Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Besiktigat min bil och lunch

Av Sigge Svamphund - 29 mars 2016 18:03

I morse så föll det välbehövligt svampvatten.

Hade tur när jag gjorde morgontoaletten för just då höll det uppe så jag slapp skadas.

Sen skulle jag ut och åka.

Var en hel del att göra idag.

 

Eftersom allt skulle göras i Eskilstuna så skulle jag gå en runda på Djurgår´n.

Dessvärre försökte det falla svampvatten också.

 

Anmälde min ankomst.

Tänkte ifall det möjligen skulle vara några snygga brudar ute.

Fanns inte en hund nånstans dessvärre.

 

Detta är beviset på hur jag skadas av svampvattnet.

Har tappat ett av mina bakben, det är jobbigt att bara ha tre ben,

 

Det har gått hundar här.

Men tydligen håller de sej inne vid nedfall (läs  har kloka människor som inte släpar ut dom).

 

Vattentjuven har vaknat.

Sist var detta ett ypperligt spa, nu räckte det knappt till tassarna.

 

Jag anåg att jag skulle röja loss med den här utmärkta pinnen.

Matte däremot började prata om dåligt med tid.

Gick till min bil igen, passade den på ett par ställen medan matte fixade tråk.

Så skulle jag till den där besiktningen, en avstängd gata orsakade självklart en massa virrande.

Matte lyckades köra vilse som vanligt när det är gator.

 

Till slut så kom vi i alla fall hit.

 

Hm, jag ser minsann att de grejar med min bil.

Borde ha varit med och kollat.

 

Där hänger den i luften.

Transplationen av spindelled hade gått bra så nu är den godkänd.

 

Ja!!!!

Har hamnat hos mattes mamma och jag ska minsann få köttbullelunch.

 

Kan meddela att den var alldeles utsökt god.

Behöver faktiskt sån här lunch varje dag och helst flera gånger om dagen.

 

Människorna åt nån soppa så jag bjöd mej på en macka med kantarellost också.

Sen somnade jag en stund medan de håll på med alla tråksaker.

Nån gammal läsebok sen vikingatiden hade kommit fram.

Tänk redan då skrevs det om svamp.

Se de två bilderna

 

 

Sen skulle jag åka hem igen.

Matte hade en massa underliga saker me di bilen.

 

Vet att hon pratar om nya vandringskängor.

Men de här blir kanske lite fel.

Nån relik sen bronsåldern eller så och dessutom för små.

Kattvalpen då?

Jodå i morse så röjde hon loss med Freja.

Matte hann tyvärr inte med att ta bilder på det.

 

Det tar på kattvalpskrafterna med en massa bus.

Hon somnade gott på köksbordet med en leksak som huvudkudde.

I morgon är jag lovad att åka till nån skog där jag förhoppningsvis kan jobba.





 
 
Kasper

Kasper

29 mars 2016 22:26

Mysig kattvalp du har, inte klokt egentligen så mycket bus en sån där liten kan göra. Såg att han till och med försöker göra dig arbetslös hemma, tvättade mattens öron häromnatten!!

Det ÄR verkligen härligt att snö och is försvinner, ljuvligt med öppet vatten igen! :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

29 mars 2016 22:31

Fint att bilen får fortsätta ta dig till svampskogarna ett år till. Kantarellost kan man ju inte äta hela året. Lite äkta vara behövs också. Undrar om matten kan ha de där pjäxorna i skogen? Hon kan nog få skoskav om de är för små... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards