Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 16 mars 2016 17:49

Igår kväll så skulle jag åka till Vingåker och berätta om mitt svamphundsliv.

Rottis Helga har en mycket snäll matte som ställde upp som chaufför.

Med tanke på hur svårt matte har för mörkerkörning numer så var det mycket värt.

Åkte bil i flera hundra mil.

     

Framme och jag rastar Rottis Helgas matte.

Fanns massor med intressanta dofter i det där Vingåker.

 

Titta vilken otroligt snygg affisch det gjort inför mitt besök.

Jag har en hemma nu som matte tänker sätta upp nånstans på nån av mina väggar.

 

Ännu bättre närmin bästa människovän Klas Jaederfeldt kom så gav han mej ett alldeles utsökt grisöra.

Precis vad jag behövde för att ha energi till föredraget.

 

Kollade av om det fanns nåt mer ätbart, men hittade inget.

Så kom det en massa människor.

 

Bla bla bla bla

Matte var så fruktansvärt tråkig att jag somnade.

 

Fast sen insåg jag att det var bättre att vara vaken.

Gick runt hos alla och rättade alla felaktigheter som matte sa.

Skaffade mej ett stort antal nya vänner också.

När allt var över så var det fika.

Då fick jag en påse med smaskiga Dentastix, men snålkärringen gav mej bara ett.

Sen var det dags att åka hem igen, mörkt och dimmigt så matte ansåg att Rottis Helgas matte var en

ängel som körde.

Somnade gott hemma.

Så blev det idag och jag var lovad en bra skogsrunda.

 

Blev skjutsad till min långa Sörmlandsledsetapp.

Men eländes eläne, onödiga isen levde på bästa spagropen.

Odödlig var den också.

 

Kan du möjligen förklara varför det helt plötsligt är rester av fulvintern här?

Kunde inte matte, men den var högst tillfällig.

 

Inte var det bättre här heller.

Bara att gå vidare och hoppas på att hitta andra längre fram.

 

I brist på bättre sysselsättningar så försökte jag bygga mattefällor.

Tyvärr såg hon dom.

 

Du jag behöver inte gå en meter till.

Tror jag stannar här hela dagen, tod sin tid att hitta detta ljuvliga.

 

Detta är inte alls bra.

Skridskobana på Sörmlandsleden. ska vara vatten till vandrande vattenintresserade hundar.

 

Var tvungen att kolla en arbetsplats där kantarellerna brukar vara tidiga.

Nä ingen myceldoft ännu och enligt HonSomIngetKanOmSvamp får jag vänta ett par månader till.

Vadå, det gäller faktiskt att ha koll på alla ställen alltid.

 

Vi ses sen.

Jag tänker gå och bada.

 

Nähä, blev inga bad i min lilla nästansjö.

Iseländet hade den dåliga smaken att fortfarande leva.

Jag blev djupt besviken.

 

Tydligen var det kallt i natt för Vättarna eldade fortfarande.

Gick snabbt vidare för att inte störa dom.

 

Det är så alldels underbart gott!

Jag hittade en tuva med utsökt grönt gräs.

Åt upp allt, har inte hittat gräs på massor med månader och detta var otroligt gott.

 

Kollade arbetsplatser för murklor-

Inga födda men mycelet doftar massor så snart.

 

Nu blev det svårt.

Hittade två nya tunnor vid jägarnas tillhåll.

Vilken ska jag rulla med?

 

Den vita var bäst så den hade jag massor med skoj med.

 

Bra tunnor ska man vara rädd om så jag tog den med mej.

Enligt skitmatte ska jag inte stjäla tunnor.

Har inte alls stulit. bara lånat och gömt på bra ställe.

 

Hade planer på att gå till sjön. men vägen var skridskobana.

Dessutom påstod matte att det knappast var badsäsong i sjön heller.

 

Det finns hopp.

Nästan samma väg tillbaka och tänk i kanten av nästansjön så fanns det vatten.

Undrar om jag kan simma här i morgon?

 

Såna här kladdiga vårvägar är alldeles underbara.

Så här ska det vara överallt nu tycker jag.

Åkte hem och slappade efter många timmar i skogen.

På eftermiddagsrundan så fick jag godis i Prylaffären, bröd och umgänge i Pinnaffären, träffade Sirimatte

som glömt Siri hemma och en massa andra människor jag känner.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards