljuvligt.

Men ingen av dom ute och ville träffa ensamma mej inte.

 

Inte var det badsäsong heller.

Men isen skriker verkligen ut sin dödsångset så den borde vara nära förestående.

Gick till hasselskogen, tänkte att jag kanske skulle hitta nåt skoj där eller kunna jobba.


Jaha nån har minsann tänkt på mej och mina behov.

Jag håller på och tar bort något från en gammal hassel.

 

En livsnödvändig grankotte!

Tack snälla Ekorre som satt den där till mej.

Behöver alltid ha en med mej ifall jag skulle hitta nån trevlig arbetsplats.

 

Det blir nog vår för nässlorna har vaknat.

 

Kollade om det skulle kunna finnas nåt skoj på ängen.

 

Hm, jag har hittat nåt.

 

Stackars Rådjur hade tappat huvudet och sen har nån käkat upp allt utom kraniet.

Hoppas Rådjur har det bra på andra sidan Regnbågsbron. 

 

Det är möjligen inte så att du råkar ha nån köttbulle i fickan?

Jag behöver en eller flera.

Fick ett par stycken.

Letade efter nåt skoj men hittade inget.

 

Hoppsan!

Sist var detta en rejäl myrstack, men nån har roat sej ordentligt i den.

Hela stacken är utspridd och någon har gjort en grop i mitten, där lär myrorna få jobba hårt.

 

Matte letade efter Blåsippor, fans inga.

Medan hon var tråkig så roade jag mej med min bästa dunk.

 

Va?

Tror du att Räv bli sur bara för att jag lagt dunken i en av Rävs ingångar?

Vaddå det finns ju massor så Räv kan välja en annan.

Slutade med att jag var tvungen att flytta på dunken.

 

Denna fulvinter som aldrig vill död ordentligt.

Missade flera spa på grund av detta eftersom onödiga isen lever.

 

På vög hem-

Men där framme ser det minsann trevligt ut.

 

Det var trevligt min gamla elev Freya och hennes sambo Teddy,

Han gillar inte mej men vi kunde gå tillsammans.

 

Freya är en otroligt snygg brud eller hur?

Skönt med hundsällskap istället för bara tråkmatte.

 

Jag tänker inte gå en centimeter.

Såg att Pinnaffären gick in där och jag tänker vänta.

Behöver faktiskt lite medlidande igen.

Hade tur fick en massa medlidande och förståelse för hur ensam, hungrig och uttråkad jag är.

Gick hem och hade tråkigt.

Dötrist eftermiddagsrunda, träffade inte nån jag känner och alla affärer är stångda.

Matte har lovat att jag ska få åka till nån skog i morgon.

Hoppas verkligen att hon håller det löftet.



Av Sigge Svamphund - 12 mars 2016 18:09

Blev en bra hunddag idag också.

Jag skulle bli skjutsad till nån av alla mina skogar men troligen en utan arbetsplatser.

Åkte men innan jag kommit till skogen så ringde mattes mobil.

Nu skulle vi helt plötsligt inte alls till den skogen.

Fattade ingenting när hon vände och körde hemåt.

 

Detta är inte skogen, det är Pinnaffären.

Ja ja får väl inventera pinnar då.

 

Berättade att jag var väldigt hunrig så jag blev bjuden på smaskigt hårt bröd.

Mycket gott.

 

Gick ut och träffade en del av alla mina bästa människovänner.

Anki var snäll och bjöd hungrig hund på god kaka.

 

Träffade Siri och hennes husse också.

Trodde att jag kanske skulle dit och fika.

Skulle jag inte för jag hamnade i min bil igen och åkte.

 

Äntligen ska jag faktiskt till skogen.

Matte hade stämt träff med min bästa människoän Lisa.

Jag skulle visa henne hur Bombmurklor ser ut.

 

I skogen är det fortfarande en massa onödig fulvinter fläckvis.

Men jag vet ju var jag har mina arbetsplatser.

 

Så Lisa nu kan du komm och titta, jag har jobbat.

Funderade mest på vilken av alla kottar som skulle fungera bäst som markeringskotte.

 

Fotografera dom är tydligen väldigt viktigt.

Jag ägnade mej åt att leta upp flera.

 

Människor är märkliga.

Klappa Bombmurklor!!!!

På bilden syns det hur de växer precis överallt.

 

Hörru Lisa, jag vill att du kastar den där kotten som jag har lagt mellan dina fötter.

Fick kotten kastad.

 

Hur går det?

Behöver du hjälp eller ser du alla som jag markerat?

 

Jag vet ju att människor av naturen är korkade.

Alltså placerade jag markeringskotten precis bredvid en Bombmurkla så jag inte skulle missa belöningen.

Lisa begrep omgående vad jag ville som tur var.

 

Varierade mitt jobbande en del och visade Svarta vårskålar också.

Tydligen ska såna också fotograferas.

 

Nu gäller det att planera.

Vilken arbetsplats ska jag visa nu?

Visade några till så nu vet Lisa precis hur de växer.

Kändes väldigt bra att ha fått jobba en massa idag också.

 

Tydligen skulle jag agera fotomodell.

Tur att jag är van.

 

Jag har jobbat så hårt att jag tappade bort huvudet.

Fast egentligen så letade jag efter en massa köttbullar som helst plötsligt fanns på vägen.

 

Vänta på mej Lisa!

Hon har aldrig varit vid de här arbetsplatserna så jag var rädd för att hon skulle gå vilse.

Kollade av en del på hygget och Stenmurkelmycelet har börjat dofta.

Dröjer inte innan de första valparna kommer att födas.

Gick till bilen och åkte igen.

 

Hamnade i Pinnaffären för andra gången idag.

Berättade om hur hårt jag jobbat i skogen och alla mängder med Bombmurklor som jag visat.

 

Jaha ni fikar.

Jag då?

Jag är väldigt fikasugen, fick smaka.

 

Va ska du åka hem nu?

Är väl onödigt, jag kan visa många andra trevliga skogar och arbetsplatser.

Hade ingen framgång tyvärr så jag skulle till tråkhemma igen.

Fast ok, jag var nöjd med dagen,

Ni vet jag blir ju snart med kattvalp som kräver min omvårdnad.

 

Visst är hon fin Lady coons Orchid.

Stora mycket tvättvänliga öron har hon också.  

Tror faktiskt att hon längtar efter att bli sambo med mej.

 

Här är alla tre.

Från vänster brorsan Overkill syrran Obscura och Orchid.

I dag är de 12 veckor och snart flyttar syskonen.

Jag får vänta till skärtorsdagen innan hon kommer.

Sen ska jag lära henne allt hon behöver veta vilket är väldigt mycket-

Bilderna är tagna idag och matte har ärligt stulit dom från uppfödarna Anders och Madde.


Av Sigge Svamphund - 11 mars 2016 18:00

Ännu en ypperlig hunddag.

När jag skulle på långrunda så skjutsade matte mej.

 

Perfekt ÄNTLIGEN hamnade jag i Döda älgenskogen.

Har inte varit här på massor med månader eftersom det inte går att köra på vägarna när det är

fulvinter.

 

Många månaders frånvaro kräver rejäl inspektion.

Kan ha hänt mängder, nu verkade allt vara i sin ordning frånsett att fulvintern inte hade dött.

 

Granarna behövde äkta svamphundsgödsel så det ordnade jag.

 

Struntade i vägen för inne i skogen var det trevlig barmark.

Dessutom så har jag en massa viktigt här.

 

Som detta.

En alldeles ljuvlig spabäck. Begriper inte varför matte envisades med att använda bron.

 

Men nu tänker jag gå och jobba.

Har jag tur så blir det jobb, är ju väldigt jobbarsugen.

 

Jadå det blev jobb.

Den som tittar noga  ser en liten prick till höger om min nos.

 

Dagens jobb.

Två tämligen nyfödda Rökpipsvampar.

Matte ägnade ju mängder med år att framgångslöst leta efter dom.

Men så förra året fanns de.

 

Här är några fler.

Jag hittade 12 stycken, alltså många fler än förra året.

Mitt i allt detta så pratade matte i telefonen.

Ringde nån journalist och gjorde en intervju inför mitt föredrag i Vingåker på tisdag.

Eftersom jag inte fick mobilen så blev väl allt galet, matte kan och vet ju ingenting.

 

Fortsatte att kolla min skog.

Fanns väldigt mycket att inspektera men till min glädje var allt i sin ordning

 

Jo jag tänkte faktiskt gå och bada nu.

 

Nähä ingen badsäsong inte.

Jag har inte badat här på massor med månader.

Som tröst blommade det istället en köttbullebuske, finns inga blommor på den längre.

Jag var så snabb att matte inte ens hann ta bild.

 

Ut på vägen igen, fortfarande en del fulvinter.

 

Underbart!!!!

Alldeles ljuvligt, mer vatten till mej!!!!!!

Kunda ha stannat resten av dagen i bäcken.

 

Min andra sjö där.

Samma elände med den.

Men isen verkligen skrek ut sin dödsångest, det brakade och smällde hela tiden.

Mycket lovande.

 

Hm, nån har gått här, detta måste undersökas noga.

 

Jag känner doften.

Det doftar massor.

Matte höll på att skaffa sej nackspärr för hon studerade alla träd i hopp om att Lo skulle sitta där.

Såg nämligen spår av Lodjur i kvarvarande fulvinter.

 

Fanns ännu mer doft på marken.

Men Lo visade sej inte.

 

Tänkte att jag skulle kolla en del bra arbetsplatser för Stenmurklor.

Men fulvintern har inte haft vett att dö här så det fanns ingenting.

Skulle gå tillbaka igen.

 

Dödade mer is.

Den är ganska lätt att slå ihjäl nu.

 

Matte försökte leta blåsippor.

Fanns inga.

När hon höll på med det så hade jag viktigare saker att greja med.

Ser ni så klart vattnet är i bäcken.

Kan meddela att det inte var så speciellt länge, jag föredrar det lerigt.

 

För övrigt börjar skogen verkligen se vårlik ut nu.

Fattas bara gröna löv men knopparna börjar vara stora.

Åkte hem, var fånge i min bil medan matte gjorde nåt i Pinnaffären.

Missade säkert mängder med bra pinnar.

Var ute på eftermiddagsrunda,

Fick godis i Prylaffären och tog mej in i Pinnaffären och provade ut en bra pinne.

Undrar var jag ska jobba i morgon?


Av Sigge Svamphund - 10 mars 2016 17:55

Alldeles perfekt hunddag.

Ok, jag förväntade mej skjuts men inte det.

 

Började med att gå till en av alla mina bästa människovänner för matte skulle lämna nåt.

Trevligt på hennes trappa var det godis gömt till mej under en liten skål.

 

Eftersom jag är en mycket artig hund så tackade jag Maggan ordentligt för godiset.

 

Gick vidare till skogen.

Bra sist var det fulvinter, nu trevlig barmark.

 

Detta var en missräkning.

Helt plötsligt var det fulvinter igen.

Fast det var bara en liten bit som tur var.

 

Hm, det doftar.

Här är minsann murkelmycelet aktivt och planerar att föda valpar.

 

Sist doftade mycelet här.

Nu är det skarpt läge för det har hänt saker.

 

Får jag presentera årets första nyfödda Stenmurkelvalp.

Finns fyra stycken på den här arbetsplatsen.

Kändes otroligt bra med sånt jobb efter vintereländet.

 

Firade genom att slå ihjäl en massa onödig is och ägna mej åt pälsvård.

 

Spabäcken var i alldeles utmärkt skick.

Måste säja att mitt hundliv kändes alldeles väldigt bra.

 

Fast ibland dök det upp fläckar med fulvinter.

Antar att de kommer att dö snart.

 

Efter att ha hittat fler trevliga spa och gjort rejäla inpackningar blev detta en besvikelse.

Här ska det vid gynnsamma tillfällen nästan gå att simma.

Gick inte ens att döda iseländet.

 

Kom hit!

Jag har jobbat igen, mitt hundliv är underbart!

 

Strålande tider, ännu fler nyfödda valpar. 

Fem stycken här så sammanlagt nio idag.

Nu är det slut på eländiga arbetslösheten.

 

Skogen var givmild mot den hårt arbetande svamphunden.

Helt plötsligt så kryllade det av köttbullar i mossan.

Behöver jag meddela att det inte finns några kvar?

 

När jag ändå höll på och jobbade så gick jag och kollade mina Bombmurklor.

 

De mådde alldeles utmärkt och hade växt sen jag var där senast.

 

Äsch!

Jag har en arbetsplats här också med Bombmurklor men fulvintern levde.

 

Dö!!!!!!

Jag behöver komma åt vattnet!!!!!!

Hoppas mina elaka blickar har effekt så iseländet försvinner nu.

Kollade en massa annat viktigt i skogen, men mer jobb blev det inte.


 


Kom ut på en liten väg där det fortfarande var en massa fulvinter och onödig is.

Hoppas den försvinner snabbt nu.

 

Vilda grisvägen var däremot alldeles perfekt vårlerig.

Så här ska alla vägar vara nu.

Matte tittade efter Tussilago men de hade inte behagat visa sej.

 

Går det inte att spaa så går det alldeles utmärkt att dricka upp vattnet.

Lervatten är gott!!!

 

Är du alldeles säker på att vi inte ska gå Dunkvägen och titta efter Blåsippor?

Tydligen var matte säker på det för den vägen kan vi enligt henne ta en annan dag.

 

Badsäsongen den verkar fortfarande väldigt avlägsen.

Massor med folk plus ett fordon ute på iseländet på sjön.

Jag vill simma!!!!!!!

Gick hem och slappade mycket nöjd med dagens jobb.

Eftermiddagsrundan blev lönande.

Träffade Sirimatte och var en sväng i Pinnaffären.

Sen var Sirimatte så snäll att hon minsann gick till affären och köpte köttbullar till mej.

Har ätit många såna, utsökta.

I morgon är jag lovad skjuts till en skog jag inte besökt på evigheter.

Hoppas jag kan jobba där.



Av Sigge Svamphund - 9 mars 2016 17:54

Jag ägnar mej åt att vänta.

Som ni vet är det många skogar jag inte har besökt på evigheter.

Nu är det äntligen plusgrader, så jag väntar på att alla rester av fulvintern ska tina bort sen

kan jag åka på de där vägarna som inte går att köra på för is och snö.

 

Skulle bli hemmaskogarna idag i väntan på bättre tider.

Tror faktiskt att jag har span på nånting.

 

Jodå jag såg rätt.

Där borta ligger Siri och väntar på mej.

 

Bra jag får sällskap i skogen.

Nu är frågan vad vi ska hitta på för nåt.

 

Snälla människor, kan ni förklara för Siri att man INTE ska rulla sej i fulvintern?

Fulvintern ska vara död, om en hund visar uppskattning kan den få för sej att stanna kvar.

Om den stannar kommer jag inte till alla de där bra skogarna.

 

Detta är mycket bättre.

Inte för att det var så mycket till spa men det är i alla fall vatten.

 

Mina Vinterskivlingar har i alla fall tinat fram igen.

Fast de borde dö nu, dags för vårsvamparna.

 

Jag förstår varför matte säjer att vi ska vänta med de små vägarna till mina skogar.

Ser de ut så här så är de VÄLDIGT hala.

 

Gick in i skogen istället och städade bort en del pinnar som låg på alldeles fel ställen.

Ska vara ordning i mina skogar!

 

Jag och Siri kom fram till att vi skulle gå till sjön och kolla badsäsongen.

Med tur så kanske den hade anlänt.

 

Äsch!

Inte ett spår att något trevligt vatten inte.

 

Iseländet håller för mej.

Det ska ha dött nu, jag behöver simma!

 

Inte ens vid hundbadet hade det hänt nåt.

Här fanns det faktiskt öppet vatten ett tag för nån månad sen.

Jag stirrade elakt på onödiga isen och hoppas att jag har lyckats skrämma den till döds.

 

Fast den går i alla fall att döda på spagroparna.

Får väl vara glad för det lilla.

 

Nu är det bäst att vara snabb.

Litade absolut inte på att inte skitmatte tänkte fånga mej i onödiga kopplet.

 

Fortfarande på fria tassar och jag närmar mej målet.

Blir nog precis som jag planerat.

 

Precis som jag planerat.

Blev utsökt korvfika, jag var hungrig så det behövdes.

Hjälpte Siri med hennes bantning genom att käka upp hennes mat också.

Gick hem till tråkhemma.

Eftermiddagsrundan ägnade jag som vanligt åt att besöka ett par av mina affärer.

Missade tyvärr ett par eftersom de var stängda.

Nu hoppas jag att det är isfria vägar i morogn.

Av Sigge Svamphund - 8 mars 2016 17:59

Bra dag detta.

Visste att jag var bjuden på lunch.

Men på väg mot Eskilstuna så skulle jag besöka en skog.

 

Blä vad det var mycket fulvinter kvar här då.

Hemma hos mej håller den på och dör igen.

 

Men det fanns spa!!!!!!!

Underbart, kunde ha stannat här men hon som inget begriper påstod att jag skulle röra mer på mej.

 

Tänkte kolla lite arbetsplatser.

Typ om mycelen börjat dofta ännu, men eländiga fulvintern stoppade mina bra planer.

 

Hade behov av en gran.

Vilken tur att det fanns en med barmark under, mycket trevligare att använda dom då.

 

Wow!!!!!

Det blommade en köttbullebuske i skogen.

Har aldrig hittat nån sån i den skogen.

 

Kollade noga så den inte hade tappat blommor på marken.

Hittade inga.

 

Tänkte ägna mer tid åt pälsvård.

Här gick isen att döda men det fanns inte en droppe vatten under den.

 

Ljuvligt!

Massor med vatten, jag lät mina spaskall eka länge och mycket.

Blev dessutom perfekta inpackningar av pälsen.

 

Kollade av Vilda grisarna restaurang.

Fann inget ätbart där, fast jag har inte glömt den gången jag hittade en massa smarriga pannkakor.

 

Men vad gjorde det.

Jag hittade en köttbulletall.

Finns inga köttbullar där nu.

 

Ägnade mer tid åt pälsvård och roade mej med en liten pinne.

Sen skulle jag till min bil för att åka vidare.

Passade som vanligt bilen på ett par ställen medan matte gjorde tråk.

 

Hej mattes mamma.

Du förstår jag har inte fått nåt att äta på evigheter, är det där min lunch?

Det var min alldeles utsökta korvlunch.

 

Människorna åt nån ointressant grönsakssoppa.

Jag såg till att bjuda mej på de varma mackorna de hade till den.

Fikade naturligtvis också och käkade skorpor.

 

Mätt och belåten så somnade jag.

Människorna höll på med en massa tråk igen.

Saker hit och dit inför den där flytten.

Som vanligt så skulle matte ha saker med hit, fast de ska vidare sen.

Slappade ett tag hemma.

Gick på eftermiddagsrunda.

Matte hämtade ett intressant paket och jag hälsade på i Pinnaffären.

 

Suddig usel bild men paketet innehöll en försenad present till mej.

Såna ska öppnas direkt.

 

TACK snälla Cirkus Boman för en massa smaskiga Denastix.

Om det inte varit för snålmatte så hade jag smällt i mej alla direkt.

 

Lika usel bild.

Men paketet innehöll såna här också.

Kuddar fulla med kattmynta, här testar Idun.

Kan meddela att nu har jag tre mycket suddiga katter som knarkat kattmynta.

Finns fler såna, men de har matte gömt.

Ska tas fram när Orchid flyttar hit, då kan de gå runt oc vara kattmyntaberusade och lära känna varandra.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards