Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 17 mars 2016 17:58

Ytterligare en bra hunddag.

Börjar kännas lite märkligt detta men massor med upptagna dagar på raken.

Undrar om det planeras för en massa tråkdagar sen.

 

Skjutsad till bra skog idag med.

Hamnade i Engelska skogen för det var ett tag sen jag kollade huset där.

Ingen hade i alla fall använt mina granar.

 

Titta!

Så perfekt, sist var den här spabäcken oanvändbar men nu så...........

Spaade mycket i den.

 

Men vad är detta för dumheter?

Fulvinter som inte har dött!

Men det var bara en liten bit som det var så illa.

 

Bäcken var däremot i alldeles perfekt skick.

Hade kunnat stanna här om det inte varit för att jag hade andra uppdrag också.

 

Blev anklagad för att vara alldeles för optimistisk.

Vadå, jag tänkte bara kolla om nån Svart trumpet hade överlevt vintern..

Hade de inte.

 

Gick vidare och kollade en massa viktiga hundsaker.

 

Gå på vägen är fullkomligt onödigt när det finns spabäckar överallt.

Vårdade min päls ordentligt.

 

Titta det bildas till och med små vattenfall.

Så här ska det alltid se ut i mina skogar.

 

Nu ska jag utföra uppdraget jag åkte hit för att göra.

Mycket viktigt.

 

Kollade noga av tomten vid mina engelska kompisars hus.

Men inga spår av oönskade inkräktare som tur var.

I dag är det fyra år sen vi upptäckte att några varit i huset.

 

Är du färdig snart?

Jag har kollat att allt är som det ska överallt redan.

Matte hade konstaterat samma sak.

 

Passerade det raserade skjulet.

Innan det rasade för massor med år sedan så kunde jag göra trevliga fynd i det.

Nej det tillhör inte mina kompisar, det är skenheligheterna som låter det förfalla.

 

Äsch!

Inte konstigt att det tar flera hundra evigheter för mina spa att tina fram.

Detta som normalt är väldigt bra har fortfarande 2 decimeter med is.

Jag som nästan trott att jag blivit len eftersom den är så svårdödad.

 

Jobbade.

Nån som vill ha en Blodriska årgång 2015?

Matte påstod att bäst före datum passerat sedan länge, känsliga människa.

 

Spaade ännu mer för ute i solen har onödiga isen dött.

Tror inte att den tål sol.

 

Kollade av en del i skogen men det fanns inget att jobba med och inte hade det hänt nåt annat av värde

där heller.

Gick tillbaka mot min bil.

 

Jag MÅSTE kolla Bäversjön.

Glömde ju att kolla mina bra badplatser nära huset.

 

Jodå, det tar sej.

Fick i alla fall sjövatten under tassarna men det var bara på ett ställe precis vid stranden.

Resten av sjön är fortfarande invaderad.

 

Nån som vill ha lingon?

Det finns fortfarande fina i skogen fast de är inte så många.

 

Åker inte från Engelska skogen utan att ha letat godis på vägen.

Finns inget godis på vägen nu.

Åkte hem och slappade.

Matte försvann.

Hon hade tydligen varit ute med Rottis Helga medan jag sov.

Borde ha varit med, missade tikumgänge.

Som tröst hälsade jag på i alla mina affärer på eftermiddagen, blev mycket godis till behövande hund.

I morgon ska jag visst åka och käka lunch, på tiden var evigheter sen jag fick lunch.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards