Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2016 17:51

Nähä inte fick jag åka till nån bra skog idag heller.

Den där klena saken som ska föreställa min matte gnällde värre än nånsin över snurrig skalle.

Allt hon gör går extremt långsamt annars börjar världen snurra snabbt.

Tydligen några kristaller i öronen som hamnat fel.

Jag tycker att hon ska använda mitt äckliga öronrens så blir hon säkert bra och kan ta hand om sin hund.

 

Eftersom du är så extremt tråkig så tänker jag gå och fika.

Tänker du inte alls sa skitmatte.

Tyvärr var jag fånge så jag kunde inte ta saken i egna tassar.

 

Ibalnd är det bra med extremt långsam människa.

Jag är på fria tassar och bakom häcken bor ett par av alla mina bästa människovänner.

Brukar finnas godis där.

 

Bra val.

Maggan hade utsökt godis till mej.

 

Göte han var snäll och busade en massa med mej.

Sen släpade matte med mej för jag skulle göra annat enligt henne.

 

Detta var trevligt alla spår av fulvintern har försvunnit.

Så här ska det alltid se ut.

 

Kan du möjligen förklara varför onödiga isen är kvar på mitt spa?

Jag hade faktiskt förväntat mej en massa trevligt vatten här.

 

Gick och försökte jobba i stället.

Inga Stenmurklevalpar här ännu, bara doftande mycel.

 

På den andra arbetsplatsen hade de bara växt några millimeter.

Men de kommer att bli vuxna förr eller senare.

 

Äntligen så kommer det smarrigt gräs.

Käkade upp allt jag hittade, det är alldeles utsökt gott med nytt gräs på våren.

 

Och hur länge tänker du sitta och vänta på att skogen ska sluta snurra.

Jag kan meddela att den är lika stilla som den brukar vara, alltså har du hallucinationer.

Tog en stund innan hon rörde på sej igen.

 

Så här tar man sej över en bäck.

Man går i den och passar samtidigt på att sköta pälsen med inpackningar.

Icke snurrig matte brukar brukar hoppa över den.

Idag letade hon efter ett smalt ställe att ta sej över.

Hade varit skoj om hon hoppat över och samtidigt blivit snurrig alltså spaanade matte.

 

Gick vidare, hittade inget spännande.

Rödgula trumpetsvampar sen förra året var inget att ha.

 

Äntligen håller isen på och dör här.

Gjorde rejäla inpackningar medan spaskallen ekade mellan bergen.

 

Hur mår ni?

Jag har Stenmurkelvalpar här också.

De mådde bra men var fortfarande storlek nyfödda.

 

Det är tur att det går att roa sej.

Den klena och snurriga hade åter grava hallucinationer och snurrande skog och satt o glodde.

 

Jaha nu gäller det att lägga upp nästa jobb.

Här är en av mina bra arbetsplaster för Bombmurklor.

Gick alldeles utmärkt att jobba, förra gången var de drygt 20 i dag 75.

 

Detta är en precis nyfödd Bombmurkelvalp.

Efter mattes övningar med att fota den fick jag vänta i evigheter på att hon skulle röra på sej igen.

 

Kollade ett par andra arbetsplatser men de var tomma.

Tror inte att det föds några där i år.

 

På väg tillbaka och nu blommar det blåsippor överallt.

Fullkomligt ointressant tycker jag.

 

Det är så bra så bra med en långsam och yrslig matte.

Hon hade tänkt fånga mej men jag planerade annat.

 

Hej igen Maggan.

Visst behöver ni lite hjälp av mej?

Typa röja pinnar eller nåt annat.

Blev underhållen ett tag innan skitmatte helt plötsligt fångade mej och släpade hem mej.

Hade tråkigt hemma.

Gick på eftermiddagsrunda.

Måndagar är tråkiga eftersom nästan alla mina affärer är stängda då.

Pinnaffären var i alla fall öppen så jag kunde prova nya pinnar.

I morgon förutsätter jag en matte UTAN snurrig skalle, jag har mycket att göra som jag behöver

skjutsas till.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards